|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:30, 03 Lis 2018 Temat postu: Freeride 250R - wymiana tłoka - jakies porady ? |
|
|
W przyszłym tygodniu będe sie brał za wymianę tłoka w swoim moto.
Generalnie przejrzałem YT i manual i chyba wiem wszystko.
Chyba - ale nowy jestem w 2T - wiec jak rozbiorę to się dowiem
Demontaż wydaje się banalny
https://youtu.be/UsP2Hk0bz0Q
Natknałem się tylko na taki temat - X Dimension - czyli odległość tłoka od głowicy - regulacja poprzez uszczelkę pod cylindrem
Gośc na fimie na YT ma cos takiego 54829001100
https://youtu.be/KuTJgOe0m7g
Pytanko - może ma ktoś coś takiego do sprzedania - lub jakaś inna metoda pomiaru - bo manula zaleca pomiar przy zmianie tłoka.
Tłok jak rozumiem po pomiarze - chyba Vertex - chyba że coś innego polecacie
Ponoć Vertex jest montowany w oryginale ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donPedro
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:38, 03 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
To o co pytasz to narzędzie do kontroli wymiaru X tzw. płyta regulacyjna
Przydatna w 250 2T gdzie denko tłoka masz wypukłe, w 300 2T denko tłoka jest płaskie wiec suwmiarka wystarczy
Ładuj tłok Vertex. Ktm 2T seryjnie wypuszcza na tych tłokach gdzie od wewnatrz tłoka na jednej sciance masz logo VERTEX na drugiej logo KTM
Bedziesz potrzebowal jakis gratow do moto to pisz. Ogarniemy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez donPedro dnia Nie 8:38, 04 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:20, 17 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Hej trochę temat odleżał i dopiero się wziąłem za wymianę.
Tłok Vertex + nowe łożysko głowki korbowodu założone.
[link widoczny dla zalogowanych]
I tu utknąłem trochę na doborze uszczelki pod cylinder - mam cały komplet od Henia.
Tłok był Vertex w oryginale i teraz też Vertex
-stara uszcelka jak mierzę suwmiarką ma ok 0,6 mm
- w komplecie są 4 uszczelki - te grubsze mają 0,5 i 0,75mm
Czy to możliwe że stara uszczelka była 0,75 mm i się ugniotła i teraz ma 0,6mm - czy też źle mierze?
Czy jak założe 0,75mm a np stara była 0,5 - to będzie spadek mocy - czy raczej to pomijalne i zabawa dla zawodników (a ja tego nie odczuje)?
No i ostatnie pytanie - uszczelkę pod cylinder smarujecie olejem - niby manula nic o tym nie wspomina ale znalazłem to na jakiś filmie na YT że ktoś smarował - łatwiej poźniej zdjąć starą uszczelkę i wymienić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez babel dnia Pon 19:38, 17 Gru 2018, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:57, 17 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
praktycznie pomijalne - musisz byc dobrze wjezdzony w motocykl zeby czuć róznice - z drugiej strony na swiezym nowym tłoku bedzie i tak lepiej jeździł więc wrażenia mogą byc na plus
czesto uszczelki maja gdzies miejsca gdzie maja oryginalna grubosc ( nie są wszędzie scisniete ) nie było tak u ciebie zeby złapac wymiar niescisnietej uszczelki ? róznica dosyc spora - ale mozliwe
a jeszcze z innej strony serwisówka nie zaleca jakiejs metody na ustawienie tłoka ? pewnie kaza złozyc skręcic troche ustawic tłok w GMP i sprawdzic jak sie "odnosi" tłok do cylindra zwykle ma byc na 0 z płaszczyzną cylindra lub odrobine ponizej - to najlepszy pomiar
co do uszczelek niczym sie nie smaruje, jedynie odrobinke silikonu mozna dać na łączenie karterów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:06, 22 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Pytanko czy na piewrsze odpalenie z nowym tłokiem - jakoś więcej oleju dac do benzyny?
Normalnie freeride ma 1:80 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 21:13, 22 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
odrobine mozna zalać ale to tylko tak dla spokoju ducha bo praktycznie nie ma to wpływu, tym bardziej że pogoda taka że pewnie wyskoczenie gdzies na prosta do lasu to nie bedzie pierwsze co zrobisz
ogólnie tez 1:80 jest raczej dla freeriowej jazdy gdzies na szybsze przeloty lałbym wiecej oleju
- mam porównanie z triala gdzie zawodnicy leja nawet 1:100 tylko ze pyrkaja w hali wkręcaja silniki na krótkie chwile po kilkunasto sekundowych pyrkaniach na jałowych obrotach - ale wyskoczyć gdzies tak na przelot moment i silnik zarzniety ja leje 1:50 nie powiem ze ładnie mi ten olej przepala... bo wydech suchy nie jest, ale nie leje sie końcówką a ja czasem mu odwine na asfalcie wiec wole zalać tego oleju więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:51, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
No i pierwsza wymiana tłoka stała się faktem - odpalony - mam nadzieje że tylko czegoś nie spierniczyłem
Poki co faktycznie wydaje się mocniejszy - wyskoczyłem na szutroweczke koło domu - 1,2 i 3 a on na koło - i to mi się podoba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Terry
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:29, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Którą selekcję tłoka włożyłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:40, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Taki sam jak nominał - 66,36 - mam 103 mth - cylinder był w porządku
To wg KTM jest selekcja I
Według Vertexa C .
[link widoczny dla zalogowanych]
Oryginał był Vertex - wsadziłem też Vertex tylko oryginał miał dodatkowo logo KTM
Mało jest info o freeridach - znalazłem grupę na FB Freeride 250R Owners.
Jak napisałem ze zminiłem tłok przy 103 mth - to się wszyscy dziwili.
Ja uważam że ok 100 i nowy tłok to OK - wiecej moze byc szkodliwe dla cylindra
Ale jak poczytałem - sporo ludzi zmienia dopiero przy 200 mth.
Ale trafił się gosć 325 mth - bez przebudowy - i zdechł
Ale jest ktoś lepszy pozwole sobie zacytować:
Mine has done 607 hours 3449 Miles. Had new rings a while ago but piston wasnt worn at all. Just ride the dam thing !!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez babel dnia Nie 18:52, 23 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|