|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łodzianin
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 23:40, 02 Kwi 2016 Temat postu: KTM 125- Wszystko o wymianie tłoka i korby |
|
|
Cześć!
Zakładam ten temat z myślą o wszystkich, którzy jeżdżą na setkach i mogą (jak ja) nie mieć za dużego doświadczenia w wymianach tytułowych: korby i tłoka.
Chciałbym, żebyście pisali tu jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie.
Żeby wszystko było w miarę uporządkowane, proszę o podanie:
- co ile wymieniacie korbę/tłok, jakiej firmy?
- nicasil czy tuleja?
- honujecie przed każdym tłokiem?
- jakiego oleju do paliwa używacie i w jakiej proporcji?
- w jaki sposób oceniacie stan zużycia korby/tłoka?
- jak oceniacie swój styl jazdy (tor,enduro,przeloty,SM)
- byłoby ekstra, gdybyście dodawali fotki tłoków
Zacznę od siebie:
Tłok Wossner sel.C. Cylek na nicasilu, selekcja taka sama jak poprzednio, nie honowany (ale widoczna jodełka), korba Hot Rods, przelatane 44 godziny w tym około 5-7 po mieście na szosówkach. Teren raczej lekki (Łódź jest płaska ) po drodze 1 zawody CC i 1 wizyta na torze. Zawsze przed jazdą rozgrzewany. Wyjeżdżone 5l. oleju- litr Ipone samourai, 4l. Motul 800, proporcje 1-50 czasem ciut więcej oliwy wlałem jak miało być ciężej.
Zdjęć cylindra niestety nie mam, ale facet, który mierzył powiedział, że "tak se, ale bez honowania da radę"
Poniżej fotki:
Tu z googla: [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Fotka 2 jest od gaźnika, 4 od wydechu- widać na niej dwa miejsca gdzie jest wypolerowany, na dole i przy pierścieniach.
Co o nim myślicie? Nagar trochę wyczyściłem szczotką drucianą było więcej. A te głębokie rysy przy pierścieniach są od ich zakładania i zdejmowania- trochę ćwiczyłem na nim.
Zachęcam do dyskusji i aktywności :
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Łodzianin dnia Sob 23:45, 02 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 7:37, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
- korbe sie wymienia zaleznie od jazdy, od firmy korby, stanu silnika itp srednio 2-3 tłoki
- nicasil tylko
- to zalezy w jakim stanie jest cylinder jak ma wyraźne nacięcia to nie trzeba
- było 100X na forum, motul 800/ipone samurai 1;50
- pomiary
-jeżdze wszędzie gdzie ise da i jak sie da ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 18:35, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Oleje takie jak pisze Henio ale proporcje takie jak zaleca producent.
Nicasil czy tuleja- raczej nicasil chyba ze zatrzesz tak ze koszt przekracza wartosc regenerowanego cylindra (przy amatorskiej jezdzie na torze i tak nie wykorzystuje sie tej roznicy), jak kupusz juz cylek na tulei.
Korby do 125 i pochodnych mam sprawdzone z proxa.
Honowanie - ja daje przy kazdej wymianie.
Masz dobrze wyregulowany gaznik? Nie podoba mi sie ten nagar.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łodzianin
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 19:12, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Bardziej chodziło mi o konkretne przebiegi jakie robicie na korbie/tłoku, niż kolejny temat "co ile wymieniać", zależy mi na poznaniu Waszych posobow używania sprzętów.
Fourier- przez ostatnie kilka godzin przyznam się był za bogato mimo, ż zastosowalem się do mechanika i wymieniłem dysze i ustawilem zgodnie z tabelą.
Wiem, że Ty na Wossnerze zrobiłeś około 100 godzin, masz może jakieś fotki tłoka?
