Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 250 2009 pęknięta sprężyna zaworowa itd

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Pią 10:21, 30 Kwi 2021    Temat postu: EXC 250 2009 pęknięta sprężyna zaworowa itd

Witam. EXC 250 2009r. Moto kupiony niedawno, niby 30mth po remoncie góry. Stanął na pierwszym wypadzie. Po rozebraniu okazało się że sprężyna lewego zaworu ssącego pękła na 3 części. Talerzyk i zabezpieczenia wypadły - są całe bez uszkodzeń. Zawór wygląda ok, ale dokładniej będę wiedział jak dam głowice do weryfikacji. Wałek ssących chyba do wymiany. Wstawiam trochę zdjęć, chciałbym zasięgnąć Waszych rad. co o tym sądzicie.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Cylinder wygląda świeżo, widać jeszcze chonowanie.
Tłok trochę pokiereszowany, stawiam że wcześniej coś tam 'tańczyło'
Dam to do pomiaru, jeśli się okaże ok to czy taki tłoczek można zakładać spowrotem?
Wałek ssacych do wymiany? Można wstawić dobrą używkę?
Co o tym sądzicie? I co mogło być przyczyną?

Czy te modele miały jakieś fabryczne problemy ze smarowaniem, pompą oleju?
Będę wdzieczny za pomoc.

Dodam jeszcze że moto palil na dotyk. Stanął podczas spokojnego pyrkania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sylwu dnia Pią 10:29, 30 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 10:30, 30 Kwi 2021    Temat postu:

tłok do wymiany,
wszystko zalezy od standardu, pewnie dało by sie zapolerowac wałek i zamontowac, sprawdzic tylko jaki luz wyjdzie... ale pewnie da sie to tak zrobic żeby to jeździło.
dobra uzywka zdecydowanie lepsza opcja - tylko powodzenia w szukaniu Very Happy
pewnie ktos nigdy tych sprezyn nie wymienił dlatego pekła, ja bym wymienił wszystkie pozostałe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Wto 6:19, 04 Maj 2021    Temat postu:

Mi ostatnio pękła spręzyna w 450 Smile jak byś zobaczył mój silnik a Twój to Twój jest lekko draśnięty Very Happy u mnie od spodu to byś nie poznał ze głowica to głowica Very Happy tłok z dziurą na wylot i z wbitym zaworem w tłok Very Happy
Głowicę reanimuję w Motokrzos (wycena 780zł z prowadnicami, nowe gniazda zaworowe itd + do tego zawory oem 1350zł).
Warto wysłać do oceny do Motokrzos będziesz miał jasność co się da zrobić a co nie i działać dalej.
A tak na marginesie, robiłem remont silnika wydałem ok 6k i oceniłem ze sprężyny zaworowe są ok Smile a po 3mth wybuchł Smile teraz wykładam kolejne ponad 6k w remont.
Następny raz jak kupię motocykl to od razu wyjmuje z ramy i do oceny co trzeba robić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Pią 11:27, 18 Cze 2021    Temat postu:

odświeżam temat, bo ciągle mam problem z tym moto. nowy tłok, nowy wałek ssący, ogarnięta góra. moto odpalił od strzała. ale jest problem ze smarowaniem głowicy. podczas kręcenia rozrusznikiem na ściągniętej pokrywie z dysz jedynie ledwo sączy się olej, nie tryska, tak jakby za słabe ciśnienie. pompy sprawdzone są ok. bypass ok. jedynie co zauważyłem to na prawym deklu pod uszczelka nayebane silikonu i zatkany był kanał olejowy co smaruje chyba wał?? oczyściłem go; przedmuchałem wszelkie otwory jakie znalazłem którymi idzie olej ale bez zmian.
ktoś ma jakieś rady co jeszcze można by sprawdzić??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 12:22, 18 Cze 2021    Temat postu:

jak zawór bypass? jak pompa ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Sob 10:02, 19 Cze 2021    Temat postu:

pompy sprawdzone, bypass też. są ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Czw 9:09, 24 Cze 2021    Temat postu:

ktoś wie może jak w tym silniki ida kanały olejowe? skad idzie olej do glowicy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 9:59, 24 Cze 2021    Temat postu:

ksiazka serwisowa wie ;D na poczatku jest rozrysowany zwykle układ

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin