|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 22:03, 17 Gru 2013 Temat postu: Krótsze sprężyny lag. |
|
|
Szukam miększych sprężyn do mojego zawieszenia WP.
Znalazłem takie na ebayu.
Jednak jest jeden problem - są one krótsze od tych co mam teraz.
W starszych WP48 montowane były 505mm
W nowszych WP48 montowane są 485mm i takie właśnie znalazłem za dobre pieniądze.
Pytanie się czy mógłbym zastosować je u siebie?
Poszukałem po necie i podobno muszę dać dodatkowe podkładki pod te sprężyny o grubości równej różnicy długości.
Czy to będzie działać?
Dlaczego należy dać te podkładki?
Czy jeżeli dam te podkładki to zawieszenie i tak będzie niższe czy właśnie zostanie takie same?
Zastanawiam się też czy nowe KTM-y mają mniejszy skok zawieszenia, że mają krótsze sprężyny?
Niestety temat zawieszenia jest mi obcy i wielu tych elementów nie rozumiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 22:09, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
w nowszych rocznikach została przemodelowana górna pokrywa. jest prawie identyczna ;D ale ma w sobie dodatkowo mozliwosc regulacji napięcia wstepnego spręzyny bez rozbierania zawieszenia
w starych miałes nad spręzyną podkładki dystansujące im wiecej podkładek tym zawiecha była bardziej napięta wyzej przód stawał. mniej sie uginał pod np. rider sag'iem.
nowsze zawieszenie odkręca siętymi 4 bolcami a srodkowa sruba po prostu wysuwa sie i chowa wciskając albo odpuszczajac spręzyne
wnioskuje że dlatego mogli zastosowac inne spręzyny. chyba ze cos jeszcze zostało zmodyfikowane bo jednak to jest 2 cm a raczej samo sposób napinania spręzyny wstepnie nie mógłby az tak zwiększyć pola manewru ;D chyba ze spręzyna krótsza a dekielek nawet wykręcony na maxa jest i tak nizszy niz starego typu bez podkładek. wiec wtedy po wciskaniu spręzyny i tak sie wychodzi na swoje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 22:11, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli sprężyna jest z oznaczenia bardziej miękka to dasz podkładki i bd miał bardziej miękki amor. Całkiem bez podkładek to bd tak jak w aucie po ucięciu sprężyny. Obniżony ale przy wyskoku lub wheelie bd latał luzem w goleni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 22:30, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Asteros2012 jeżeli założę taką sprężynę, dodam dodatkowe podkładki to zawieszenie powinno działać tak jakby była założona dłuższa sprężyna?
Nie będzie chyba jakiś negatywnych skutków?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 22:36, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie w lc4 sprężyny się wyklepały i moto prowadziło się tragicznie - sprężyny latały luźno. Dotoczyłem podkładki i jest gitara. Polecam dotoczyć z teflonu o różnej wysokości i w ten sposób od razu ustawisz sobie napięcie pod siebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 22:56, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
hacker - krótsze spręzyny to krótszy skok zeby nie było tak, ze laga moze zejść niżej ale spręzyna jest scisnieta na zwojach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Śro 1:06, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
kiedyś gdzieś wyczytałem że w SXach sprężyny są o dwa zwoje krótsze niż w EXC, może to o to chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 6:41, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Te krótsze sprężyny są właśnie montowane w kilku rocznikach 125SX
2008-2010 i jakiś nowych Husabergach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Śro 19:22, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli rozmiary sprężyn (śr. wew. i zez.) oraz skok zawieszeń i napięcie wstępne (zwykle ok. 5-10 mm) w twoim i w tym drugim zawieszeniu są identyczne to nie widzę przeciwwskazań aby je założyć. Oczywiście po dodaniu dodatkowych dystansów równych różnicy ich długości +/- delikatna korekta pod twoje wymagania.
Jeśli byś nie założył tychże dystansów to będziesz miał luz wzdłużny laga/goleń i niepoprawnie ustawiony SAG.
