Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 530 - uszczelniacze

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eNONe




Dołączył: 29 Gru 2024
Posty: 1
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:35, 25 Lut 2025    Temat postu: KTM 530 - uszczelniacze

Dzień dobry,

Przeszukałem wiele źródeł – tematy na forach, serwisówki oraz filmy na YouTube – ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak powinny być zamontowane uszczelnienia (simeringi) w KTM 530.

Zajmowałem się tematem rosnącego poziomu oleju w odmie skrzyni biegów. Ostatecznie znalazłem przyczynę – obróconą tulejkę w trybie zamontowanym na "bolcu", w którym znajduje się odpowietrzenie skrzyni. Olej nie migrował między układami, lecz ubywał w skrzyni biegów, ponieważ był wyrzucany odmą.

Co do montażu poszczególnych simeringów:
1. Wał od strony sprzęgła – zamontowany jest dwuwargowy (dwukierunkowy), tu nie ma wątpliwości.
2. Wał od strony magneta – zastosowany jest simering jednokierunkowy, z wargą skierowaną w stronę wału (uszczelnia w kierunku od wału do magneta).
3. Wałek wyrównujący (balanser) – simering zamontowany jest wargą w stronę sprzęgła (uszczelnia od sprzęgła do zapłonu, ale nie w przeciwnym kierunku). I tu pojawia się moja wątpliwość – w komorze, gdzie znajduje się skrzynia i sprzęgło, nie powinno powstawać ciśnienie, w przeciwieństwie do strony zapłonu.

Proszę o sugestie. Jeśli temat był już poruszany, to przepraszam za powtórzenie.

Z góry dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam Michał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13877
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 7:47, 26 Lut 2025    Temat postu:

nie bardzo widze gdzie tu masz pytania skoro wszystko łądnie sam opisałes Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 16:57, 26 Lut 2025    Temat postu:

henio12323 napisał:
nie bardzo widze gdzie tu masz pytania skoro wszystko łądnie sam opisałes Very Happy

Fakt. Diękuje.

Pytanie dotyczy punktu 3 czyli wałka wyrównującego (balanser). Jak poprawnie powinien być zamontowany simering ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13877
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 7:30, 27 Lut 2025    Temat postu:

czasami jak sa cisnienia z obu stron to i tak trzeba cos wybrac, nie pamietam ale w ksiazce serwisowej ten uszczelniacz jest na pewno opisany albo widac na fotkach jak powinien byc załozony, jak sobie nie poradzisz to moge rzucic okiem w ksiazke wolna chwila

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 17:54, 27 Lut 2025    Temat postu:

henio12323 napisał:
czasami jak sa cisnienia z obu stron to i tak trzeba cos wybrac, nie pamietam ale w ksiazce serwisowej ten uszczelniacz jest na pewno opisany albo widac na fotkach jak powinien byc załozony, jak sobie nie poradzisz to moge rzucic okiem w ksiazke wolna chwila

Wg serwisówki wychodzi że jest ok. Punkt pierwszy, wargą do zewnątrz, punkt 3 wargą do zewnątrz. Serwisówka strona 118 i 119. Wcześniej nie znalazłem ponieważ opis jest przy demontażu a nie montażu silnika.
Temat do zamknięcia.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin