Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótsze sprężyny lag.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:03, 17 Gru 2013    Temat postu: Krótsze sprężyny lag.

Szukam miększych sprężyn do mojego zawieszenia WP.
Znalazłem takie na ebayu.
Jednak jest jeden problem - są one krótsze od tych co mam teraz.
W starszych WP48 montowane były 505mm
W nowszych WP48 montowane są 485mm i takie właśnie znalazłem za dobre pieniądze.
Pytanie się czy mógłbym zastosować je u siebie?
Poszukałem po necie i podobno muszę dać dodatkowe podkładki pod te sprężyny o grubości równej różnicy długości.
Czy to będzie działać?
Dlaczego należy dać te podkładki?
Czy jeżeli dam te podkładki to zawieszenie i tak będzie niższe czy właśnie zostanie takie same?
Zastanawiam się też czy nowe KTM-y mają mniejszy skok zawieszenia, że mają krótsze sprężyny?

Niestety temat zawieszenia jest mi obcy i wielu tych elementów nie rozumiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 22:09, 17 Gru 2013    Temat postu:

w nowszych rocznikach została przemodelowana górna pokrywa. jest prawie identyczna ;D ale ma w sobie dodatkowo mozliwosc regulacji napięcia wstepnego spręzyny bez rozbierania zawieszenia

w starych miałes nad spręzyną podkładki dystansujące im wiecej podkładek tym zawiecha była bardziej napięta wyzej przód stawał. mniej sie uginał pod np. rider sag'iem.

nowsze zawieszenie odkręca siętymi 4 bolcami a srodkowa sruba po prostu wysuwa sie i chowa wciskając albo odpuszczajac spręzyne Very Happy

wnioskuje że dlatego mogli zastosowac inne spręzyny. chyba ze cos jeszcze zostało zmodyfikowane bo jednak to jest 2 cm a raczej samo sposób napinania spręzyny wstepnie nie mógłby az tak zwiększyć pola manewru ;D chyba ze spręzyna krótsza a dekielek nawet wykręcony na maxa jest i tak nizszy niz starego typu bez podkładek. wiec wtedy po wciskaniu spręzyny i tak sie wychodzi na swoje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 22:11, 17 Gru 2013    Temat postu:

Jeśli sprężyna jest z oznaczenia bardziej miękka to dasz podkładki i bd miał bardziej miękki amor. Całkiem bez podkładek to bd tak jak w aucie po ucięciu sprężyny. Obniżony ale przy wyskoku lub wheelie bd latał luzem w goleni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:30, 17 Gru 2013    Temat postu:

Asteros2012 jeżeli założę taką sprężynę, dodam dodatkowe podkładki to zawieszenie powinno działać tak jakby była założona dłuższa sprężyna?
Nie będzie chyba jakiś negatywnych skutków?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 22:36, 17 Gru 2013    Temat postu:

U mnie w lc4 sprężyny się wyklepały i moto prowadziło się tragicznie - sprężyny latały luźno. Dotoczyłem podkładki i jest gitara. Polecam dotoczyć z teflonu o różnej wysokości i w ten sposób od razu ustawisz sobie napięcie pod siebie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 22:56, 17 Gru 2013    Temat postu:

hacker - krótsze spręzyny to krótszy skok zeby nie było tak, ze laga moze zejść niżej ale spręzyna jest scisnieta na zwojach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 1:06, 18 Gru 2013    Temat postu:

kiedyś gdzieś wyczytałem że w SXach sprężyny są o dwa zwoje krótsze niż w EXC, może to o to chodzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 6:41, 18 Gru 2013    Temat postu:

Te krótsze sprężyny są właśnie montowane w kilku rocznikach 125SX
2008-2010 i jakiś nowych Husabergach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 19:22, 18 Gru 2013    Temat postu:

Jeśli rozmiary sprężyn (śr. wew. i zez.) oraz skok zawieszeń i napięcie wstępne (zwykle ok. 5-10 mm) w twoim i w tym drugim zawieszeniu są identyczne to nie widzę przeciwwskazań aby je założyć. Oczywiście po dodaniu dodatkowych dystansów równych różnicy ich długości +/- delikatna korekta pod twoje wymagania.

Jeśli byś nie założył tychże dystansów to będziesz miał luz wzdłużny laga/goleń i niepoprawnie ustawiony SAG.