Po założeniu dystansów zawieszenie obniży się o tyle o ile obniży się SAG, rozumiem, że masz twardsze sprężyny więc pewnie wartości SAG są mniejsze niż wymagane.
Pamiętaj aby równocześnie zmienić i tylną sprężynę, w innym przypadku będziesz miał motocykl wyważony na przód i może być bardzo niestabilny przy wyższych prędkościach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 20:09, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Tak robię i przód i tył.
Niestety nie łatwo dostać takie sprężyny używane.
Znalazłem przód pod swoją wagę.
Nadal szukam tyłu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 21:16, 19 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Witam, mam problem w 525 MXC 2004r, niedawno go kupiłem i z tyłu była założona sprężyna na około 95kg - zmieniłem ją na seryjną bo ważę ok 75kg i tył mam ok jak w manualu... ale przednie lagi wydają się być zbyt twarde, dziś zajrzałem i siedzą tam sprężyny o grubości zwoju 5,0mm, nie wiem czy są to ori sprężyny KTM, brak na nich oznaczeń... regulacje dobicia ustawiłem na max miękkie i jeździ się lepiej, ale jeszcze nie jest to. SAG wynosi około 6cm, na górze sprężyny są 3 podkładki z tworzywa 2x cieńsze i 1x grubsza, nie wiem jaki jest obecnie w lagach olej (niedługo będę zmieniał na 5w wraz z uszczelniaczami). Co zrobić aby przód siadł jeszcze z 2-3cm i lepiej wybierał nierówności?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 21:27, 19 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wszystkie sprężyny mają grubość 5mm. I żadne nie mają oznaczeń.
Musisz zobaczyć w manuala jakie powinny być pod twoją wagę i takie zakupić. Ponieważ jak ktoś zmienił tył to i pewnie przód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 14:45, 24 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Przeglądałem katalog części i wychodzi że są różnice w grubości zwoju
SPRING 3,8N/MM SET D=4,9MM
SPRING 4,0N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,2N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,4N/MM SET D=5,1MM
chyba że to nie są grubości?
jadąc po drodze z dużą ilością dołków ręce odpadają, a przy większej prędkości potrafi ostro szarpać na nierównościach kierownicą lewo-prawo i trzeba nieźle się sprężyć żeby utrzymać ją prosto, wręcz ją wyrywa z rąk
Rozebrałem jedną lagę i w dolnym zaworze pod górnymi blaszkami siedział jakiś kawałek alu 1.5x5mm który blokował blaszki w pozycji otwartej, oleju było na 150mm od górnej krawędzi, lekkie wycieki. Zmienię uszczelniacze olejowe i zgarniające + olej 5w i sprawdzę jak będzie to pracować, jeśli nadal będzie tak samo to czeka mnie wymiana sprężyn
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lionix
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 20:48, 24 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie odswieze temat bo mam problem. Kupilem sprezyny duzo twardsze od moich (mam ori a kupilem o twardosci 5) lecz sa one krotsze o okolo 3 cm. Co tu teraz zrobic zeby to bylo dobrze? Jak dam podkladki to zmieni sie wysokosc?
Wydaje mi sie ze po zalozeniu krotszych sprezyn zmniejszy sie skok tak? i to AZ o 3 cm... czyli to co ugram na twardosci to i tak bedzie dobijac przez mniejszy skok... w sumie nie .a chyba sensu ich montowac
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lionix dnia Śro 20:49, 24 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 20:57, 24 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
spręzyna jak jest krótsza i ma obnizyc motocykl to mhysi byc wprowadzony " tuning" i ucięta sztyca. jak dasz sama spręzyne krótką - to nic to nie zmieni, bo i tak do odpowiedniego "naciągu" spręzyny bedziesz musiał dac podkładek, a skoro 3 cm jest krótsza to bedziesz musiał minimum 3 cm podkładek dać ;P - i realnie nic sie nie zmieni - jedynie moze byc taka sytuacja że jak złozy sie zawieszenie do konca to spręzyna bedzie sie mocniej sciskała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|