|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pon 22:24, 23 Kwi 2012 Temat postu: Gaźnik PWK 38AG wszystko na temat czyli 2T |
|
|
Postarajcie się odpowiedzieć mi na pytania, wiem że to może wyglądać jak wróżenie, no ale.
Prawidłowy poziom paliwa w gaźnikach keihina, to jest jak pływak jest równolegle do krawędzi gaźnika, gdy zamknął zawór. Niestety u mnie musi wygladać to tak czyli inaczej:
Wtedy mam poziom paliwa równo z uszczelką gaźnika, czyli prawidłowy. (mierzę wężykiem)
Pytanie czemu tak jest?,
czy pływak starzejąc się bardziej się topi w paliwie, czy jak kupię nowy pływak to wróci do normy, czy pływak jest oryginalny, czy zmienił wagę??
drugi problem to że mam za bogato na wolnych, wykręcajac śrube mieszanki zwiększam ilośc powietrza, nie tak jak w FCR w 4T - ilośc paliwa, bo tam śruba jest "z przodu" gaxnika, Dobrze myślę? jeśli muszę wykrecić ponad 3 obroty to znaczy, że dysza wolnych jest za duża. Prawidłowa dysza dla wysokości npm i temp to 45 i taka jest. Czy mam kupić nową taką samą czy mniejszą?
Czy spręzynka na śrubie mieszanki na foto jest dobra czy kombinowana, bo chyba jest za krótka, jesli wykręcę wiecej niż 2,5 obr to już nie spełnia swojej roli.
Myślałem ze znam się na gaźnikach, ale ten egzemplarz i dellorto mnie przerasta
Dodam jeszcze że zaworek jest nowy, mogę zostawić moto z otwartym kranikiem na tydzień i poziom paliwa w gaźniku się nie zmieni. Chciałbym zeby wróciło do normy bo bardzo mały skok ma teraz ten pływak i napewno nie jest to ok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bully dnia Pon 22:41, 23 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 22:30, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
przeczytaj serwisowke.
ustawiasz polozenie plywaka odginajac blaszke, ale jak masz seryjnie to lepiej tego nie ruszaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pon 22:34, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Czepek napisał: | przeczytaj serwisowke.
ustawiasz polozenie plywaka odginajac blaszke, ale jak masz seryjnie to lepiej tego nie ruszaj. |
Nie popisałeś się, przeczytaj o co mi chodzi.
jesli ustawietak jak w serwisówce to poziom paliwa jest powyzej napisu "PWK" i zalewa moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 5:59, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dyszę kupiłbym taką samą i mniejszą. Drogie nie są.
Przy 2T nie kieruj się dyszami według książki.
Sprężynka wygląda na jakąś kombinowaną.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 6:00, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Wto 7:20, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
przy takim ustawieniu jak na zdjęciu powyżej nie da się jeździć zalewa silnik, poziom paliwa jest prawie do gardzieli.
przy takim obróceniu gaxnika zawór ma być zamknięty, ale nie wciśnięty ten trzpień na sprężynce rozumie?
tanie to pojęcie względne 32 zł kosztuje.
Jedźmy od innej strony: na ile pływa pływak wrzucony do benzyny, u mnie topi się na 3/4 wysokości, jeśli ustawię go w pozycji pracy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bully dnia Wto 7:31, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 7:36, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli ten trzpień na sprężynce nie będzie wciśnięty to zawór się nie zamknie.
Masz tak dogiąć tą blaszkę co dotyka ten trzpień od zaworka iglicowego aby paliwo nie leciało w takim położeniu pływaka.
Możesz sobie zrobić taki mały test kiedy zaworek już nie puszcza.
- załóż pływak, zaworek itd. ale nie zakładaj komory pływakowej
- weź kawałek wężyka i załóż na króciec którym podaje się paliwo do gaźnika
- na koniec wężyka załóż mały lejek
- teraz odwróć sobie gaźnik i nalej do lejka benzynę
Bez dotykania pływaka benzyna będzie lecieć.
Palcem zacznij podnosić pływak do momentu aż odetniesz paliwo. Zobaczysz sobie wtedy jak bardzo musi być wciśnięty trzpień od zaworka aby odciął on paliwo.
Wiedząc już to możesz doginać blaszkę od pływaka ustawiając położenie pływaka w/g serwisówki.
Bo ustawienie pływaka i poziomu paliwa polega na doginaniu tej blaszki przy pływaku!
PS. jeżeli nie masz 32zł na dysze to jak Cie stać na serwis motocykla.
Nie wiesz czy dyszę masz za dużą czy stara jest już wyjechana.
Możesz więc kupić jedną ale robisz to na chybił trafił.
PS2. Zacznij wpierw od ustawienia pływaka bo jak będziesz miał zły poziom paliwa to nie masz co się brać za bawienie dyszami.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 7:42, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Wto 9:55, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
specjalnie piszą w serwisowkach żeby gaźnik obrócić nie do góry nogami tylko pod kątem, żeby ciężar pływaka nie uginal spręzynki w zaworku. zaworek przestaje przepuszczać gdy się zamknie ale spręzynka jeszcze się nie poddała. Wiem przecież że się ustawia blaszką, przecież ustawiłem. na pierwszym zdjęciu jest ustawienie pływaka podczas zamknięcia zaworka. i poziom paliwa jest na linii łaczenia pokrywki z korpusem gaxnika.
Widzę że narazie nikt mnie nie rozumie.
Poziom paliwa mam ustawiony idealnie, tylko że wyglada to inaczej niż podają serwisówki (chodzi o kąt pływaka), i próbuje dojść do tego czemu tak jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 11:27, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
wyciągnij pływak i "utop" go w misce z wodą czy jakimś naczyniu i sprawdź czy gdzieś nie lecą bąbelki powietrza albo czy nie napełnia się wodą - może pływak jest gdzieś dziurawy?
Wtedy nie miałby takiej wyporności jak trzeba i dlatego musisz go ustawić tak nisko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 11:36, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Wto 13:06, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | wyciągnij pływak i "utop" go w misce z wodą czy jakimś naczyniu i sprawdź czy gdzieś nie lecą bąbelki powietrza albo czy nie napełnia się wodą - może pływak jest gdzieś dziurawy?
Wtedy nie miałby takiej wyporności jak trzeba i dlatego musisz go ustawić tak nisko. |
topiłem i pływa na 3/4 wysokości, te plastikowe pływaki tez sa puste w środku? pozostaje mi go zwazyć bo w fiszce pisze 16gram.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek85
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:34, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja też ustawiam poziom za pomocą wężyka. Gdy pierwszy raz ustawiłem wg serwisówki również miałem za wysoko poziom paliwa. Mam podobny patent jak na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=_qAVXneKAkU
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukanio88
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:24, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Witam. Odkopuję temat. Mam kilka pytań odnośnie tego gaźnika. W moim gaźniku było podobnie jak w tym w temacie, czyli pływak był nierównolegle do linii kiedy zamykał zaworek. Sprawdzałem przy użyciu lejka z paliwem jednocześnie unosząc i opuszczając pływak. Myślę, że dlatego, ponieważ ktoś pewnie regulował poziom paliwa samymi pływakami, a nie tą środkową blaszką. Teraz kiedy ustawiłem pływak tak, żeby był równolegle to jego góra dotyka już do korpusu gaźnika. Wcześniej ograniczała go blaszka na której są osadzone te plastikowe bańki (ona dotykała do korpusu) Po prosu musiałem odgiąć same bańki, inaczej nie było możliwości, żeby było równolegle. Rozumiem, że tak jest ok???
Teraz muszę ustawić poziom paliwa tą środkową blaszką od zaworku. Rozumiem, że właściwy poziom jest na łączeniu pokrywy pływaka z gaźnikiem, ale w pozycji roboczej równoległej, czyli tak jak jest zamontowany w motocyklu.
Zrobiłem tak jak na załączonym filmiku, czyli drewniany korek, wężyk oraz założyłem lejek do wężyka doprowadzającego paliwo. Rozumiem, że powinienem odpowiednio doginać blaszkę aż osiągnę właściwy poziom i wtedy na 100% powinno być ok? tzn. właściwy poziom.
Drugie pytanie dotyczy dyszy głównej i iglicy. Dysza główna 175, iglica NOZ D. Jak przepustnica jest zamknięta to da się swobodnie wdmuchnąć powietrze przez dyszę główną, niezależnie od położenia zapinki na iglicy(nawet jak iglica jest najniżej). Czy tak powinno być czy iglica w położeniu zamkniętej przepustnicy powinna zamykać dyszę główną?
A zatem czy w takim razie jest już zużyta i dysza i iglica?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pon 6:34, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jako autor temat odpowiem, od tego czasu miałem doczynienia z wieloma gaźnikami i mogę jednoznacznie stwierdzić , że te pływaki starzeją się, chłonna benzynę do środka i po nastu latach są juz cięższe. dlatego jest jak jest. najlepiej własnie w kilkunastoletnim gaźniku ustawić poprzez wężyk. Oczywiście zawór musi byćszczelny.
Iglica nigdy nie zamyka szczelnie.
sama iglica i dysza iglicowa sie zużywa, to normalne dlatego gdy czesci są stare, na nic patrzenie w tabelkę i ustawianie na tablekę, zawsze będzie za bogato. ustaw jedno okienko ubożej i powinno być git. Sprawdzisz podczas jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukanio88
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:41, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj rano przed pracą zabrałem się jeszcze raz za ten gaźnik. Poziom paliwa udało się ustawić idealnie na linii łączenia (przy pomocy wężyka)
Kilkakrotnie upuszczałem, opróżniałem i ponownie napełniałem komorę pływakową. Poziom zawsze wracał na właściwy - równo z linią. Gaźnik był ustawiony w pozycji idealnie równoległej - sprawdzone poziomicą. Zaworek trzyma, nie przelewa więcej paliwa.
Rozumiem, że przy takim stanie paliwa powinno być ok. Resztę powinny załatwić dysze i regulacja.
Faktycznie iglica nie zamyka szczelnie bo musiałaby wystawać poza dyszę. Sam doszedłem;)
Muszę zamówić ze 2 komplety i próbować jak moto zareaguje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|