Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Generalny remont silnika - pomoc
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 13:48, 31 Gru 2016    Temat postu: Generalny remont silnika - pomoc

Cześć
Jako ze robie generalny remont silnika (pierwszy raz) postanowilem ze juz nie bede oddawał do serwisu i trzeba sie w koncu nauczyc.Poza wymiana tloka w rm 125 nie robilem nic wiekszego, raz rozebrałem silnik caly yz 125 (sprzedawalem na czesci) i na tym konczy sie moje doswiadczenie.Niedawno rozebralem silnik cr 250 w ktorej robie remont i chcialbym to zlozyc poprawnie, aby nic nie uszkodzic, posiadam ksiazke serwisowa a nawet dwie, jest to rocznik 86-89, czesci zostaly zamowione (lozyska walu, uszczelki i korba).
Post zalozylem po to aby znalesc odpowiednią osobe ktora pomoze mi w remoncie, wiadomo ze wiekszosci nie mieszka w mojej okolicy wiec prosilbym o kontakt poprzez facebooka lub telefon, jesli ktos ew mieszka w Nowym Sączu lub okolicach bylo by najlepiej, jesli nie wideorozmowa na telefonie i mozna robic remont na odleglosc, serwisowki jak mowilem mam ale pomimo tego sie boje sam to skladac, robilem rowniez zdjecia podczas rozbierania silnika, chodzi mi o pomoc w zlozeniu dolu silnika (cylinder i tak jest w angli na regeneracji nikasilu)
Jesli ktos bylby chetny mi pomóc i zna sie na rzeczy prosilbym o kontakt w tym poscie i pozniej juz sie dogadamy, z tym wszystkim mi sie nie pali poniewaz czesci i tak mam miec dopiero poczatkiem lutego

Przepraszam za brak polskich znakow
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 14:41, 31 Gru 2016    Temat postu:

jak dla mnie to troche bez sensu, generalnie sprawa wygląda tak - samo składanie - jak puzzle - ciezko cos poskłądać źle, mało kiedy jest w ogóle taka opcja a z serwisówką to w ogóle praktycznie niemozliwe.

cały "pic" polega na umiejętnosciach manualnych, nawet wsadzenie głupiego uszczelniacza, jak nie masz "fachu" w ręku wepchniesz za mocno albo krzywo i moze nie spełniac swojej roli. i jest duzo takich małych kruczków gdzie w zasadzie tylko doswiadczenie moze pozwolic zrobic to w 100000% dobrze i zadne pomoce przez fb nie pomogą niestety


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 15:32, 31 Gru 2016    Temat postu:

Wlasnie chodzi mi o to aby wlasnie podczas skladania ktos udzielil rad, glownie boje sie skrzyni biegow, jak juz zloze dwie polowki, od strony sprzegła i magneta poradze sobie, ogolnie jak zamontowac lozyska walu i sam wal to wiem bo ogladalem duzo filmow, z tego co wywnioskowałem to opalarka i lodowka i gotowe, skrzynia biegow ... hmm najbardziej boje sie ustawienia tych wodzikow i w jaki sposob ustawic te rowki na programatorze, tego w serwisowce nie pokazuja ... sa dwa zdjecia jedno jak skrzynia jest na stole a drugie jak juz skrzynia jest kompletnie wlozona

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 15:37, 31 Gru 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
w zasadzie tylko doswiadczenie moze pozwolic zrobic to w 100000% dobrze i zadne pomoce przez fb nie pomogą niestety

I o to wlasnie chodzi... chce zabrac doswiadczenia
Po pierwsze aby nie byc zalezny od innych
Po drugie chodze do szkoly o profilu mechanika motocyklowego (pierwszy taki dzial w polsce) i chce jak najwiecej sie uczyc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Sob 20:31, 31 Gru 2016    Temat postu:

Moim zdaniem wszelkie wideorozmowy są bez sensu, bo ktoś kto nie jest w stanie dotknąć tego silnika niewiele pomoże.

Polecałbym wymienić WSZYSTKIE łożyska w karterach, zawsze to robię przy okazji kapitalnego remontu i nie mam potem historii, że się skrzynia wysypała 20 godzin po remoncie. A pamiętaj, że po remoncie silnik dostaje lepszego kopa i wszystko jest 2x bardziej obciążone.

Do tego weryfikacja skrzyni, potrzeba doświadczenia, żeby ocenić stan np. wodzików, czy kłów, żeby się nie okazało że poskładasz a tu skrzynia się zaraz wysypie

Ogólnie to zasada brzmi 3x przeczytaj serwisówkę 5x pomyśl, raz składaj

No i oczywiście musisz mieć podstawowe narzędzia w tym m. in. klucz dynamometryczny

Zachowaj absolutną czystość przy składaniu, nie żałuj oleju przy składaniu skrzyni, ale do skrzyni korbowej lej oszczędnie, bo inaczej po remoncie nie odpalisz

Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 1:14, 01 Sty 2017    Temat postu:

Rozumiem ze lozyska skrzyni wymieniasz zapobiegawczo, ja jednak tego robic nie bede skrzynia chodzila bez zarzutu, poza tym juz mam wyliczone 2100 na remont a z kasa krucho

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Nie 8:38, 01 Sty 2017    Temat postu:

Twój wybór, jednak przyjrzyj się dokładnie wszystkim, szczególnie temu na wałku zdawczym. Oprócz serwisówki warto też ściągnąć i wydrukować sobie fiszki z częściami i ich opisem. Do składania skrzyni bezcenne, tak żeby nie pomieszać jakiś dystansów i tulejek. Do hondy nie są tak dostępne jak do kata, ale też na pewno znajdziesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 10:43, 01 Sty 2017    Temat postu:

skoro sie uczysz to sam powinienes do wszystkiego dojsc a nie miec podane na tacy.

a co do skrzyni - złóz na sucho, przyłap połówki, pokręć skrzynia pozmieniaj biegi. jak wszystkie wejdą to bedzie ok. n ie rozumiem problemu



generalnie mechanika motocyklowa to nie jest wiedza z kosmosu... wystarczy tylko logiczne myślenie i złozysz silnik bez problemu. musisz sobie uswiadomić że nic w silniku nie jest bez powodu. każda srubka ma jakies zadanie, trzeba tylko logicznym myśleniem dojść co jest od czego, i jak poskłądac żeby działało tak jak ma działać a nie inaczej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 11:01, 01 Sty 2017    Temat postu:

Ok zrobie jak mowicie, do mojego modelu posiadam 3 inne serwisowki, kazda jest podobna lecz dobra na swoj sposob i pokazuje te czesci z "innej perspektywy" schematy itd.
Masz racjelze powinienem dojsc do tego sam lecz uczac sie chce zrobic to przy okazji dobrze a nie wywalic 2tys i cos ******
Skrzynia chodzila dobrze nic nie szarpalo, swiszczalo nie wypadalo
Z takich pytań odnosnie zlozenia tych dwoch polowek mam czy trzeba podczas skladania smarowac cos ? Lozyska walu i lozyska skrzyni biegow ? Czy mozna zlozyc "na sucho" i pozniej zalac plynami ?
Chodzi o to ze pierwsze robie remont dolu silnika a zanim dostane cylinder z angli minie jakis czas i silnik bedzie stal bez cylindra nie chce zeby ten olej co tam posmsruje lozyska jakos zastygl czy w jakis inny sposob sie zepsul Czy poprostu zalac plynami i niech stoi ? I lozyska walu tez posmarowac olejem do mieszanki tak ? Czy nie trzeba to juz doradzcie mi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 12:57, 01 Sty 2017    Temat postu:

serwisówka mówi i zaznacza jeżeli cos wymaga smarowania. wiec dobrze ją przejzyj i nie bedziesz miał problemów z montażem.

jak silnik stoi, a jest np wymyty, to warto go czyms "natłuscic" żeby nie wdała sie korozja, głownie mówie o stalowych elementach, własnie np łozyska. ja jak np płucze silnik wodą, to w łozyskach na styku kulek z biezniami zawsze troche wody zostaje, po kilku dniach albo nawet krócej juz sie robi korozja, który moze doprowadzic do mikro ubytków które nie sa za zdrowe. dlatego lepiej od razu spręzarką osuszyć i nasmarować.


co do zepsucia - to czasem dobra metoda Razz kup spbioe jakiegos skuterka chinskiego czy cos czego nie szkoda, popróbuj rózncyh " metod" jak cos zepsujesz to bedziesz miał pewność i nauczke że tego nie należy robić. to bardziej uczące niż teoretyzowanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 13:42, 01 Sty 2017    Temat postu:

henio12323 napisał:
serwisówka mówi i zaznacza jeżeli cos wymaga smarowania. wiec dobrze ją przejzyj i nie bedziesz miał problemów z montażem.

jak silnik stoi, a jest np wymyty, to warto go czyms "natłuscic" żeby nie wdała sie korozja, głownie mówie o stalowych elementach, własnie np łozyska. ja jak np płucze silnik wodą, to w łozyskach na styku kulek z biezniami zawsze troche wody zostaje, po kilku dniach albo nawet krócej juz sie robi korozja, który moze doprowadzic do mikro ubytków które nie sa za zdrowe. dlatego lepiej od razu spręzarką osuszyć i nasmarować.


co do zepsucia - to czasem dobra metoda Razz kup spbioe jakiegos skuterka chinskiego czy cos czego nie szkoda, popróbuj rózncyh " metod" jak cos zepsujesz to bedziesz miał pewność i nauczke że tego nie należy robić. to bardziej uczące niż teoretyzowanie

Wszystkie czesci silnika mylem bezyna + olej czyli zwykla mieszanka bo akurat taka mialem pod reka, silnik trzymam w domu w pomieszczeniu "roboczym" wiec jest tam okolo 19ºC
Szkoda ze serwisowka jest po angielsku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 14:24, 01 Sty 2017    Temat postu:

Jak chcezz sie uczyc mechaniki motocyklowej to odczytywanie serwisowki to podstawa. Musisz znac jezyk jak chcesz pracowac w zawodzie albo robic takie rzeczy poprawnie - wiec polecam posiwdziec troche ze slownikiem i poogarniac podstawy i slowka techniczne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 22:48, 02 Sty 2017    Temat postu:

Zapomnialem jeszcze zapytac podczas remontu silnika wymienia sie simmeringi wszytskie ? Np walka zmiany biegow lub tam gdzie jest zebatka ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 23:41, 02 Sty 2017    Temat postu:

A jak myślisz?

Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Wto 14:56, 03 Sty 2017    Temat postu:

łozyska chcesz wymienić a simery zostawić?
ogolnie z tymi łozyskami to trochę na wyrost bo np. łozysko bębna wybieraka biegów się nigdy nie zużyje Smile
najbardziej awaryjnymi łożyskami zawsze będą na wale, pierwszy wałek od strony kosza, drugi wałek od strony zębatki, i w 4T wałek wyrownoważający, oraz jeśli są wałek rozrządu.

A odpowiadając na pytanie : nie musisz wymieniać Smile zawsze to możesz wydłubać je póxniej jak pociekną, tylko pytanie po co.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin