Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM EXC 250 2T pali swiece
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EXC2502T




Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kaczory

PostWysłany: Nie 18:13, 12 Mar 2017    Temat postu: KTM EXC 250 2T pali swiece

Witam.
7mth temu wymieniałem tłoczek w swoim EXC 250 2t. Selekcja B, wszystko git (wossner), wiadomo że gaźnik czyszczony, filtr umyty, nowa świeca itp. Moto pochodziło może z 3mth i padła świeca (kupiłem BR8EG) była przykopcona i zalana.. Pomyślałem że może dlatego że to nie jak w serwisówce (BR8ECM), a więc kupiłem dwie BR8ECM by mieć na zapas. I w czym problem? Po przejechaniu 0,6mth moto zaczął przerywać na wysokich obrotach aż nagle było buu buuuu i padła świeca... brak iskry , zalana. Po przykręceniu jej zanim padła moto nie było od razu zgaszone a wiec usterka tego typu odpada. Założyłem nastepną także BR8ECM i dosłownie po przejechaniu takiego samego odcinka stało sie to samo z drugą nową świecą!! Zalana, brak iskry... ustawienie gaźnika:
Dysza główna 162,
dysza od składu mieszanki powietrze-paliwo wykręcona o półtora obrotu,
iglica na maxa na dole (ostatni rowek u góry),
membrana gaźnika spoko,
filtr powietrza także.
Kupiłem NASTEPNĄ świece jednak teraz BR8EG, przejechałem ok 1mth i narazie działa. Wyczytałem że może być to za duża mieszanka paliwo-powietrze a więc odkręciłęm śrubke jeszcze o pół obrotu, a więc łacznie odkręcona od maxa 2 obroty, dysza główna zmieniona na 160. Sprawdzałem świece po dogrzaniu i widać że jest dosyć wilgotna i przykopcona. Co może być przyczyną? Ja już rozkładam ręce powiem Wam szczerze...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EXC2502T dnia Nie 18:18, 12 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:18, 12 Mar 2017    Temat postu:

opcje są takie
1) albo masz za bogato zestrojony gaźnik - i zalewa. \
2) albo dajesz kiepski olej lub za duzo oleju do paliwa i go nie przepala.

to ze napiszesz jakie masz dysze to niewiele zmienia - bo skład wynika z wielu czynników.

skoro mówisz że po dogrzaniu - czyli jeździe swieca jest mokra to trzeba by mu zmniejszyc dawke paliwa. zeby wiedziec co zmniejszyc - ocen na jakich obrotach głownie jeździłeś, jak swieca pada od pyrkania na wolnych to wolne obroty masz za bogato. a jak pojechałeś i pokatowałes na wysokich obrotach i padła to głowna dysza moze byc za duza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EXC2502T




Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kaczory

PostWysłany: Nie 18:22, 12 Mar 2017    Temat postu:

Olej leje już w proporcji 1:50, Motul 800 a wiec dobry olej. Mówiąc "za bogato zestrojony" masz na myśli za dużo paliwa za mało powietrza?
Cykl jazdy mieszany, cieżko mi określić gdzie więcej, po równo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:27, 12 Mar 2017    Temat postu:

tak bogato zestrojony - czyli gaźnik podlewa za duzo paliwa

jaka dysze głowną przewiduje producent na aktualne warunki ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EXC2502T




Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kaczory

PostWysłany: Nie 18:42, 12 Mar 2017    Temat postu:

Niby 180 z książki wynika, iglica na środkowym rowku. Jakbym tak miał to wgl by zalało tak mi się wydaje.
Podlewa za dużo paliwa- chodzi o poziom paliwa/zamykanie zaworka w komorze pływakowej? Sory ale przez to wszysko nie mam siły do motorka już. Pogoda piękna a on pali świece jak kurde trawke Bob Marley ;/

Wina cewki chyba odpada co?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EXC2502T dnia Nie 18:43, 12 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:48, 12 Mar 2017    Temat postu:

nie podlewa do komory spalania - podaje po prostu za duzo paliwa.

teoretycznie moze byc to też kwestia elektryki, ale nie cewki - sprawdź w sumie oporność samej fajki. ona musi miec odpowiedni opór.


co do komory pływakowej - ona tez ma wpływ na skład mieszanki, ale jakby było cos nie tak - za wysoko, to by leciało odpływami na postoju, ewentualnie po lekkim przechyleniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EXC2502T




Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kaczory

PostWysłany: Nie 18:58, 12 Mar 2017    Temat postu:

Jutro założe starą fajke i przewód (sprawne). CO do komory no to w takim razie jest okej, nic nie leci, jak przechyle dosyc motor to leci a wiec wszystko okej z tym w takim razie. A mówiąc "nie podlewa do komory spalania - podaje po prostu za duzo paliwa." - jak usunąć usterkę? co i jak ustawić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 19:05, 12 Mar 2017    Temat postu:

lepiej po prostu zmierz - i dla pewnosci potem podmien, zawsze lepiej jest wiedziec co sie robi.

no własnie musisz ustawic skłąd mieszanki.
wszystko za to odpowiada - poziom paliwa, rodzaj iglicy, wysokosc iglicy, rozmiary dysz..... tylko rózne elementy odpowaidają za ustawienie składy w róznych zakresach. np na wolnych obrotach jak podaje za duzo paliwa. to dysza głowna nie ma zadnego znaczenia. z kolei na wysokich obrotach, dysza wolna nie ma znaczenia, tylko ta główna. dlatego trzeba by określić na jakich obrotach zalewa - normalnie to słychac podczas pracy silnika, tzn ktos kto to ogarnia słysz jak silnik pracuje na niskich - czy go zalewa - w sumie mozesz to sprawdzic odpalasz chodzi z minute - jak dajesz gazu, a moto sie jakby dusiło a z wydechu lecą kłeby dymu to znaczy że go zalewa. jak pomału przechodzisz przez srednie obroty i silnik nie równo pracuje tylko tak jakby "skacze" po obrotach, to znaczy że moze byc cos nie tak z iglica - ale wystarczy że jest zuzyta (wytarta) i tez moze róznie działać.
dziwne że przy tej dyszy ma bogato nadal bo 160 ze 180 to i tak spory przeskok fajnie jakbys maił mozliwosc jeszcze mniejszą wrzucic i zobaczyc co sie stanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EXC2502T




Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kaczory

PostWysłany: Nie 19:10, 12 Mar 2017    Temat postu:

Mam jeszcze 156 główną.
Jeśłi moto stoi noc, przyjdę do niego, odpale go i zanim sie rozgrzeje to tak jest przy odkręceniu manetki, potem już nie, ale nie próbowałem aby zrobic tak np po 30 min jazdy by zpstawic na wolnych go z minute i mocno przygazować, tego nie patrzyłem. Z tego co piszesz to iglica wychodzi na to że jest okej. Regulacja na prawde wymaga cierpliwości i spalonych swiec jak widze po sobie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 19:13, 12 Mar 2017    Temat postu:

to prawda regulacja to nie taka prosta sprawa - chyba że wiesz jak działa gaxnik, co za co odpowaida, plus troche doswiadczenia i najlepiej pudło dysz i iglic to zabawy Very Happy i mozna wystroic swietnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EXC2502T




Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kaczory

PostWysłany: Nie 19:30, 12 Mar 2017    Temat postu:

Jeśli tylko coś sie poprawi od razu napisze co było przyczyną i jakie ustawienia są obecnie Wink dziękuję za wszystkie informacje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Wto 0:26, 11 Kwi 2017    Temat postu:

Dobrze wyregulowany silnik , na zimno, powinien mieć problemy z odpaleniem jeżeli nie włączysz ssania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmxre




Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 4:38, 11 Kwi 2017    Temat postu: A

Mi w 250 padaly swiece jak mialem za bogata mieszanke

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 17:51, 22 Wrz 2017    Temat postu:

Odgrzeje kotlety. Sprawa się rozwiązała? Mam dokładnie to samo ostatnio na dwóch nowych świecach BR7ES (katalogowa) straciła mi się iskra. Dodatkowo mocno zalana. Motocykl pali od strzała, zimny i bez ssania. Więc z tego co piszecie będzie najwidoczniej źle wyregulowany gaźnik...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
camilof




Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:53, 22 Wrz 2017    Temat postu:

Odgrzeje kotlety. Sprawa się rozwiązała? Mam dokładnie to samo ostatnio na dwóch nowych świecach BR7ES (katalogowa) straciła mi się iskra. Dodatkowo mocno zalana. Motocykl pali od strzała, zimny i bez ssania. Więc z tego co piszecie będzie najwidoczniej źle wyregulowany gaźnik...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin