|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
electro
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:22, 07 Paź 2014 Temat postu: FCR-MX 39mm - ustawienie pompki (AP) |
|
|
Cześć,
Przerabiałem już temat keihinów FCR w innych motocyklach i widzę, że w EXC 450 2006 z FCR-MX jest podobny objaw. Przy fabrycznym ustawieniu gaźnika pompka przyspieszająca podaje paliwo za długo i z opóźnieniem, co powoduje zawahanie motocykla przy nagłym odkręceniu manetki z niskich obrotów - np. do podniesienia koła przy przeskakiwaniu przeszkód.
Zakładam, że trzeba zrobić dwie rzeczy:
- ustawić śrubę regulacyjną pompki przy kółku przepustnicy
- zadrutować albo połączyć o-ringiem dźwignię pompki i przepustnicę (przy kółku przepustnicy)
Czy możecie mi w dwóch zdaniach napisać, jak to ustawić? I czy warto się w to bawić, czy różnica z kategorii efekt placebo
Ewentualnie membrana z hondy z dłuższym trzpieniem. Ale to spróbuje w drugiej kolejności bo musiałbym ściągnąć taką część.
------------
EDIT:
Dobra, o-ring wiem, jak założyć
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy śrubkę powinienem maksymalnie wykręcić, do momentu, kiedy nadal dotyka plastikowej dźwigni pompki?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez electro dnia Wto 14:35, 07 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13856
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 15:51, 07 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
szybciej byś to zrobił niz zajeło ci pisanie na forum
u mnie sie dławił srubke wykręciłem, plus oring i nie ma problemu ja sie nawet bawiłem i mierzyłem czas stoperem zszedłem do nieco ponad jednej sekundy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 20:15, 07 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Ja zrobiłem coś takiego- tzw. BK mod. Na dniach będę testować.
Wiem że nie każdy gaźnik ma taką możliwość, jednak jak twój ma to jest jedna z najlepszych i najtańszych modyfikacji pozwalająca regulować ilością podawanego paliwa.
Standardowo pompka leje paliwo przez 2s 3s a nawet więcej.
Najlepiej zminimalizować to do 1s lub 1,2s
Robisz otwór w gaźniku, gwintujesz i dajesz śrubkę ze sprężynką lub nakrętką kontrującą.
Im bardziej wkręcisz śrubę tym krótszy wytrysk.
Przy tej modyfikacji nie wolno robić oring moda.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 20:15, 07 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
electro
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:21, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Hacker33, a czy BK mod nie stosuje się do gaźnika FRC (nie FCR-MX) gdzie nie ma śruby regulacyjnej pompki? Np. DRZ400E.
Wydaje mi się, że w FCR-MX równie dobrze i mniej inwazyjnie można zrobić o-ring mod a długość strzału paliwa zmniejszyć wykręcając śrubkę regulacyjną. Przy całkiem wykręconej powinno być ok. 1 s.
Ja zamiast o-ring mod zrobiłem drut-mod bo o-ringi, które miałem, były zbyt elastyczne. Zdrutowałem razem te dwa elementy cienkim drucikiem - działa tak samo a mniejsza szansa, że spadnie. W najbliższym czasie przetestuję, co się zmieniło.
Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez electro dnia Śro 12:22, 08 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 13:03, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
BK mod masz na zdjęciu i stosuje się go w FCR MX
Podobną modyfikację można zrobić w FCR i nazywa się Taffy mod.
Oring mod ma za zadanie przyspieszyć (usunąć zwłokę) jaka jest między otwarciem przepustnicy a początkiem wytrysku.
Śrubą do regulacji pompki nie skrócisz czasu wytrysku tylko z tego co wiem czas po którym zacznie tryskać od chwili otwarcia przepustnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
electro
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:25, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | BK mod masz na zdjęciu i stosuje się go w FCR MX
Podobną modyfikację można zrobić w FCR i nazywa się Taffy mod.
Oring mod ma za zadanie przyspieszyć (usunąć zwłokę) jaka jest między otwarciem przepustnicy a początkiem wytrysku.
Śrubą do regulacji pompki nie skrócisz czasu wytrysku tylko z tego co wiem czas po którym zacznie tryskać od chwili otwarcia przepustnicy. |
OK, to ma sens. Czyli BK mod ma pewnie podobny skutek, jak membrana pompki z dłuższym trzpieniem?
Napisz jakie wrażenia, jak przetestujesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|