|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m4ayhem
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kierunkowy 71
|
Wysłany: Sob 20:31, 24 Paź 2015 Temat postu: EXE 125, zatarty ? :) |
|
|
Witam,
tak zachwalałem, taki ładny wizualnie, palił pięknie, but niezły ale..
dziś jechałem sobie z żoną na 6 nie katowałem, dość niskie obroty, odkręciłem trochę manetkę, szarpnięcie i motor zdechł (koła nie zablokowało raczej)
Próbowałem kopać od razu po zatrzymaniu, teoretycznie jest kompresja bo kopka chodzi normalnie.
Jak sprawdzić kompresję bez licznika ? Odkręcić świecę i palcem ?
Jak sprawdzić czy zatarty tłok bez ściągania ? (bo być może to gaźnik czy coś..)
Można odpalić na krótko podając paliwo bezpośrednio do cylindra ? Jeśli tak to jaką ilość dokładnie..
Dodatkowo jak kopię, potrafili jebnąć z wydechu, rzadko bo rzadko ale potrafi jak na gazie go kopię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
racesupport
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wisła
|
Wysłany: Sob 20:47, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Ściągnij sobie dyfuzor i popatrz przez wydech jak tłok wygląda. Możesz odpalić na krótko, wystarczy strzykawka 10ml, sprawdź iskre, fajkę i filtr powietrza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez racesupport dnia Sob 20:48, 24 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m4ayhem
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kierunkowy 71
|
Wysłany: Sob 21:04, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
racesupport napisał: | Ściągnij sobie dyfuzor i popatrz przez wydech jak tłok wygląda. Możesz odpalić na krótko, wystarczy strzykawka 10ml, sprawdź iskre, fajkę i filtr powietrza |
Ok, najpierw postaram się na krótko.
Potem zdam relację oraz spróbuję zrobić zdjęcie jak to wygląda przez dyfa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m4ayhem
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kierunkowy 71
|
Wysłany: Sob 22:47, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Więc tak, na krótko nie odpala. Na dziś dyfa nie odkręcam, bo nie mam miejsca. Ogólnie nie wygląda to ciekawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:04, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Oprócz tego co już napisane sprawdź czy nie ścieło klina na magnecie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m4ayhem
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kierunkowy 71
|
Wysłany: Sob 23:08, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | Oprócz tego co już napisane sprawdź czy nie ścieło klina na magnecie. |
Mnie zastanawia to, że przy jeździe około 5-6 tyś obrotów i dodaniu gazu było szarpnięcie i silnik stanął...
Aha, no i jak daje mu ssanie i go kopię to czasami jebnie w wydechu, nie wiem czy to ma jakiś wpływ.
Jesli chodzi o klin na magnecie, niestety... nie wiem jak to zrobić bo jestem zielony jak gruszka %)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m4ayhem dnia Sob 23:09, 24 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:45, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Dobra więc tak, sugeruję zacząć inspekcję w takiej kolejności
1. sprawdź czy jest iskra( możliwe że np. przebiło świecę, co przy nagłych odkręceniach gazu w 2t zdarza się)
2. sprawdź czy dochodzi paliwo
3. sprawdź czy jest klin na magnecie( zdejm lewy dekiel, pod nim jest magneto)
4. ściągnij dyfuzor i zobacz przez okno czy nie ma rys na tłoku i cylindrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łodzianin
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 0:41, 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Całą sprawę ułatwi Ci książka serwisowa. Poszukaj w googlach "ktm exc 125 2000 service manual", możesz też zajrzeć na stronę KristofSX- może mieć, będzie tam pokazane wszystko krok po kroku że schematami, zdjęciami i opisami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Nie 1:02, 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
To dodanie ssania i walnięcie w wydech wskazywało by na zapłon w złym momencie(ścięty wpust na magnecie,,klin") świeca,elektrownia,moduł....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m4ayhem
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kierunkowy 71
|
Wysłany: Nie 8:55, 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
szaman108 napisał: | To dodanie ssania i walnięcie w wydech wskazywało by na zapłon w złym momencie(ścięty wpust na magnecie,,klin") świeca,elektrownia,moduł.... |
Z kolei podając mu 10ml paliwa bezpośrednio do cylka, nie było żadnej reakcji.
Dziś ściągnę dyfa i zobaczymy co tam w środku się dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m4ayhem
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kierunkowy 71
|
Wysłany: Nie 9:43, 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Tak to wygląda, chyba jest okej %)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 10:43, 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
na 100% musi zdjąć magneto aby wiedzieć czy klin jest ok. Jednak aby to zrobić należy mieć ściągacz magneta.
inna sprawa zacznij od rzeczy podstawowych i prostych jak świeca.
mając 2t i to w takim roczniku bez zapasowej świecy nie radzę w ogóle wyjeżdżać z domu.
jak nie świeca to dalej elektryka: fajka, przewód WN, cewka
wszystko sprawdzisz miernikiem, w manualu są podane wartości tych elementów
może od tej wolnej jazdy zarzuciło świecę olejem
2t lubi być kręcony a nie pyrkany
jak w ogóle wygląda świeca po tej jeździe?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Nie 10:45, 25 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m4ayhem
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kierunkowy 71
|
Wysłany: Nie 12:23, 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | na 100% musi zdjąć magneto aby wiedzieć czy klin jest ok. Jednak aby to zrobić należy mieć ściągacz magneta.
inna sprawa zacznij od rzeczy podstawowych i prostych jak świeca.
mając 2t i to w takim roczniku bez zapasowej świecy nie radzę w ogóle wyjeżdżać z domu.
jak nie świeca to dalej elektryka: fajka, przewód WN, cewka
wszystko sprawdzisz miernikiem, w manualu są podane wartości tych elementów
może od tej wolnej jazdy zarzuciło świecę olejem
2t lubi być kręcony a nie pyrkany
jak w ogóle wygląda świeca po tej jeździe? |
No więc tak, ściągacz magneta nie mam i raczej mieć nie będę w domu.
Jeśli chodzi o świecę, jest lekko okopcona, sucha i daje iskre.
Co do wolnej jazdy, ja wcale wolno nie jechałem tylko nie był kręcony na maksimum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m4ayhem
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kierunkowy 71
|
Wysłany: Nie 14:35, 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
No więc tak, pożyczyłem miernik i wychodzi że wszystko z zasilaniem jest okej. Wartości bardzo zbliżone do tych w manualu, więc trzeba szukać dalej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|