Po założeniu dystansów zawieszenie obniży się o tyle o ile obniży się SAG, rozumiem, że masz twardsze sprężyny więc pewnie wartości SAG są mniejsze niż wymagane.

Pamiętaj aby równocześnie zmienić i tylną sprężynę, w innym przypadku będziesz miał motocykl wyważony na przód i może być bardzo niestabilny przy wyższych prędkościach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:09, 18 Gru 2013    Temat postu:

Tak robię i przód i tył.
Niestety nie łatwo dostać takie sprężyny używane.
Znalazłem przód pod swoją wagę.
Nadal szukam tyłu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 21:16, 19 Mar 2014    Temat postu:

Witam, mam problem w 525 MXC 2004r, niedawno go kupiłem i z tyłu była założona sprężyna na około 95kg - zmieniłem ją na seryjną bo ważę ok 75kg i tył mam ok jak w manualu... ale przednie lagi wydają się być zbyt twarde, dziś zajrzałem i siedzą tam sprężyny o grubości zwoju 5,0mm, nie wiem czy są to ori sprężyny KTM, brak na nich oznaczeń... regulacje dobicia ustawiłem na max miękkie i jeździ się lepiej, ale jeszcze nie jest to. SAG wynosi około 6cm, na górze sprężyny są 3 podkładki z tworzywa 2x cieńsze i 1x grubsza, nie wiem jaki jest obecnie w lagach olej (niedługo będę zmieniał na 5w wraz z uszczelniaczami). Co zrobić aby przód siadł jeszcze z 2-3cm i lepiej wybierał nierówności?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:27, 19 Mar 2014    Temat postu:

Wszystkie sprężyny mają grubość 5mm. I żadne nie mają oznaczeń.
Musisz zobaczyć w manuala jakie powinny być pod twoją wagę i takie zakupić. Ponieważ jak ktoś zmienił tył to i pewnie przód.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 14:45, 24 Mar 2014    Temat postu:

Przeglądałem katalog części i wychodzi że są różnice w grubości zwoju
SPRING 3,8N/MM SET D=4,9MM
SPRING 4,0N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,2N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,4N/MM SET D=5,1MM
chyba że to nie są grubości?
jadąc po drodze z dużą ilością dołków ręce odpadają, a przy większej prędkości potrafi ostro szarpać na nierównościach kierownicą lewo-prawo i trzeba nieźle się sprężyć żeby utrzymać ją prosto, wręcz ją wyrywa z rąk
Rozebrałem jedną lagę i w dolnym zaworze pod górnymi blaszkami siedział jakiś kawałek alu 1.5x5mm który blokował blaszki w pozycji otwartej, oleju było na 150mm od górnej krawędzi, lekkie wycieki. Zmienię uszczelniacze olejowe i zgarniające + olej 5w i sprawdzę jak będzie to pracować, jeśli nadal będzie tak samo to czeka mnie wymiana sprężyn Sad
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lionix




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 20:48, 24 Lut 2016    Temat postu:

Panowie odswieze temat bo mam problem. Kupilem sprezyny duzo twardsze od moich (mam ori a kupilem o twardosci 5) lecz sa one krotsze o okolo 3 cm. Co tu teraz zrobic zeby to bylo dobrze? Jak dam podkladki to zmieni sie wysokosc?

Wydaje mi sie ze po zalozeniu krotszych sprezyn zmniejszy sie skok tak? i to AZ o 3 cm... czyli to co ugram na twardosci to i tak bedzie dobijac przez mniejszy skok... w sumie nie .a chyba sensu ich montowac


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lionix dnia Śro 20:49, 24 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:57, 24 Lut 2016    Temat postu:

spręzyna jak jest krótsza i ma obnizyc motocykl to mhysi byc wprowadzony " tuning" i ucięta sztyca. jak dasz sama spręzyne krótką - to nic to nie zmieni, bo i tak do odpowiedniego "naciągu" spręzyny bedziesz musiał dac podkładek, a skoro 3 cm jest krótsza to bedziesz musiał minimum 3 cm podkładek dać ;P - i realnie nic sie nie zmieni - jedynie moze byc taka sytuacja że jak złozy sie zawieszenie do konca to spręzyna bedzie sie mocniej sciskała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin