|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 13:03, 02 Lut 2015 Temat postu: KTM 125 narzędzia potrzebne do remontu |
|
|
Witam,
Zamierzam zrobić całkowity remont mojej sety. W zeszłym roku bez problemu wymieniłem tłok, tym razem zabieram się do wymiany korby, łożysk na wale i oczywiście tłoka. Przy okazji przejrze kilka podzespołów (sprzęgło, skrzynia).
Z góry przepraszam za głupie pytania.
Wszystko będę robił z serwisówką, jednak nie będę miał narzędzi takich jak:
nr 3, 4, 8.
Jak poradzić sobie bez nich, nie uszkadzając niczego?
Do wykręcenia kosza podobno można użyć klucza pneumatycznego. Widziałem na filmie jak koleś po prostu przykłada pneumata i wykręca bez żadnego kontrowania...
Dlaczego nie trzeba kontrować kosza w tym przypadku?
Wykręcić primary gear (podajcie polską nazwę) można przez zablokowanie zębatki zębatką od kosza przez zębatkę (sorry za powtórzenia ). Jaka będzie zębatka blokująca(pomiędzy koszem, a primary gear)?
Niektórzy blokują kosz przez skrzynię i hamulec. Który sposób jest lepszy?
I teraz narzędzie, na które nie znalazłem sposobu.
Jak wykręcić zapłon?? Chyba, że narzędzie (nr 8 ) to kosztuje grosze (a powinno sądząc po budowie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 13:39, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
tak długo na forum i tyle tematów a takie pytania
primary gear - zębatka zdawcza wału
Co potrzebujesz:
- klucze wkrętaki itd. standard
- klucze dynamometryczne z małym i dużym zakresem
- ściągacz magneta (5) kupisz w sklepach i na necie
- narzędzie numer 8 nie kosztuje grosze ale można je zrobić z dwóch płaskowników,kątowników i 3 śrub. Można też kupić klucz z linku.
- jakiś ściągacz do łożysk bo bierznie z wału rękoma nie ściągniesz, najlepszy oryginalny ale można go też zrobić u tokarza. Nie wiem czy będziesz zmieniał korbę, jak tak to gdzie? Jak w serwisie KTM to zdejmą jak ich poprosisz
- narzędzie do blokowania kosza się przydaje. Można zrobić samemu ze starych przekładek i tarcz. Można też kupić klucz z linku.
- jakiś palnik aby podgrzać nakrętkę zębatki na wale. Mocno ułatwi jej odkręcenie gdyż powinna być na klej do gwintów mocny.
klucz z linku
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 13:42, 02 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 14:14, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
miałem wątpliwości tylko co do tych 2/3 narzędzi.
Chciałbym poznać Wasze opinie do moich patentów(blokowanie kosza i zębatki zdawczej, klucz pneumatyczny do wykręcenia kosza).
Dzięki za wskazówkę, żeby samemu zrobić klucz nr 8.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 14:34, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Kosz odkręcisz pnaumatem i tą drugą śrubę również
Jednak później musisz ją przykręcić kluczem dynamometrycznym i czymś zblokować musisz.
Siła z jaką dokręca się się obie nakrętki jest naprawdę spora.
Zębatki można blokować wsadzając coś miedzy nie ale trzeba uważać co się wsadza i jak bo można ułamać ząb od zębatki.
Ja mam teraz starą zębatkę silnika którą pociąłem na mniejsze kawałki jednym takim kawałkiem blokuję.
W bergu próbowałem dokręcać kosz poprzez zblokowania koła hamulcem ledwo ledwo mi się to udało.
Coś tam w silniku sprężynowało czy coś i miałem problem dociągnąć nakrętkę z wymaganą siłą.
Więc jak możesz to postaraj się o porządny klucz do blokowania kosza.
EBC ma w ofercie fajne klucze do blokowania koszy za jakieś 110zł. Dedykowane są do danych marek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 14:35, 02 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pon 14:52, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Kosz sprzęgłowy można odkręcić i przykręcić pneumatem. Teraz czekam jak spadną na mnie gromy:)
Wystarczy, że przed odkręceniem zaznaczysz sobie położenie nakrętki względem wałka sprzęgłowego i przykręcisz ją pozostawiając w tym samym miejscu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 15:13, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Chyba skuszę się na ten klucz. Zrobie nim 3 rzeczy, tak? Kosz, zębatkę i zapłon? Może macie jakieś alternatywy(inne klucze)?
I tak z ciekawości raczej, jakim cudem przy dokręcaniu /odkręcaniu kluczem pneumatycznym nie trzeba blokować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pon 16:58, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
amek721 napisał: | Dzięki za odpowiedzi. Chyba skuszę się na ten klucz. Zrobie nim 3 rzeczy, tak? Kosz, zębatkę i zapłon? Może macie jakieś alternatywy(inne klucze)?
I tak z ciekawości raczej, jakim cudem przy dokręcaniu /odkręcaniu kluczem pneumatycznym nie trzeba blokować? |
W sensie na pneumat? Jeżeli o to pytasz, to polecam elektryczny klucz udarowy, chyba że masz sprężarkę 200l, to wtedy pneumat lepszy.
Nie trzeba blokować, bo opór jest na skrzyni wystarczający, a jeżeli nawet nie to przytrzymasz wałek zdawczy ręką i już masz wystarczający. Jeżeli masz głowicę założoną to kompresja też go przytrzyma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 18:12, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Nie nie, pytałem o ten klucz z aukcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pon 18:27, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
UHM, Twój wybór, ja zrobiłem już kilka remontów i obyłem się bez niego. Kiedyś wyspawałem sobie coś na ten wzór, ale w ogóle mnie to nie przekonywało, bo miałem wrażenie, że zaraz kosz się połamie - wolę udarem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 19:43, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli co, zaznaczam pozycję śrub, odkręcam pneumatem i zakręcam tak samo? Ile barów rekomendujesz?
W dalszym ciągu czekam na odpowiedz czy tamto narzędzie da radę do kosza sprzęgła, zębatki zdawczej i do wirnika zapłonu.
Musze zdecydować co jest lepsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Pon 22:22, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] blokada każdego koła i większych elementów, sprawdzają się również do naprawy zawieszeń.
[link widoczny dla zalogowanych] jak nie chcesz używać pneumata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 22:42, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Konkretna odpowiedź! Dzięki! Co do tego pierwszego to widzialem już i szybko stwierdziłem, że jak będę dokręcał te 180Nm to zębatka będzie się ślizgać... Nie mam racji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 22:59, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Nakrętka kosza.
W DRZ używałem tego klucza z drugiego linku i dałem radę ale było ciężko, trzeba być ostrożnym, silnik musi być w ramie.
W KTM używałem oryginalny klucz do kosza i było łatwo, nie trzeba być ostrożnym, silnik nie musi być w ramie. Miód malina.
W Husabergu blokowałem tylnym kołem i silnik musi być ramie, musisz mieć założony napęd, siła była taka, że wszystko się uginało i prędzej okręciłem kołem niż doszedłem kluczem do 120Nm.
Przy kolejnej naprawie kupuję OEM klucz do blokowania kosza.
Nakrętka zębatki zdawczej.
W DRZ i KTM odkręcałem i zakręcałem ładując coś między koła zębate, da radę ale za każdym razem zamykałem oczy czy coś nie jebnie. Dużo rzeczy przemieliło. Bo 110Nm to jednak potężna siła.
W Husabergu użyłem kawałka zębatki czyli można powiedzieć oryginalnej blokady i było łatwo i bezpiecznie. (jak kupiłem berga to miał ukruszony jeden ząb na tej zębatce i możliwe, że właśnie od takiego kombinowanego dokręcania przez ładowanie czegoś miedzy zęby. Ponieważ wtedy cała siła działa tylko na jeden ząb).
Magneto
W KTM miałem oryginalny klucz i było łatwo i przyjemnie.
Dla zapłonu Kokusan zrobiłem sobie sam z dwóch kątowników i trzech śrub klucz na wzór tego z drugiego linku. Jedna śruba łączyła, dwie pozostałe służyły jako bolce do włożenia w magneto. Działało idealnie. Klucz był dość długi przez co łatwo się trzymało i blokowało.
Więc ogólnie da się kombinować ale można coś jednak spierdolić i pochłonie to więcej czasu.
Do blokowanie kół zębatych polecam jednak skołować sobie jakąś zębatkę z silnika KTM, uciąć z niej 1/3 i tak blokować. Można kupić jakąś wyszczerbioną, ukruszoną zębatkę - nie powinien nas ktoś za to wiele skasować. A jednak nowa taka zębatka kosztuje z 500zł wiec szkoda ryzykować.
Kosz proponuję blokować albo OEM kluczem, albo EBC albo zrobić samemu ze starych tarcz i przekładek.
Do zapłonu jak wyżej dwa ajzole, 3 śruby i gotowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 23:01, 02 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas_da
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 23:38, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
@hacker33
+10 do zasług, takie posty aż miło się czyta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dioda
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:24, 14 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ciekawi mnie na jakiej zasadzie działa ten ściągacz bieżni walu korbowego nr 20 z rysunku u samej góry?Kręcąc tymi trzema śrubami zsuwamy bieżnie?a te nacięcia na ściągaczu?czy tam jeszcze coś jest b środku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|