|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EXC2502T
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kaczory
|
Wysłany: Nie 18:13, 12 Mar 2017 Temat postu: KTM EXC 250 2T pali swiece |
|
|
Witam.
7mth temu wymieniałem tłoczek w swoim EXC 250 2t. Selekcja B, wszystko git (wossner), wiadomo że gaźnik czyszczony, filtr umyty, nowa świeca itp. Moto pochodziło może z 3mth i padła świeca (kupiłem BR8EG) była przykopcona i zalana.. Pomyślałem że może dlatego że to nie jak w serwisówce (BR8ECM), a więc kupiłem dwie BR8ECM by mieć na zapas. I w czym problem? Po przejechaniu 0,6mth moto zaczął przerywać na wysokich obrotach aż nagle było buu buuuu i padła świeca... brak iskry , zalana. Po przykręceniu jej zanim padła moto nie było od razu zgaszone a wiec usterka tego typu odpada. Założyłem nastepną także BR8ECM i dosłownie po przejechaniu takiego samego odcinka stało sie to samo z drugą nową świecą!! Zalana, brak iskry... ustawienie gaźnika:
Dysza główna 162,
dysza od składu mieszanki powietrze-paliwo wykręcona o półtora obrotu,
iglica na maxa na dole (ostatni rowek u góry),
membrana gaźnika spoko,
filtr powietrza także.
Kupiłem NASTEPNĄ świece jednak teraz BR8EG, przejechałem ok 1mth i narazie działa. Wyczytałem że może być to za duża mieszanka paliwo-powietrze a więc odkręciłęm śrubke jeszcze o pół obrotu, a więc łacznie odkręcona od maxa 2 obroty, dysza główna zmieniona na 160. Sprawdzałem świece po dogrzaniu i widać że jest dosyć wilgotna i przykopcona. Co może być przyczyną? Ja już rozkładam ręce powiem Wam szczerze...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez EXC2502T dnia Nie 18:18, 12 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 18:18, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
opcje są takie
1) albo masz za bogato zestrojony gaźnik - i zalewa. \
2) albo dajesz kiepski olej lub za duzo oleju do paliwa i go nie przepala.
to ze napiszesz jakie masz dysze to niewiele zmienia - bo skład wynika z wielu czynników.
skoro mówisz że po dogrzaniu - czyli jeździe swieca jest mokra to trzeba by mu zmniejszyc dawke paliwa. zeby wiedziec co zmniejszyc - ocen na jakich obrotach głownie jeździłeś, jak swieca pada od pyrkania na wolnych to wolne obroty masz za bogato. a jak pojechałeś i pokatowałes na wysokich obrotach i padła to głowna dysza moze byc za duza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EXC2502T
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kaczory
|
Wysłany: Nie 18:22, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Olej leje już w proporcji 1:50, Motul 800 a wiec dobry olej. Mówiąc "za bogato zestrojony" masz na myśli za dużo paliwa za mało powietrza?
Cykl jazdy mieszany, cieżko mi określić gdzie więcej, po równo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 18:27, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
tak bogato zestrojony - czyli gaźnik podlewa za duzo paliwa
jaka dysze głowną przewiduje producent na aktualne warunki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EXC2502T
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kaczory
|
Wysłany: Nie 18:42, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Niby 180 z książki wynika, iglica na środkowym rowku. Jakbym tak miał to wgl by zalało tak mi się wydaje.
Podlewa za dużo paliwa- chodzi o poziom paliwa/zamykanie zaworka w komorze pływakowej? Sory ale przez to wszysko nie mam siły do motorka już. Pogoda piękna a on pali świece jak kurde trawke Bob Marley ;/
Wina cewki chyba odpada co?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez EXC2502T dnia Nie 18:43, 12 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 18:48, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
nie podlewa do komory spalania - podaje po prostu za duzo paliwa.
teoretycznie moze byc to też kwestia elektryki, ale nie cewki - sprawdź w sumie oporność samej fajki. ona musi miec odpowiedni opór.
