|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
noggero
Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:09, 17 Maj 2016 Temat postu: Dziwny luz zaworowy, czy to wałek rozrządu? |
|
|
Cześć,
posiadam od niedawna berga fe501 2000. Moto pewnego dnia przestało palić. Zdiagnozowałem uszkodzony stator, pojechał więc do przewinięcia. W między czasie postanowiłem sprawdzić co się dzieje pod pokrywą głowicy. A tam łańcuch rozrządu przestawiony o jeden ząbek. Zluzowałem, rozpiąłem, nastawiłem, zapiąłem, napiąłem i ustawiłem luz Przyszedł stator, pojawiła się iskra, odpalam motor i... klekotanie jak na moje ucho z zaworów. Jeszcze raz wyregulowałem, odgłos bez zmian. Sprawdziłem więc jeszcze raz łańcuch, łożyska na wałku, łożyska na ramionach popychających, oraz krzywki. Jedyne na co zwróciłem uwagę to fakt że po ustawieniu luzu w GMP na serwisowe 0,1 a następnie przekręceniu wałka (tak aby wierzchołek krzywki oddalił się od popychaczy) luz wzrasta do ok 2,5mm i utrzymuje się aż do ponownego kontaktu krzywki z popychaczem. Pytanie jest zasadnicze Czy tak ma być? Bo byłem zawsze przekonany że luz powinien być mniej więcej taki jaki się ustawia w GMP. Czy jeśli nie widać znaczących zużyć krzywek, to może oznaczać to że włożony jest jakiś "inny" wałek rozrządu? Co może być jeszcze przyczyną dziwnego klekotania? Proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:30, 17 Maj 2016 Temat postu: Re: Dziwny luz zaworowy, czy to wałek rozrządu? |
|
|
noggero napisał: | Cześć,
Pytanie jest zasadnicze |
...czy przed grzebaniem było ok??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
noggero
Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:10, 17 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Przed grzebaniem było na pewno ciszej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:16, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Jesteś na 101% pewien że dobrze ustawiłeś rozrząd??
Już nie jeden na tym forum zarzekał się, że złożył/ustawił nawet lepiej od serwisówki i dalej nie chodziło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
noggero
Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:10, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ustawiony jest dobrze. Moto oprócz klekotania odpala elegancko (nie wiem jak z oddawaniem mocy wolałem na nim nie jeździć). Gdzie mogę sprawdzić oryginalne wymiary wałka (w serwisówce brak)? Postaram się dzisiaj wrzucić fotkę jak to wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
noggero
Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:44, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Kilka fotek
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez noggero dnia Śro 13:44, 18 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 14:29, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
jakby wałek był wywalony to bys widział wżery.
rolki luzu nie mają ? napinacz łancuszka działa sprawnie ? nakrętka na wale ( po prawej stronie koło sprzęgła) nie odkręciła sie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 11:13, 19 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Jest to normalne, że jest większy luz kiedy krzywka jest przeciwnie do zaworu.
W Husabergu mocno słychać zawory ponieważ Husaberg ma bardzo agresywne wałki które wręcz walą a zawory.
W 2004r. to mocno zmienili w 650.
Na fotce ta jedna rolka wgląda jakby miała wżery?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|