|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
snajper1212
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Śro 18:00, 09 Kwi 2014 Temat postu: Kiedy sie przygotowac na wymiane |
|
|
Mam nalatane 103mth chcialem sie dowiedziec na ilu mth warto wziazc sie za wymiane tloka i korby bo serwisowo troche przesadzone ; /. ile wytrzymuja mth w exc 450 i czy wydech przelotowy ma duzy wplyw na krotszy zywot silnika dodam ze tlok mam nominał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:13, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Jaki rocznik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
snajper1212
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Śro 18:17, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
2009
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:09, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
to zalezy od twojej jazdy, co ile wymieniasz olej w silniku (jaki olej lejesz, czy dobry parametrowo i jakosciowo) itp. Ja mam w swoim 105mth tez nominał, dla porównania serwis zaleca wymiane łancuszka rozrzadu co 90mth, ja w swoim mam napinacz schowany w 1/3 wiec jeszcze drugie tyle spokojnie wytrzyma, ja to pewnie przy 200mth dopiero sie bende zastanawiał. Jest jeszcze jedno rozwiazanie tylko dosc kosztowne, poprostu zdjac cylinder pomiezyc wszystko i wiedziec na czym sie stoi, ale jesli nie jestes zawodnikiem to mysle ze nie ma sensu jeszcze zastanawiac nad wymiana czegokolwiek w silniku, wiem ze to wyczynowy silnik i wogole ale nie przesadzajmy. Wydech przelotowy w jakims stopniku skraca zywotnosc silnika to jest pewne, ale na ile nikt ci dokładnie nie powie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Śro 19:12, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 20:05, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
nie patrzył bym w ogóle na motogodziny, akurat tłok w 4T nie zepsuje sie sam z siebie, najpierw zacznie moto brac olej, dymic itp. wtedy wiadomo że do wymiany, ale tez nie ma co jeździc do samego konca, bo zbyt duzy luz miedzy tłokiem a cylindrem powoduje szybsze zuzycie cylindra, więc tutaj wtedy oszczednosci wielkiej nie ma. i są 2 opcje albo wyjeżdzasz tłok maksymalnie do konca, moze z 3 tłoki wytrzyma cylinder, albo zmieniasz tłoki częsciej jak tylko zacznie tracic luz tolerowany i wtedy na tłoki i uszczelki wywalasz hajs a cylinder wytrzyma troszke dłużej. tu i tu są wady i zalety ;P
a co do samego okresu, co jakis czas oddaj do mechanika niech sciągnie cylinder pomierzy wszystko i bedziesz wiedział na czym stoisz, bo jeden zrobi 100 mth inny 300
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 22:55, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Co do crossówek i latania po torze to należy trzymać się motogodzin. W hondzie która miała nalatane według serwisówki o 3mth więcej, koszyk łożyska na korbie już był pęknięty. Kolega w suzi 450 latał chyba coś koło 10-15mth i moto nieznacznie osłabło. Okazało się że tłok miał pęknięcie przez 70% swojej szerokości. W przypadku kawy 450 korba sprawdzona była organoleptycznie. Luzu nie ma, odbarwień też nie to trochę polata. 3mth i pękła robiąc z silnika gruzy. Może to jednostkowe przypadki i zależą od stylu jazdy ale warto mieć to na uwadze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 23:07, 09 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Też widziałem yz450 co się wysrała 3mth po czasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 16:38, 10 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
No ale te przypadki wydaje mi się,że miały miejsce w crossówkach które latają na torze. Przy spokojniejszej eksploatacji pewnie wyglądało by to inaczej... ?
Dobra. Uspokajam siebie,ze swoim SX'em może zrobię więcej niż 100mth na jednym tłoku Ale nie latam po torze. Dziś zerknąłem - prawie 70mth od maja 2013.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 17:55, 10 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
u mnie pierwszy tłok poszedł na 80mth, później na 200, teraz będzie na 300 razem z korbą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|