|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
XMasterX
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:01, 01 Lip 2017 Temat postu: Ktm duke 125 - tylni zacisk |
|
|
Witam wszystkich ! Jestem szczęśliwym posiadaczem nowo nabytego ktm duke 125 2011r.
Wczoraj zauważyłem że tęsknię koło chodzi strasznie opornie i okazało się że trzyma je hamulec. Teraz nie wiem czy spróbować go rozkręcać i szukać uszczelniaczy ( których nie mogę znaleźć na allegro ) czy spróbować wepchnąć tłok. Po prostu nie mam więcej informacji xd jakieś porady ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 16:53, 01 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Musisz zlokalizowac przyczyne usterki. Moze masz zle wyregulowana dzwognie i ciagle wciska hamulec. Moze prowadnice zapieczone.... zacznij od diagnozy
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
XMasterX
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:31, 03 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Właśnie oglądam i zauważyłem że gdy naciskam tylni hamulec klocki się zaciskaja ale stopka nie wraca do góry. Muszę ją nogą pociągnąć do góry i dopiero puszcza. Dzwoniłem do ktm i ponoć to jakaś sprężyna w pompie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 18:37, 03 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
spręzynka to jest i w pompie i na dzwigni
[link widoczny dla zalogowanych]
masz tuutaj układ. numer 20 to spręzynka która powoduje ze dzweignia wraca. ale bez niej, układ powinien tez odbic bez problemu. dzwignia chodzi z oporem ? przesmaruj smarej w spreju wszystkie elementu ruchome, sprezynki jak nie masz to pisz na PW to ci załatwie.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
XMasterX
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:12, 03 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Wyjąłem "bolec" z pompy, włożyłem i działa normalnie xd dzwignia wraca normalnie ale mam wrażenie że ciągle klocki trą o tarczę, gdy obróce koło zrobi jeden pełny obrót. Spróbuję jeszcze jutro wszystko wyregulować a jak nie to pojeżdżę tak i klocki same się wyregulują xd
Takie pytanko z innego tematu co do regulacji łańcucha. Napiąłem dzisiaj łańcuch ( gdy stoi na stopce mogę dolną część łańcucha popchnąć do góry powiedzmy ten 1CM.
Podczas jazdy raczej nie słychać ale na postoju gdy prowadzę motor słyszę takie jakby trejkotanie, wydaje mi się że to łańcuch o tę plastikową prowadnicę i teraz nie wiem ci robić, łańcuch jest za mocno czy za słabo naciągnęty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez XMasterX dnia Pon 20:14, 03 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:58, 03 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
ehh oddaj te moto do mechanika bo sie czytac tego nie da co piszesz... hamulce to podstawa twojego bezpieczenstwa. nic sie nie wyreguluje samo. podejrzewam że masz albo źle wyregulowaną dzwignie, albo zapieczony zacisk. w najgorszym przypadku moze ci sie nawet zablokowac hamulec w trasie
łancucha sie tak nie ustawia. najlepiej to popros najlepiej jakas cięzszą osobie zeby siadła jak najbardziej z tyłu - ogólnie idealny punkt do pomiaru jest taki że ośka koła tylnego, i ośka zebatki przedniej jest w linii prostej , wtedy łancuch ma byc naciągniety na maxa - ale nie moze byc napięty. wisieć tez nie moze. to jest najlepsza mozliwa regulacja. moze byc że teraz masz napięte za mocno - w tym przypadku napęd jest baaardzo szybko zuzywany, wgryza sie łancuch w slizgi, a wałek zębatki zdawczej jest mega obciązony - i tak samo w kiepskim wypadku to moze ci np łancuch peknac co jest dosyc niebezpieczne, albo moze paść łozysko wałka zdawczego co wiaze sie z rozpoławianiem całego silnika
także wybrałes sobie kiepskie moto do nauki mechaniki - oddaj go do kogos kto ma jakiekolwiek pojęcia niech ci to przejrzy ustawi, wyreguluje łancuch. ty zacznij mechanike od smarowania łancucha czy mycia motocykla. nie mówie tego zeby Cie obrazic - ale słuchajac tej porady unikniesz duzych kosztów i problemów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
XMasterX
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:10, 04 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Masz rację i wcale się nie obrażam, właśnie takiej krytyki potrzebowałem . Tak więc z tyk sprawa wyjaśniona, ja coś się dzisiaj jeszcze bawiłem, niby nastawiłem ale i tak wolę oddać jutro do mechanika.
Mam jeszcze taki jeden problem który zauważyłem kilka minut temu podczas przejażdżki, otóż na najwyższych obrotach lub na 4 z minimalną ilością gazu jadę te 50 a na yt widzę że taki sam jedzie na 3 80km/h
Czy możliwe że mam przedstawiony zegar ? ( przebieg mam w milach )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 17:36, 04 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
ciezko to porównac, mozna tez sobie zmienic przełozenia i juz bedzie inaczej.
pozatym ty jedziesz jak rozumiem 50 mil/h a on 80 km/h wiec na jedno wychodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
XMasterX
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:32, 05 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Dla mnie na jedno, dla policji nie 😁 ale już przestawiłem mile na km ( jest na youtube ).
Dobra ostatnie pytanie, czy w takim motocyklu są jakieś blokady ? Może jakieś pomysły na tanie zwiększenie mocy ? Dzisiaj patrzyłem i max 110, i to super zabawa więc mi to wystarczy ale w trasie więcej by się przydało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 19:12, 05 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
niestety jak na 125tke i tak to w miare sensownie jedzie. sportowy wydech i ewentualnie mapa costam da, ale raczej do przyspieszenia/srodka i zbierania na wyzszych partiach obrotów, na v max nic juz nie poradzisz. chyba ze duke 390->..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
XMasterX
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:34, 10 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Okej możesz mi jeszcze doradzić jaki olej ? 10W40 czy 15W50?
10W40 motul będzie ok ?
I czy mogę nalać płyn chłodniczy samochodowy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 7:30, 11 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
lepiej lac jakies lepsze płyny
my zalewamy takie duke np motorex powersynth 15W50 fajnie na nich chodzi wszystko
płyn chłodniczy moze byc samochodowy ale tam nie jest go duzo i wolałbym jakis lepszy. tzn bo i tak nie ma podziału motocyklowy a samochodowy. ale sa rózne jakosci, mało kto sprzedaje dobre płyny samochodowe bo żeby zalać całe autko troche by to kosztowało. dobry płyn kosztuje powiedzmy 15-20 zł za litr. gdzie tanie mogą kosztowac 5 zł za litr..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Wto 7:31, 11 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 10:11, 11 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Tylko że nie mogę takiego znaleźć, tylko power synt ale 10W50 albo np Formula / Top speed
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
XMasterX
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:29, 11 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Poprzednie to ja ( przypadkowo jako gość i nie mogę edytować )
Dodatkowo w instrukcji mam napisane że polecane są półsyntetyki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 18:12, 11 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
sorki powalilo mi sie, chodziło mi o motorexa 10W50 powersynth
jak chcesz mam taki od ręki moge ci wysłac - wiecej info PW
serwisówki zalecaja - ale syntetyki sa lepsze. w ASO ktma sie takie stosuje, powersytha albo np 7100 motula
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|