Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

exc 250 2t dysze i iglica
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
electro




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:59, 04 Lut 2015    Temat postu: exc 250 2t dysze i iglica

Cześć i czołem,

Przerabiam temat regulacji mojego 2t. Wiem, że jest zima i nie ma co grzebać, bo zaraz się skończy i trzeba będzie grzebać znowu Wink ale ja jednak latam przy tych temperaturach i widzę, że standardowe ustawienia gaźnika się nie sprawdzają.

Ja mam teraz fabryczny setup:
MJ 165
PJ 35
śrubka 1.5 obrotu
iglica na 4 rowku od góry

Przy obecnych warunkach jest znacznie za ubogo. Dopiero przy całkowitym wkręceniu śruby mieszanki jest w miarę OK. Zgodnie z manualem, jeśli dobrze pamiętam, to jest ustawienie dla 300-600 m n.p.m. i temperatur 16-20 stopni.

Na szczęście dostęp do dysz i iglicy jest banalnie łatwy.

Czy da się dobrać w miarę uniwersalny zestaw dysz, którym się obleci cały rok ewentualnie korygując tylko skład mieszanki? Albo może dwa takie zestawy? Na jakich jeździcie i jak sobie radzicie ze zmiennymi warunkami?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez electro dnia Śro 21:00, 04 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 22:16, 04 Lut 2015    Temat postu:

A w którym zakresie obrotów masz za ubogo?

Popatrz na rysunek i ustawiaj po kolei od najniższych obrotów, czyli śruba powietrza, dysza wolnych obrotów, iglica (im dalsza ostatnia litera alfabetu w oznaczeniu iglicy tym uboższy skład do 1/4 otwarcia przepustnicy), pozycja klipa na iglicy, dysza główna.

Na schemacie wygląda to mniej więcej tak:




A jeśli chcesz najprostszy zestaw to polecam JDJetting - dwie iglice i parę dysz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
electro




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:39, 04 Lut 2015    Temat postu:

Problem mam na niskich obrotach. Jest za uboga mieszanka. Nie wiedziałem, ze temperatura tak mocno wpływa na mieszankę 2t. Nie chce montować większych dysz bo sie zaraz zrobi cieplej i strojenie od nowa. Ale chyba nie ma wyjścia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 0:58, 05 Lut 2015    Temat postu:

Temperatura ma wpływ na wszystkie silniki z gaźnikiem. Jeśli masz wtrysk to komputer dba o wszystko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 6:33, 05 Lut 2015    Temat postu:

Temp. ma największy wpływ właśnie przy silnikach 2T:)
Każdą różnicę powyżej 5'C da się już odczuć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
electro




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:21, 05 Lut 2015    Temat postu:

Hej, wpływ temperatury na mieszankę jest mi znany, a chyba wszyscy słyszeli legendy o tym, jak w 2t trzeba zmieniać ciągle dysze w zależności od temp. Ale tym razem przekonałem się sam, że jednym kompletem dysz się calego roku nie obleci. Ciekawe, czy z jedną iglica da radę.

Pod tym względem 4t był mniej kapryśny. Ciekawe, czy wtrysk w 2t sie przyjmie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 9:07, 05 Lut 2015    Temat postu:

Na jednej iglicy oblecisz ale na jednym zestawie dysz na pewno nie.
Kilka od wolnych i kilka od wysokich obrotów trzeba mieć.

Gaźnik sobie regulujesz i zapisujesz w kajecie jaka jest temp. i jakie ustawienia. Później nie musisz dużo kombinować tylko ustawiasz według swoich notatek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Czw 17:40, 05 Lut 2015    Temat postu:

Jeśli tylko przy niskich masz za ubogo, a kręcenie śrubą powietrza nie robi już różnicy to załóż dyszę wolnych obrotów #38, w ostateczności #40. Powinno pomóc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:06, 05 Lut 2015    Temat postu:

a jakie objawy są jak jest za ubogo na niskich?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Sob 14:16, 07 Lut 2015    Temat postu:

Spalanie przewlekłe.
Tak najprościej tłumacząc, silnik zaczyna pracować bez wyraźnych (słyszalnych) cyklów pracy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rejdzik dnia Sob 14:17, 07 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raku




Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z cyrku

PostWysłany: Sob 20:13, 07 Lut 2015    Temat postu:

Lubie czytać opinie ''jebaków teoretyków'' więcej stroicie i sie pierdolicie z tymi sprzętami niż latacie. Jak sie nie da? oblatać całego sezonu na jednym komplecie dysz jak się da. Ja latam czy zimno czy ciepło i nic nie kręce wy też lepiej się weźcie za jazde a nie pierdolenie jak to moto ma ubogą mieszankę, ubogi to jest wasz skill i tu jest pies pogrzebany Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Sob 20:54, 07 Lut 2015    Temat postu:

Raku napisał:
Lubie czytać opinie ''jebaków teoretyków'' więcej stroicie i sie pierdolicie z tymi sprzętami niż latacie. Jak sie nie da? oblatać całego sezonu na jednym komplecie dysz jak się da. Ja latam czy zimno czy ciepło i nic nie kręce wy też lepiej się weźcie za jazde a nie pierdolenie jak to moto ma ubogą mieszankę, ubogi to jest wasz skill i tu jest pies pogrzebany Very Happy

Aś dopierd*lił kolego... Pewnie jeździsz 4t, to jeszcze tak doraźnie nie zużywa silnika, ale w 2t gdybyś jeździł na jednym zestawie na 20*C w temperaturze bliżej zera byś się przekonał że nie jest to dla picu.
Oczywiscie że można jeździć na jednym komplecie dysz, po co silnik ma wkręcać się szybciej na obroty, nie dusić sie, ogólnie iść lepiej... No nie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raku




Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z cyrku

PostWysłany: Sob 21:29, 07 Lut 2015    Temat postu:

Nie no oczywiście masz racje, słaby jestem i jeździłem tylko starym 4T jak mi kolega dał karnete Very Happy
A reszta co napisałem to tak o bo czytałem kiedyś o tym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Sob 22:47, 07 Lut 2015    Temat postu:

Właśnie to można wywnioskować po twoich wypowiedziach Wink
Pomyśl: Inżynierowie nie tylko ktma, ale i wszystkich innych suzuki, yamah itp wymyślili zmienne dysze. To właśnie oni projektują nasze motocykle i nie tylko. Mają świetne wyksztalcenie, doświadczenie, jak widać wiedzą co robią. W serwisówkach naszych silników nakazują nam zmieniać regulacje wraz ze zmianą warunków atmosferycznych.
I tu pojawiasz sie Ty.
Jeb*ać dysze!!! Co za debil je wymyślił!!
Nie podważam twojej inteligencji, przede wszystkim dlatego, że Cie nie znam, ale podważam twoją wiedze na temat gaźników.
Pytanie kim Ty w ogóle jestes sobie daruje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
electro




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:50, 07 Lut 2015    Temat postu:

Raku, nie komentując poziomu Twojej wypowiedzi to mój motocykl ma za uboga mieszankę przy obecnej temperaturze na niskich obrotach co objawia sie slabym wchodzeniem w średni zakres obrotów oraz podwieszaniem obrotów. Śruba regulacji składu mieszanki jest poza zakresem, wiec sorry, ale co ma do tego mój skill?! Łańcucha tez nie smarujesz bo to dla miękkich pipek?

A wracając do tematu. Włożyłem większą dyszę pilota i obniżyłem iglicę o jeden ząbek. Jutro latam od rana więc zobaczę, o ile będzie lepiej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez electro dnia Sob 22:55, 07 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin