 |
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eNONe
Dołączył: 29 Gru 2024
Posty: 1
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:35, 25 Lut 2025 Temat postu: KTM 530 - uszczelniacze |
|
|
Dzień dobry,
Przeszukałem wiele źródeł – tematy na forach, serwisówki oraz filmy na YouTube – ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak powinny być zamontowane uszczelnienia (simeringi) w KTM 530.
Zajmowałem się tematem rosnącego poziomu oleju w odmie skrzyni biegów. Ostatecznie znalazłem przyczynę – obróconą tulejkę w trybie zamontowanym na "bolcu", w którym znajduje się odpowietrzenie skrzyni. Olej nie migrował między układami, lecz ubywał w skrzyni biegów, ponieważ był wyrzucany odmą.
Co do montażu poszczególnych simeringów:
1. Wał od strony sprzęgła – zamontowany jest dwuwargowy (dwukierunkowy), tu nie ma wątpliwości.
2. Wał od strony magneta – zastosowany jest simering jednokierunkowy, z wargą skierowaną w stronę wału (uszczelnia w kierunku od wału do magneta).
3. Wałek wyrównujący (balanser) – simering zamontowany jest wargą w stronę sprzęgła (uszczelnia od sprzęgła do zapłonu, ale nie w przeciwnym kierunku). I tu pojawia się moja wątpliwość – w komorze, gdzie znajduje się skrzynia i sprzęgło, nie powinno powstawać ciśnienie, w przeciwieństwie do strony zapłonu.
Proszę o sugestie. Jeśli temat był już poruszany, to przepraszam za powtórzenie.
Z góry dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam Michał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13877
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 7:47, 26 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
nie bardzo widze gdzie tu masz pytania skoro wszystko łądnie sam opisałes
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 16:57, 26 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | nie bardzo widze gdzie tu masz pytania skoro wszystko łądnie sam opisałes  |
Fakt. Diękuje.
Pytanie dotyczy punktu 3 czyli wałka wyrównującego (balanser). Jak poprawnie powinien być zamontowany simering ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13877
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 7:30, 27 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
czasami jak sa cisnienia z obu stron to i tak trzeba cos wybrac, nie pamietam ale w ksiazce serwisowej ten uszczelniacz jest na pewno opisany albo widac na fotkach jak powinien byc załozony, jak sobie nie poradzisz to moge rzucic okiem w ksiazke wolna chwila
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 17:54, 27 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | czasami jak sa cisnienia z obu stron to i tak trzeba cos wybrac, nie pamietam ale w ksiazce serwisowej ten uszczelniacz jest na pewno opisany albo widac na fotkach jak powinien byc załozony, jak sobie nie poradzisz to moge rzucic okiem w ksiazke wolna chwila |
Wg serwisówki wychodzi że jest ok. Punkt pierwszy, wargą do zewnątrz, punkt 3 wargą do zewnątrz. Serwisówka strona 118 i 119. Wcześniej nie znalazłem ponieważ opis jest przy demontażu a nie montażu silnika.
Temat do zamknięcia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|