Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łożyska na wał exc 300 - jakie ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 21:13, 17 Gru 2019    Temat postu: Łożyska na wał exc 300 - jakie ?

Przeszukałem troszkę forum ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Stosował ktoś łożyska w zamiennikach (zestawy z uszczelniaczami) i może opisać ich trwałość ?
Zestawy:
Prox
All Bals ( to wykluczam )
i np. bearing worx gdzie opisują,że łożyska są NTN a są najtańsze z w/w
Podaję gotowe zestawy dostępne np. u Olka.
Oryginały sporo drożej wychodzą nawet po rabatach.
Zamienniki w hurtowni nie do końca mają identyczne oznaczenia (chodzi głównie o NJ207ET2XCS42 ) ale też wychodzą podobnie jak gotowe zestawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:58, 17 Gru 2019    Temat postu:

bearing worx produkty sa wg mnie gorsze niz np allballsy, z kolei prox i allballs to czesto jedno i to samo.
moim zdaniem wiekszosc zamienników jest podobnej jakosci, oem troche lepsze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 22:05, 17 Gru 2019    Temat postu:

henio12323 napisał:
bearing worx produkty sa wg mnie gorsze niz np allballsy, z kolei prox i allballs to czesto jedno i to samo.
moim zdaniem wiekszosc zamienników jest podobnej jakosci, oem troche lepsze

W opisie jest,że worx ma NTN :
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale czy to prawda ?
I stwierdzenie,że zamienniki są podobnej jakości nie pomaga mi Wink
- no chyba,że zaryzykuję i być może będę za jakiś czas mógł coś o nich napisać z własnego doświadczenia. Byle nie będzie takie,że taniej było OEM kupić Wink
Może jednak kupię w hurtowni dobrej jakości bo to (niestety)wyjdzie i tak sporo taniej niż oryginały ...
Oczywiście może ktoś zarzucić,że się nie oszczędza na tak istotnych elementach ale w skali całego remontu silnika można też szukać rozsądnych oszczędności...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zapek dnia Wto 22:08, 17 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 7:23, 18 Gru 2019    Temat postu:

ja kiedys w 525 kupowałem własnie to nj206 z hurtowni, rozsypało mi sie po 50 godzinach - potem załozyłem UZYWANE łozysko oryginalne i dojeździłem jeszcze do konca sezonu ( naprawa musiała byc doraźna bo miałem wyjazd pół nocy składałem moto a nad ranem wyjechałem - i tak zostało do konca sezonu ) kupowałem FAGa także to łozysko radze omijać
co do tych zamienników to widze to po np klockach hamulcowych czy łozyskach główki ramy, czesto te zamienniki prox. bearing worx/ allballs/moose racing przychodzą w tych samych opakowaniach, ten sam produkt - tylko wrzucona tekturka z logo inna i inna naklejka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:25, 18 Gru 2019    Temat postu:

Witka

Bym nie dramatyzowal. Dobrej jakości łożyska z "hurtowni" nie są na pewno gorsze od OEM. Macie Timkena, FAG, SKF i wiele innych bardzo dobrych jakościowo produktów. Problem w detalach. Założonych luzach, szczegółach wykonania, konstrukcji kosza (jeśli jest) ect. O tym z przyczyn oczywistościowych producent motorka nie mówi. Kat jest tu i tak dobry pisze np: Łożysko 6004 C3. To juz dużo. Większość podaje tylko nr katalogowy i jeśli nie rozbierzesz, nie pomierzysz to nie wiesz. Niemniej dobrej jakości łożyska wału nawet nie OEM wytrzymaja dłużej niż złożenie korby.

Zdrówka rr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 15:58, 20 Gru 2019    Temat postu:

No to do montażu idą Koyo. Tak dla potomnych - ktoś kiedyś może zapytać jak się sprawowały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 16:23, 20 Gru 2019    Temat postu:

rrolek - czy z hurtowni czy oem, czy jeszcze od producenta - jakość bedzie ok, natomiast łozysko to nie tylko rozmiar, oemowego na wał jeszcze nie spotkałem w hurtowni, nj206 - czyli oznaczenie rozmiaru są dostepne nawet za 20 zł, ale oemowe ma po oznaczeniu rozmiaru całą litanie opisu wlasciwosci łozyska, nie znam sie na tym i w tym nie siedze, ale wiem, że nie bez powodu łozysko akurat takie jest dobrane a nie inne. są katalogi ktore rozszyfrowują dokładnie ten caly opis, wiem że łozyska mogą byc np odporniejsze na scieranie - moje FAG z hurtowni z jakiegos powodu sie posypało przed czasem, podejrzewam że zabrakło jakiejs "literki" w opisie - czyli odpowiedniej wlasciwosci tego łozyska. nie mowie ze kolega na koyo nie polata, bo nie raz zakładałem takie łozyska " z hurtowni" i fury latały tyle ile trzeba

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:57, 20 Gru 2019    Temat postu:

Witam

Heniu - toć podnioslem kwestie "detali". Wiadomo wykonania są różne. Nie pisalem żeby kupować beznyslnie. Są katalogi, można sobie poczytać, sprawdzić nośność dynamiczną itp,itd.
Druga sprawa to kodowanie. Masz pewność, ze część kodu na pudełku (bo na bieżniach czy pokrywach jakoś nigdy nie widzialem) nie oznacza jedynie np: "wyprodukowano dla KTM, zapakowane w pomarańczowe pudeleczko" Wink

Pozdr rr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rrolek dnia Pią 19:59, 20 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 22:34, 20 Gru 2019    Temat postu:

nie, częsc oznaczen jak pamietam oznaczaja nietypowy typ koszyczka, i chyba cos było odnośnie krawędzi łozyska wiec cechy które wpływaja na prace tych łozysk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 9:09, 21 Gru 2019    Temat postu:

Reasumując - czas pokaże czy typowe łożyska się sprawdzą czy nie.
Mam nadzieje,że nie napiszę za rok że zaoszczędzone parę stówek wydam na ponowny serwis.
Ale o taką opinię mi chodziło bo kwestie oznaczeń zmam i z pełną świadomością zakładam "inne".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin