Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gaźnik PWK 38AG wszystko na temat czyli 2T

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 22:24, 23 Kwi 2012    Temat postu: Gaźnik PWK 38AG wszystko na temat czyli 2T

Postarajcie się odpowiedzieć mi na pytania, wiem że to może wyglądać jak wróżenie, no ale.
Prawidłowy poziom paliwa w gaźnikach keihina, to jest jak pływak jest równolegle do krawędzi gaźnika, gdy zamknął zawór. Niestety u mnie musi wygladać to tak czyli inaczej:

Wtedy mam poziom paliwa równo z uszczelką gaźnika, czyli prawidłowy. (mierzę wężykiem)

Pytanie czemu tak jest?,
czy pływak starzejąc się bardziej się topi w paliwie, czy jak kupię nowy pływak to wróci do normy, czy pływak jest oryginalny, czy zmienił wagę??

drugi problem to że mam za bogato na wolnych, wykręcajac śrube mieszanki zwiększam ilośc powietrza, nie tak jak w FCR w 4T - ilośc paliwa, bo tam śruba jest "z przodu" gaxnika, Dobrze myślę? jeśli muszę wykrecić ponad 3 obroty to znaczy, że dysza wolnych jest za duża. Prawidłowa dysza dla wysokości npm i temp to 45 i taka jest. Czy mam kupić nową taką samą czy mniejszą?
Czy spręzynka na śrubie mieszanki na foto jest dobra czy kombinowana, bo chyba jest za krótka, jesli wykręcę wiecej niż 2,5 obr to już nie spełnia swojej roli.

Myślałem ze znam się na gaźnikach, ale ten egzemplarz i dellorto mnie przerasta Laughing
Dodam jeszcze że zaworek jest nowy, mogę zostawić moto z otwartym kranikiem na tydzień i poziom paliwa w gaźniku się nie zmieni. Chciałbym zeby wróciło do normy bo bardzo mały skok ma teraz ten pływak i napewno nie jest to ok.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Pon 22:41, 23 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 22:30, 23 Kwi 2012    Temat postu:

przeczytaj serwisowke.
ustawiasz polozenie plywaka odginajac blaszke, ale jak masz seryjnie to lepiej tego nie ruszaj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 22:34, 23 Kwi 2012    Temat postu:

Czepek napisał:
przeczytaj serwisowke.
ustawiasz polozenie plywaka odginajac blaszke, ale jak masz seryjnie to lepiej tego nie ruszaj.

Nie popisałeś się, przeczytaj o co mi chodzi.
jesli ustawietak jak w serwisówce to poziom paliwa jest powyzej napisu "PWK" i zalewa moto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 5:59, 24 Kwi 2012    Temat postu:



Dyszę kupiłbym taką samą i mniejszą. Drogie nie są.
Przy 2T nie kieruj się dyszami według książki.
Sprężynka wygląda na jakąś kombinowaną.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 6:00, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Wto 7:20, 24 Kwi 2012    Temat postu:

przy takim ustawieniu jak na zdjęciu powyżej nie da się jeździć zalewa silnik, poziom paliwa jest prawie do gardzieli.
przy takim obróceniu gaxnika zawór ma być zamknięty, ale nie wciśnięty ten trzpień na sprężynce rozumie?

tanie to pojęcie względne Smile 32 zł kosztuje.

Jedźmy od innej strony: na ile pływa pływak wrzucony do benzyny, u mnie topi się na 3/4 wysokości, jeśli ustawię go w pozycji pracy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Wto 7:31, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 7:36, 24 Kwi 2012    Temat postu:

Jeżeli ten trzpień na sprężynce nie będzie wciśnięty to zawór się nie zamknie.
Masz tak dogiąć tą blaszkę co dotyka ten trzpień od zaworka iglicowego aby paliwo nie leciało w takim położeniu pływaka.
Możesz sobie zrobić taki mały test kiedy zaworek już nie puszcza.
- załóż pływak, zaworek itd. ale nie zakładaj komory pływakowej
- weź kawałek wężyka i załóż na króciec którym podaje się paliwo do gaźnika
- na koniec wężyka załóż mały lejek
- teraz odwróć sobie gaźnik i nalej do lejka benzynę

Bez dotykania pływaka benzyna będzie lecieć.
Palcem zacznij podnosić pływak do momentu aż odetniesz paliwo. Zobaczysz sobie wtedy jak bardzo musi być wciśnięty trzpień od zaworka aby odciął on paliwo.
Wiedząc już to możesz doginać blaszkę od pływaka ustawiając położenie pływaka w/g serwisówki.
Bo ustawienie pływaka i poziomu paliwa polega na doginaniu tej blaszki przy pływaku!

PS. jeżeli nie masz 32zł na dysze to jak Cie stać na serwis motocykla.
Nie wiesz czy dyszę masz za dużą czy stara jest już wyjechana.
Możesz więc kupić jedną ale robisz to na chybił trafił.

PS2. Zacznij wpierw od ustawienia pływaka bo jak będziesz miał zły poziom paliwa to nie masz co się brać za bawienie dyszami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 7:42, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Wto 9:55, 24 Kwi 2012    Temat postu:

specjalnie piszą w serwisowkach żeby gaźnik obrócić nie do góry nogami tylko pod kątem, żeby ciężar pływaka nie uginal spręzynki w zaworku. zaworek przestaje przepuszczać gdy się zamknie ale spręzynka jeszcze się nie poddała. Wiem przecież że się ustawia blaszką, przecież ustawiłem. na pierwszym zdjęciu jest ustawienie pływaka podczas zamknięcia zaworka. i poziom paliwa jest na linii łaczenia pokrywki z korpusem gaxnika.