Jak oceniacie, kiedy tłok albo korba są do wymiany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 19:40, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tlok jak zaczynaja sie przedmuchyl ub zaczyna dzwon, lub mi sie nie podoba z wygladu. Tlok przewaznie sprawdzam po 40 godzinach. Jazda przewaznie po torze (mam 3 km od domu). Ale dzisiaj np. zrobilem 20 km lasami i "po wsiach" Efekt byl taki ze bym sie roz... (dluzsza historia ale powod ten co przewaznie - popisywanie sie i brak rozumu). Zdjecia tlokow wrzuce jak bede w domu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 19:44, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
jak oceniamy - pisałem pomiary. tłok mozna zmierzyc, luz na korbie też
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatiEXC
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 20:44, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja powiem tak, honowanie zawsze warto zrobić nawet jak cylinder trzyma wymiar, ale nie w takim celu żeby zniwelować "jajko" tylko w takim celu żeby poprawić jodełke, a co za tym idzie poprawę filmu olejowego (dosłownie ruszyć honownicą pare razy w górę i w doł) przy secie i przy takich obrtach jak kręci, naprwdę to sie przydaje (wiem ze swojego doświadczenia). Korba zalezy wszystko od eksplatacji, tak jak mowią 2-3 tłoki, ja zmieniam tłoki co okolo 100mth (wossnery).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łodzianin
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 20:52, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
MatiEXC Tak jak prosiłem Fouriera, mógłbyś wrzucić jakieś fotki takiego tłoka? Masz cylek na nicasilu? Nie uszkadza Ci się powłoka po takim czasie?
Co myślicie o moim tłoku? Mógłbym go jeszcze przetrzymać? te ryski pionowe to coś poważnego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatiEXC
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 20:59, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Twoj tłok do wymiany moim zdaniem, już sie lustro zrobiło trochę na płaszczach, jak już rozebałes to bym wymienił. Wrzucę jak bedę mial czas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 21:10, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Od lewej: nie znam przebiegu, 3 h; 49,5 h; 60-90 h (był przy kupnie, ja przelatałem 60), 116,5. Jeszcze mam gdzieś 2-3 sztuki ale nie chce mi się szukac.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na 1 i 3 na deklu jest trochę nagaru. Na reszcie barwnik z oleju.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Nie 21:13, 03 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rejdzik
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hawick / UK
|
Wysłany: Nie 21:56, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Twoje odczucia.... lepiej na jednym pierścieniu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 22:04, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Szczerze - dla amatora bez różnicy. Brat jeździ lepiej ode mnie to mówi, że minimalnie lepszy dół przy 2 pierścieniach ale serio ciężko to odczuć (przynajmniej w małych pojemnościach). Różnicę w kasie (Vertex ~400zł - 2 pierścienie, Wossner ~300zł - 1 pierścień) lepiej zbierać np. na korbowód albo olej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Nie 22:05, 03 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łodzianin
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 0:08, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tłok wymieniłem, jak w pierwszym poście, selekcja ta sama. (hura )
Fourier Dzięki za fotki, myślę, że sporo wniosą do tematu.
Porównując swój tłok do Twoich, zastanawiam się, jak to jest możliwe, że mój po tych 44 godzinach wygląda gorzej, od Twojego po ponad stu (!). Skoro robicie takie przebiegi, to skąd internet aż huczy od opinii o wymianie tłoka co 30-40 godzin w enduro a około 20 w crossie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Łodzianin dnia Pon 0:08, 04 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 7:53, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
jest takie cos że producent tłoka daje jakies 5-15 godzin gwarancji na tłok, potem to juz tykająca bomba kiedy strzeli nie wiadomo. 2 sprawa - jak twój wygląda gorzej to są skutki jakiś niedopilnowań, albo mógł zassać syf filtrem, albo źle wyregulowany gaźnik - i jest rzutowanie na wytrzymałość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 11:02, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Twoj tlok to jest przyklad jazdy po asfalcie i butowania na prostych
Przebiegi typu 100 godzin to w tych przypadkach jest juz ekstremum. Cylinder dostaje po dupie. Musisz sobie policzyc co bardziej sie oplaca. Filtr powietrza musi byc nasaczon, a po sezonie najlepiej go wymienic bo gabka sie starzeje.
A i nie polecam kupowac tanich tlokow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|