|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Greenlims
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Czw 20:39, 27 Sie 2020 Temat postu: Freeride 250r brak iskry |
|
|
Witajcie Forumowicze.
Nabyłem niedawno KTM Freeride 250r. W pewnym momencie motocykl zgasł. Wstępna diagnoza- brak iskry. Po dokładnym pomierzeniu uzwojeń statora, cewki, sprawdzeniu wszystkich połączeń kablowych itd. problemu nie odnalazłem. Cewka podłożona do chińskiego mini crossa daje iskre, pomiary rezystancji zgodne z danymi w serwisówce. Choć to mało prawdopodobne podejrzewam uszkodzony moduł. Może ktoś z Was miał podobny problem i podzieli się doświadczeniem. Może ktoś z Łodzi lub okolic ma podobny sprzęt i zgodziłby się podmienić moduł w celu zdiagnozowania problemu? Oczywiście dojadę z moim moto na busie. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 6:21, 28 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
raczej jakby padł moduł to bys nie miał w ogóle iskry, wiec jak podmieniłes cewke i na innej była iskra to na cewke bym postawił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Greenlims
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Pią 7:14, 28 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
Iskry nie ma na KTM. Cewka z KTM poszla do lifan ( china) i na lifan jest iskra z cewki z KTM, na KTM iskry brak. Prosze czytac ze zrozumieniem i nie robic ze mnie debila.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 7:37, 28 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
Nikt z Ciebie nie robi debila.
Gdybyś poczytał troszkę więcej forum to dotarło by do Ciebie,że henio ma DUŻĄ wiedzę i doświadczenie jako mechanik. A poza tym przez neta to trochę jak wróżenie z fusów...
Masz ode mnie prywatną wiadomość - tak na marginesie.
I obstawiam na usterkę ( jednak ) statora bo to dość częsta przypadłość w tych modelach ( to samo co exc ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 8:20, 28 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
moje niedopatrzenie - przeczytalem że cewke z lifana wkładałes do ktma - sorki
czasem pomiary statora mogą byc ok, a przy obciązeniu cos kuca, najlepiej to robic oscyloskopami albo urzadzeniami mierzącymi przebiegi prądu a nie same pomiary oporności - ale to rzadkie przypadki, czesto jak pada to calkiem i np brakuje przejscia. sprawdzałes pick up coil czy wyzwala przy kreceniu rozrusznikiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Greenlims
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Pią 13:29, 28 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
Niestety oscyloskopu nie mam. Czujnik położenia wału pomierzony pod wzgledem opornosci, podczas przykładania metalowego klucza rezystancja się zmienia, wartości mogę podać jak dojadę do domu i go przemierzę bo pamięci do cyferek nie mam, ale podług mojego doświadczenia jest sprawny. henio12323 wybacz, poniosło mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Greenlims
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Pią 13:32, 28 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
A tak jeszcze gwoli ciekawości, jakby nic innego już nie zostało, może Panowie i Panie znacie jakiegoś elektronika, co się zajmuje naprawą modułów i mógłby taki sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 15:39, 28 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
moduły to ciezki temat, ja bym odpuscił sobie w ógole naprawe czegos takiego
druga sprawa ze same z siebie uszkodzenie w takim moto.... mało realne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 16:39, 28 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
Greenlims napisał: | A tak jeszcze gwoli ciekawości, jakby nic innego już nie zostało, może Panowie i Panie znacie jakiegoś elektronika, co się zajmuje naprawą modułów i mógłby taki sprawdzić. |
Digitech - sprawdzony przy naprawie statora :
[link widoczny dla zalogowanych]
Elserwis - kiedyś naprawiałem tam moduły do starszych motocykli.
Statory/cewki również :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Greenlims
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Pią 19:36, 28 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
Zapek dzięki za linki. Też wydaje mi sie mało realne żeby w takim młodym sprzęcie umarł moduł, ale już nie bardzo mam sie czego łapać. Posiedzę przy dziadzie w weekend i jak nic nie wymyślę to trzeba będzie poszukać serwisu. Dzięki wszystkim za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Greenlims
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Pią 6:20, 04 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Problem rozwiązany, uwalony stator. Po przewinięciu ktm chodzi jak zły. Pomimo tego że pomiar uzwojenia na statorze wynosił 12 ohm, czyli mieścił się w zakresie podanym przez serwis. Specjalista od przewijania statorów w ktm, powiedział że tam ma być 15 ohm, nie więcej, nie mniej, inaczej nie pojedzie ponieważ ktm są na to bardzo wrażliwe. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i do zobaczenia na torze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 6:27, 04 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Napisz proszę jak możesz gdzie dałeś stator do naprawy i jaki był koszt.
Chcę zregenerować swój uszkodzony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|