Widzę że narazie nikt mnie nie rozumie. Shocked
Poziom paliwa mam ustawiony idealnie, tylko że wyglada to inaczej niż podają serwisówki (chodzi o kąt pływaka), i próbuje dojść do tego czemu tak jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 11:27, 24 Kwi 2012    Temat postu:

wyciągnij pływak i "utop" go w misce z wodą czy jakimś naczyniu i sprawdź czy gdzieś nie lecą bąbelki powietrza albo czy nie napełnia się wodą - może pływak jest gdzieś dziurawy?
Wtedy nie miałby takiej wyporności jak trzeba i dlatego musisz go ustawić tak nisko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 11:36, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Wto 13:06, 24 Kwi 2012    Temat postu:

hacker33 napisał:
wyciągnij pływak i "utop" go w misce z wodą czy jakimś naczyniu i sprawdź czy gdzieś nie lecą bąbelki powietrza albo czy nie napełnia się wodą - może pływak jest gdzieś dziurawy?
Wtedy nie miałby takiej wyporności jak trzeba i dlatego musisz go ustawić tak nisko.

topiłem i pływa na 3/4 wysokości, te plastikowe pływaki tez sa puste w środku? pozostaje mi go zwazyć bo w fiszce pisze 16gram.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:34, 15 Maj 2012    Temat postu:

Ja też ustawiam poziom za pomocą wężyka. Gdy pierwszy raz ustawiłem wg serwisówki również miałem za wysoko poziom paliwa. Mam podobny patent jak na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=_qAVXneKAkU

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:24, 20 Mar 2016    Temat postu:

Witam. Odkopuję temat. Mam kilka pytań odnośnie tego gaźnika. W moim gaźniku było podobnie jak w tym w temacie, czyli pływak był nierównolegle do linii kiedy zamykał zaworek. Sprawdzałem przy użyciu lejka z paliwem jednocześnie unosząc i opuszczając pływak. Myślę, że dlatego, ponieważ ktoś pewnie regulował poziom paliwa samymi pływakami, a nie tą środkową blaszką. Teraz kiedy ustawiłem pływak tak, żeby był równolegle to jego góra dotyka już do korpusu gaźnika. Wcześniej ograniczała go blaszka na której są osadzone te plastikowe bańki (ona dotykała do korpusu) Po prosu musiałem odgiąć same bańki, inaczej nie było możliwości, żeby było równolegle. Rozumiem, że tak jest ok???
Teraz muszę ustawić poziom paliwa tą środkową blaszką od zaworku. Rozumiem, że właściwy poziom jest na łączeniu pokrywy pływaka z gaźnikiem, ale w pozycji roboczej równoległej, czyli tak jak jest zamontowany w motocyklu.
Zrobiłem tak jak na załączonym filmiku, czyli drewniany korek, wężyk oraz założyłem lejek do wężyka doprowadzającego paliwo. Rozumiem, że powinienem odpowiednio doginać blaszkę aż osiągnę właściwy poziom i wtedy na 100% powinno być ok? tzn. właściwy poziom.

Drugie pytanie dotyczy dyszy głównej i iglicy. Dysza główna 175, iglica NOZ D. Jak przepustnica jest zamknięta to da się swobodnie wdmuchnąć powietrze przez dyszę główną, niezależnie od położenia zapinki na iglicy(nawet jak iglica jest najniżej). Czy tak powinno być czy iglica w położeniu zamkniętej przepustnicy powinna zamykać dyszę główną?
A zatem czy w takim razie jest już zużyta i dysza i iglica?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 6:34, 21 Mar 2016    Temat postu:

Jako autor temat odpowiem, od tego czasu miałem doczynienia z wieloma gaźnikami i mogę jednoznacznie stwierdzić , że te pływaki starzeją się, chłonna benzynę do środka i po nastu latach są juz cięższe. dlatego jest jak jest. najlepiej własnie w kilkunastoletnim gaźniku ustawić poprzez wężyk. Oczywiście zawór musi byćszczelny.

Iglica nigdy nie zamyka szczelnie.
sama iglica i dysza iglicowa sie zużywa, to normalne dlatego gdy czesci są stare, na nic patrzenie w tabelkę i ustawianie na tablekę, zawsze będzie za bogato. ustaw jedno okienko ubożej i powinno być git. Sprawdzisz podczas jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:41, 21 Mar 2016    Temat postu:

Dzisiaj rano przed pracą zabrałem się jeszcze raz za ten gaźnik. Poziom paliwa udało się ustawić idealnie na linii łączenia (przy pomocy wężyka)
Kilkakrotnie upuszczałem, opróżniałem i ponownie napełniałem komorę pływakową. Poziom zawsze wracał na właściwy - równo z linią. Gaźnik był ustawiony w pozycji idealnie równoległej - sprawdzone poziomicą. Zaworek trzyma, nie przelewa więcej paliwa.
Rozumiem, że przy takim stanie paliwa powinno być ok. Resztę powinny załatwić dysze i regulacja.
Faktycznie iglica nie zamyka szczelnie bo musiałaby wystawać poza dyszę. Sam doszedłem;)
Muszę zamówić ze 2 komplety i próbować jak moto zareaguje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lupa
Gość






PostWysłany: Nie 15:06, 18 Wrz 2016    Temat postu: Regulacja gaźnika keihing

Mam problem z regulacją gaźnika keihing pwk 40. Słabo wkreca się od dołu na obroty
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin