|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rollins
Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:49, 08 Lip 2020 Temat postu: Ktm 500 sixdays 2013 przegrzewa się |
|
|
Hej
To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Kupiłem KTM’a 2013 rok, pojemność 500 sixdays
Mam z nim następujący problem. Zaczął wywalać płyn chłodniczy przelewem na kolektor. Okazało się ze mam uszkodzony czujnik wentylatora w chłodnicy i nie załącza. Zamówiłem i czekam na przesyłkę. Ale martwi mnie coś innego. Czy to normalne że bez wentylatora po 5 minutach po odpaleniu motocykla jak stoi w garażu na wolnych obrotach przelewa się płyn chłodniczy i go wywala?
Jak załączę wentylator na stałe to nie ma tego efektu. Nic się nie przelewa.
Możecie mi podpowiedzieć czy to tak ma być ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rollins dnia Śro 16:50, 08 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 17:21, 08 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
oczywiscie ze normalne, jaki jest cel trzymania 5 minut motocykkla - w zasadzie bez chłodzenia bo nic nie chłodzi chłodnic ( pęd powietrza)
mozna pewnie poprawiac sytuacje, - nowy korek wlewu, albo o wyzszym cisnieniu otwarcia. oczyscic dobrze chłodnice, zalac dobry płyn. czy wzbogacać mieszanke ...
ale tu ja bym sie niczego nie czepiał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rollins
Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:02, 08 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
właśnie zrobiłem kolejny test..
motor przelewał już po 2 minutach działania na wolnych obrotach.
odłączyłem ten uszkodzony czujnik wentylatora... i o dziwo nic się nie przelewa...chociaż wentylator nie działa.
czy to możliwe żeby ten uszkodzony czujnik działał jak jakaś grzałka, miał przebicie i podgrzewał płyn?
Przepraszam za moje dywagacje ale już nic z tego nie rozumiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 20:46, 08 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
teoretycznie moze ale nie nagrzeje on płynu, po prostu błędnie interpretujesz temat, bardziej bym to uznał za zbieg okoliczności.
wymien korek na nowy, zmien płyn na nowy i bedzie OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rollins
Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:30, 09 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
wymieniłem korek, niestety cały czas czekam na czujnik wentylatora.
Efekt jest taki - z włączonym wentylatorem na stale motor nie wyrzuca płynu przez przelew.
Z wyłączonym wentylatorem po 3 minutach na wolnych obrotach wywala płyn.
Gdzieś czytałem że generalnie wentylator powinien sie załączyć przy mocnym piłowaniu - stąd moje wątpliwości co do tak szybkiego wywalania płynu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 8:37, 09 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
postawienie 4T w garazu na 5 minut to własnie ostre piłowanie
takie sprzrety grzeja sie szybko, wystarczy jechac z 10 km h pewnie żeby odpowiednio schłodzić... na postoju to norma.
skoro masz wątpliwosc czy czujnik ci dogrzewa płyn to sprawdź czy sie nagrzewa.
kiedys mialem takie uszkodzenie ze sie grzał - ale to były temperatury rzedu 40 stopni.. prędzej większe grzanie mogło wynikac z obciązenia akumulatora D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:14, 09 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Wyczyść porządnie chłodnice, zdemontuj je z motocykla bo wtedy najlepiej widać ile syfu siedzi między lamelkami. Warto zajrzeć tez do pompy wody czy wirnik jest ok. A nie masz problemu z wchodzeniem na obroty? Nie dławi się przy mocnym dodaniu gazu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
21adam
Dołączył: 09 Wrz 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:44, 12 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Może za duży poziom płynu w chłodnicy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rollins
Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:46, 24 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
no to temat rozwiązany - czujnik wentylatora wymieniony, nowy płyn zalany, wszystko działa i jest OK.
Dzięki za pomoc.
Przy okazji pytanie laika - czy przy wymianie kół mam wyczyścić ośki do sucha i je smarować czy montować na sucho? Nie demontowałem dystansów.
Czytam w internecie i gdzieś piszą smarować, gdzieś indziej nie smarować osiek a jeszcze w innym miejscu doczytałem - tylną smarować - przednią na sucho...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 13:35, 24 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
zdecydowanie wyczyscic i obficie nasmarować.
dystanse warto zdemontowac uszczelniacze przeczyscic i równiez nasmarowac.
bzdura - smarowac i to koniecznie, jak sie zapiecze i przyłapie korozja ( a bez smaru to moze byc kwestia doby... ) to bedziesz musial ją wybijac młotkiem. ja smaruje zawsze dobrym smarem wodoodpornym ośke wysuwam jednym palcem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|