|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid2501024
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:51, 09 Sty 2013 Temat postu: KTM SX 250 2T Problem ze sprzęgłem |
|
|
Witam. Jestem nowy na forum. Mam ktm'a sx 250 2T z 2004. Od pewnego czasu mam problem ze sprzęgłem a mianowicie: jak odpalam motor i wrzucę jedynkę to tak szarpnie i zgaśnie że o mało z niego nie spadnę. Jak się zagrzeje to jest trochę lepiej. Odpowietrzyłem układ sprzęgła, nalałem nowego oleju z motorexa do układu i dalej to samo. Zauważyłem również że jak moto nie pracuje a wcisnę sprzęgło to stuknie w okolicy kosza sprzęgłowego. Odkręciłem śrubkę wlewu oleju i po wciśnięciu sprzęgła kosz się odsuwa na jakieś 2mm i tarcze się luzują więc moim zdaniem sprzęgło powinno dzialać a tak niestety nie jest. Gdyby ktoś wiedział w czym tkwi problem lub miał podobną sytuację to proszę o jakieś odpowiedzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Aha , dodam jeszcze że przy pompce sprzęgła delikatnie się wilży, ale nie wiem czy ma to jakiś wpływ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid2501024 dnia Śro 18:04, 09 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:05, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Powiedz mi czy sprzęgło Ci ciągnęło? Takie objawy to prawdopodobnie efekt sklejającego się sprzęgła. z moich doświadczeń wiem że najczęściej działo się to z olejem MOTUL, inne tego nie powodowały. Piszesz, że zalałeś motorex więc raczej nie powinno być takich objawów. Rozbierz sprzęgło i dokładnie obejrzyj. sprawdź dobrze czy wszystkie elementy są proste (tarcze). W moim SX działo się tak kiedy miałem zużyte metalowe przekładki sprzęgła i były lekko zwichrowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid2501024
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:12, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
NIe NIE NIE Motorexa zalałem do układu hydraulicznego, a co do sprzęgła to jest tak że jak wrzucę bieg i trzymam sprzęgło to motor jedzie do przodu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid2501024 dnia Śro 18:13, 09 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 18:29, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Motorexa do układu?? Do układu lejesz plyn do ukladów hydraulicznych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid2501024
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:39, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
ale ten płyn jest z firmy motorex, taki jak powinien być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 18:45, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli możliwe że wina leży w oleju skrzyni biegów.
Ja tak miałem z Motulem. Nie wrzuciłem jedynki nawet na podnośniku bo od razu gasł - sklejał sprzęgło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:20, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
No to oleum musisz zweryfikować i ewentualnie inne zastosować. Rozbierz jeszcze sprzęgło i zbadaj jego elementy- głównie metalowe przekładki pod kątem wyboczeń, zniekształceń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 22:43, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
jak sie dzieje tak jak mówisz to są 2 opcje i nie ma innych
albo sprzęgło gdzieś się klinuje, albo kleją sie tarcze.
klinować sie mozne jak masz kosz zewnętrzny, zuzyty, czyli ma wybite rowki przez tarcze, wtedy tarcze wpadają w rowki, po nacisneciu talerz dociskowy odchodzi ale tarcze nie mogą wypiać sie z tych rowków.
2 opcja to olej który skleja tarcze - dlatego po rozgrzaniu ( olej ciepły jest rzadszy ) jest lepiej. zalej jakis inny olej. mi np na castrolu troche tak było, głownei to luzu znaleść nie mogłem. na motulu 300V znacznie lepiej wszystko pracuje.
ew jeszcze moze byc opcja że masz wszędzie luzy i po nacisneciu klamki np cały kosz sprzegłowy przesuwa sie na łozysku, albo np nakrętka mogła sie poluzowac ( choc mało prawdopodobne że sie poluzowała a nie wykręciła całkiem ) ale warto to sprawdzic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid2501024
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:46, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
jak tylko zrobi się cieplej to rozbiore to sprzęgło i bede wiedział co jest grane.
A od czego mgą być te stuki, tzn jak silnik nie pracuje i nacisne sprzęgło to w okolicy kosza słychac takie stuknięcie. Moze kosz jest luzny albo zle przykręcony?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid2501024 dnia Śro 23:19, 09 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 8:44, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
byc może to, czasami talerz sie "przykleja" do pierwszej tarczki i jak odskakuje to z takim jakby stukiem. u mnie na sucho też to słychac też sie zmartwiłem po rozebraniu pokrywy i nacisneciu od razu było wiadomo że to po prostu sie przylepia i odskakuje z takim dzwiekiem, podczas pracy juz wszystko normalnie gania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 16:08, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie jest chyba tak samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid2501024
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:13, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Aha, przy pompce sprzęgła widać że delikatnie olej wycieka. Czy to może być przyczyna tych objaw?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 14:01, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
raczej nie, jak czujesz opór na klamce znaczy że rozsprzęgla jak trzeba. masz na tłoczku przy pompie 2 oringi jeden trzyma cisnienie na pompie, drugi zapobiega wypływaniu płynu, padł ci ten drugi. u mnie też podcieka czasami, ale nie ma róznicy w pracy sprzegła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|