co do komory pływakowej - ona tez ma wpływ na skład mieszanki, ale jakby było cos nie tak - za wysoko, to by leciało odpływami na postoju, ewentualnie po lekkim przechyleniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EXC2502T
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kaczory
|
Wysłany: Nie 18:58, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Jutro założe starą fajke i przewód (sprawne). CO do komory no to w takim razie jest okej, nic nie leci, jak przechyle dosyc motor to leci a wiec wszystko okej z tym w takim razie. A mówiąc "nie podlewa do komory spalania - podaje po prostu za duzo paliwa." - jak usunąć usterkę? co i jak ustawić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 19:05, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
lepiej po prostu zmierz - i dla pewnosci potem podmien, zawsze lepiej jest wiedziec co sie robi.
no własnie musisz ustawic skłąd mieszanki.
wszystko za to odpowiada - poziom paliwa, rodzaj iglicy, wysokosc iglicy, rozmiary dysz..... tylko rózne elementy odpowaidają za ustawienie składy w róznych zakresach. np na wolnych obrotach jak podaje za duzo paliwa. to dysza głowna nie ma zadnego znaczenia. z kolei na wysokich obrotach, dysza wolna nie ma znaczenia, tylko ta główna. dlatego trzeba by określić na jakich obrotach zalewa - normalnie to słychac podczas pracy silnika, tzn ktos kto to ogarnia słysz jak silnik pracuje na niskich - czy go zalewa - w sumie mozesz to sprawdzic odpalasz chodzi z minute - jak dajesz gazu, a moto sie jakby dusiło a z wydechu lecą kłeby dymu to znaczy że go zalewa. jak pomału przechodzisz przez srednie obroty i silnik nie równo pracuje tylko tak jakby "skacze" po obrotach, to znaczy że moze byc cos nie tak z iglica - ale wystarczy że jest zuzyta (wytarta) i tez moze róznie działać.
dziwne że przy tej dyszy ma bogato nadal bo 160 ze 180 to i tak spory przeskok fajnie jakbys maił mozliwosc jeszcze mniejszą wrzucic i zobaczyc co sie stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EXC2502T
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kaczory
|
Wysłany: Nie 19:10, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Mam jeszcze 156 główną.
Jeśłi moto stoi noc, przyjdę do niego, odpale go i zanim sie rozgrzeje to tak jest przy odkręceniu manetki, potem już nie, ale nie próbowałem aby zrobic tak np po 30 min jazdy by zpstawic na wolnych go z minute i mocno przygazować, tego nie patrzyłem. Z tego co piszesz to iglica wychodzi na to że jest okej. Regulacja na prawde wymaga cierpliwości i spalonych swiec jak widze po sobie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 19:13, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
to prawda regulacja to nie taka prosta sprawa - chyba że wiesz jak działa gaxnik, co za co odpowaida, plus troche doswiadczenia i najlepiej pudło dysz i iglic to zabawy i mozna wystroic swietnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EXC2502T
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kaczory
|
Wysłany: Nie 19:30, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Jeśli tylko coś sie poprawi od razu napisze co było przyczyną i jakie ustawienia są obecnie dziękuję za wszystkie informacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rejdzik
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hawick / UK
|
Wysłany: Wto 0:26, 11 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dobrze wyregulowany silnik , na zimno, powinien mieć problemy z odpaleniem jeżeli nie włączysz ssania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmxre
Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: Wto 4:38, 11 Kwi 2017 Temat postu: A |
|
|
Mi w 250 padaly swiece jak mialem za bogata mieszanke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 17:51, 22 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Odgrzeje kotlety. Sprawa się rozwiązała? Mam dokładnie to samo ostatnio na dwóch nowych świecach BR7ES (katalogowa) straciła mi się iskra. Dodatkowo mocno zalana. Motocykl pali od strzała, zimny i bez ssania. Więc z tego co piszecie będzie najwidoczniej źle wyregulowany gaźnik...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
camilof
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:53, 22 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Odgrzeje kotlety. Sprawa się rozwiązała? Mam dokładnie to samo ostatnio na dwóch nowych świecach BR7ES (katalogowa) straciła mi się iskra. Dodatkowo mocno zalana. Motocykl pali od strzała, zimny i bez ssania. Więc z tego co piszecie będzie najwidoczniej źle wyregulowany gaźnik...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|