Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kiedy sie przygotowac na wymiane

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snajper1212




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 18:00, 09 Kwi 2014    Temat postu: Kiedy sie przygotowac na wymiane

Mam nalatane 103mth chcialem sie dowiedziec na ilu mth warto wziazc sie za wymiane tloka i korby bo serwisowo troche przesadzone ; /. ile wytrzymuja mth w exc 450 i czy wydech przelotowy ma duzy wplyw na krotszy zywot silnika dodam ze tlok mam nominał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:13, 09 Kwi 2014    Temat postu:

Jaki rocznik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snajper1212




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 18:17, 09 Kwi 2014    Temat postu:

2009

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:09, 09 Kwi 2014    Temat postu:

to zalezy od twojej jazdy, co ile wymieniasz olej w silniku (jaki olej lejesz, czy dobry parametrowo i jakosciowo) itp. Ja mam w swoim 105mth tez nominał, dla porównania serwis zaleca wymiane łancuszka rozrzadu co 90mth, ja w swoim mam napinacz schowany w 1/3 wiec jeszcze drugie tyle spokojnie wytrzyma, ja to pewnie przy 200mth dopiero sie bende zastanawiał. Jest jeszcze jedno rozwiazanie tylko dosc kosztowne, poprostu zdjac cylinder pomiezyc wszystko i wiedziec na czym sie stoi, ale jesli nie jestes zawodnikiem to mysle ze nie ma sensu jeszcze zastanawiac nad wymiana czegokolwiek w silniku, wiem ze to wyczynowy silnik i wogole ale nie przesadzajmy. Wydech przelotowy w jakims stopniku skraca zywotnosc silnika to jest pewne, ale na ile nikt ci dokładnie nie powie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Śro 19:12, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:05, 09 Kwi 2014    Temat postu:

nie patrzył bym w ogóle na motogodziny, akurat tłok w 4T nie zepsuje sie sam z siebie, najpierw zacznie moto brac olej, dymic itp. wtedy wiadomo że do wymiany, ale tez nie ma co jeździc do samego konca, bo zbyt duzy luz miedzy tłokiem a cylindrem powoduje szybsze zuzycie cylindra, więc tutaj wtedy oszczednosci wielkiej nie ma. i są 2 opcje albo wyjeżdzasz tłok maksymalnie do konca, moze z 3 tłoki wytrzyma cylinder, albo zmieniasz tłoki częsciej jak tylko zacznie tracic luz tolerowany i wtedy na tłoki i uszczelki wywalasz hajs a cylinder wytrzyma troszke dłużej. tu i tu są wady i zalety ;P

a co do samego okresu, co jakis czas oddaj do mechanika niech sciągnie cylinder pomierzy wszystko i bedziesz wiedział na czym stoisz, bo jeden zrobi 100 mth inny 300 Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 22:55, 09 Kwi 2014    Temat postu:

Co do crossówek i latania po torze to należy trzymać się motogodzin. W hondzie która miała nalatane według serwisówki o 3mth więcej, koszyk łożyska na korbie już był pęknięty. Kolega w suzi 450 latał chyba coś koło 10-15mth i moto nieznacznie osłabło. Okazało się że tłok miał pęknięcie przez 70% swojej szerokości. W przypadku kawy 450 korba sprawdzona była organoleptycznie. Luzu nie ma, odbarwień też nie to trochę polata. 3mth i pękła robiąc z silnika gruzy. Może to jednostkowe przypadki i zależą od stylu jazdy ale warto mieć to na uwadze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 23:07, 09 Kwi 2014    Temat postu:

Też widziałem yz450 co się wysrała 3mth po czasie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 16:38, 10 Kwi 2014    Temat postu:

No ale te przypadki wydaje mi się,że miały miejsce w crossówkach które latają na torze. Przy spokojniejszej eksploatacji pewnie wyglądało by to inaczej... ?
Dobra. Uspokajam siebie,ze swoim SX'em może zrobię więcej niż 100mth na jednym tłoku Wink Ale nie latam po torze. Dziś zerknąłem - prawie 70mth od maja 2013.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 17:55, 10 Kwi 2014    Temat postu:

u mnie pierwszy tłok poszedł na 80mth, później na 200, teraz będzie na 300 razem z korbą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin