Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Hamulec tylny problem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:00, 06 Kwi 2021    Temat postu: Hamulec tylny problem

Witam, posiadam od kilku dni husqvarnę TE 300 z 2017r. Pojawił się następujący problem, po przejechaniu krótkiego dystansu i nagrzaniu się tylnego hamulca w skutek kilku hamowań hamulec nie chce odbić, hamulec non stop trzyma. Pomaga trochę jak zacisk ostygnie albo odpuszczenie ciśnienia odpowietrznikiem. Dźwignia hamulca przy tym procederze jest non stop twarda. Zdemontowałem zacisk razem z jarzmem, tłoczek chodzi płynnie po zdemontowaniu przewodu hamulcowego. Zacisk zdjąłem z jarzma, wyczyściłem prowadnice, nasmarowałem, wymieniłem klocki oraz płyn hamulcowy na nowe. Niestety po wyjechaniu znowu problem się powtórzył, po powrocie zauważyłem że klocek od strony tłoczka wyraźnie bardziej przegrzany, zmienił kolor. Tarcza hamulcowa wygląda na prostą aczkolwiek nosi już pewne zużycie. Pytanie do Was, od czego byście zaczęli szukanie powodu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 18:19, 06 Kwi 2021    Temat postu:

hej.
może masz za mało 'luzu' na stopce hamulca?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:30, 06 Kwi 2021    Temat postu:

Sprawdzę, a czy istnieje możliwość że problemem jest pompa hamulcowa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rzorzo1




Dołączył: 03 Kwi 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limanowa

PostWysłany: Wto 18:34, 06 Kwi 2021    Temat postu:

A może przyrdzewialy tłoczki i blokują się i nie są luźno . Chyba że klocki się blokują

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:44, 06 Kwi 2021    Temat postu:

rzorzo1 napisał:
A może przyrdzewialy tłoczki i blokują się i nie są luźno . Chyba że klocki się blokują

To hamulec tylni więc tłoczek jest tylko jeden ale tak jak pisałem, po spuszczeniu ciśnienia z układu tłoczek można bez problemów wcisnąć do końca, działa płynnie. Z klockami może być to pewien trop, w końcu tarcza w miejscy gdzie operują po niej klocki jest już wyraźnie cieńsza ale na oko ma co najmniej 4mm w najcieńszym miejscu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rzorzo1




Dołączył: 03 Kwi 2021
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limanowa

PostWysłany: Wto 19:37, 06 Kwi 2021    Temat postu:

Sorki faktycznie w tyle jest pojedynczy. Sprawdź sobie czy masz pod klockami takie cienkie blaszki po których powinny klocki się przesuwać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafi80




Dołączył: 13 Wrz 2017
Posty: 41
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:08, 06 Kwi 2021    Temat postu:

Tak tez się może dziać jak ktoś wleje płynu zbyt dużo, na bardzo ściśniętej gumce tej w zbiorniczku.
Spróbuj zalać płyn na minimum i zrób jazdę testowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pajka




Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-M

PostWysłany: Wto 21:24, 06 Kwi 2021    Temat postu:

Oj te huśki. Miałem ostatnio dokładnie tak samo. Hamulec twardy, że ledwo można było go wcisnąć, hebel zablokował koło, odpuścił jak popuściłem odpowietrznik. Tłoczek chodzi, na razie nie miałem czasu tego obejżeć nawet.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 5:49, 07 Kwi 2021    Temat postu:

Za maly luz na dzwigni hamulca, musi byc troche jałowego luzu - standard w kazdym ukladzie hydraulicznym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:14, 07 Kwi 2021    Temat postu:

Pajka napisał:
Oj te huśki. Miałem ostatnio dokładnie tak samo. Hamulec twardy, że ledwo można było go wcisnąć, hebel zablokował koło, odpuścił jak popuściłem odpowietrznik. Tłoczek chodzi, na razie nie miałem czasu tego obejżeć nawet.

Mam dokładnie taki sam objaw, wiadomo co było przyczyną?
henio12323 napisał:

Za maly luz na dzwigni hamulca, musi byc troche jałowego luzu - standard w kazdym ukladzie hydraulicznym

Zwiększę luz jałowy, rozumiem że regulować śrubą na mechanizmie dźwigni hamulca, mniej więcej tam gdzie on zapiera się o ramę? nie chodzi o regulację na trzpieniu który bezpośrednio wchodzi do pompy hamulcowej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 13:05, 07 Kwi 2021    Temat postu:

jedna i druga regulacja ma znaczenie - mozesz albo poluzowac jedna albo drugą, tym sie reguluje wysokosc dzwini, najpierw ustawiasz sobie tym co zapiera o rame, żeby złapać punkt w którym masz wygodnie ustawioną dzwignie hamulca, potem regulujesz przy pompie tak żeby był niewielki ale jednak luz jałowy, czestym bledem jest podparty hamulec - i objaw jest dokładnie taki jak opisałes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:25, 08 Kwi 2021    Temat postu:

Mieliście rację, mimo że nie udało mi się zrobić dłuższej wyprawy to po zwiększeniu luzu na stopce i jeżdżeniu koło komina z naciśniętym hamulcem tarcza się nagrzała, zacisk się nagrzał a hamulec już nie staje. Jednak co doświadczenie to doświadczenie, dzięki Wam wszystkim za pomoc Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin