|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sylwu
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie, sankt annaberg
|
Wysłany: Pią 10:21, 30 Kwi 2021 Temat postu: EXC 250 2009 pęknięta sprężyna zaworowa itd |
|
|
Witam. EXC 250 2009r. Moto kupiony niedawno, niby 30mth po remoncie góry. Stanął na pierwszym wypadzie. Po rozebraniu okazało się że sprężyna lewego zaworu ssącego pękła na 3 części. Talerzyk i zabezpieczenia wypadły - są całe bez uszkodzeń. Zawór wygląda ok, ale dokładniej będę wiedział jak dam głowice do weryfikacji. Wałek ssących chyba do wymiany. Wstawiam trochę zdjęć, chciałbym zasięgnąć Waszych rad. co o tym sądzicie.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Cylinder wygląda świeżo, widać jeszcze chonowanie.
Tłok trochę pokiereszowany, stawiam że wcześniej coś tam 'tańczyło'
Dam to do pomiaru, jeśli się okaże ok to czy taki tłoczek można zakładać spowrotem?
Wałek ssacych do wymiany? Można wstawić dobrą używkę?
Co o tym sądzicie? I co mogło być przyczyną?
Czy te modele miały jakieś fabryczne problemy ze smarowaniem, pompą oleju?
Będę wdzieczny za pomoc.
Dodam jeszcze że moto palil na dotyk. Stanął podczas spokojnego pyrkania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sylwu dnia Pią 10:29, 30 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 10:30, 30 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
tłok do wymiany,
wszystko zalezy od standardu, pewnie dało by sie zapolerowac wałek i zamontowac, sprawdzic tylko jaki luz wyjdzie... ale pewnie da sie to tak zrobic żeby to jeździło.
dobra uzywka zdecydowanie lepsza opcja - tylko powodzenia w szukaniu
pewnie ktos nigdy tych sprezyn nie wymienił dlatego pekła, ja bym wymienił wszystkie pozostałe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Wto 6:19, 04 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
Mi ostatnio pękła spręzyna w 450 jak byś zobaczył mój silnik a Twój to Twój jest lekko draśnięty u mnie od spodu to byś nie poznał ze głowica to głowica tłok z dziurą na wylot i z wbitym zaworem w tłok
Głowicę reanimuję w Motokrzos (wycena 780zł z prowadnicami, nowe gniazda zaworowe itd + do tego zawory oem 1350zł).
Warto wysłać do oceny do Motokrzos będziesz miał jasność co się da zrobić a co nie i działać dalej.
A tak na marginesie, robiłem remont silnika wydałem ok 6k i oceniłem ze sprężyny zaworowe są ok a po 3mth wybuchł teraz wykładam kolejne ponad 6k w remont.
Następny raz jak kupię motocykl to od razu wyjmuje z ramy i do oceny co trzeba robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sylwu
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie, sankt annaberg
|
Wysłany: Pią 11:27, 18 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
odświeżam temat, bo ciągle mam problem z tym moto. nowy tłok, nowy wałek ssący, ogarnięta góra. moto odpalił od strzała. ale jest problem ze smarowaniem głowicy. podczas kręcenia rozrusznikiem na ściągniętej pokrywie z dysz jedynie ledwo sączy się olej, nie tryska, tak jakby za słabe ciśnienie. pompy sprawdzone są ok. bypass ok. jedynie co zauważyłem to na prawym deklu pod uszczelka nayebane silikonu i zatkany był kanał olejowy co smaruje chyba wał?? oczyściłem go; przedmuchałem wszelkie otwory jakie znalazłem którymi idzie olej ale bez zmian.
ktoś ma jakieś rady co jeszcze można by sprawdzić??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 12:22, 18 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
jak zawór bypass? jak pompa ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sylwu
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie, sankt annaberg
|
Wysłany: Sob 10:02, 19 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
pompy sprawdzone, bypass też. są ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sylwu
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie, sankt annaberg
|
Wysłany: Czw 9:09, 24 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
ktoś wie może jak w tym silniki ida kanały olejowe? skad idzie olej do glowicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 9:59, 24 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
ksiazka serwisowa wie ;D na poczatku jest rozrysowany zwykle układ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|