Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łożysko na wałku głównym

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:11, 31 Sie 2014    Temat postu: Łożysko na wałku głównym

Siemka, ostatnio (po remoncie silnika) zgubiłem piąty bieg. Okazało się że łożysko pod koszem sprzęgłowym przesunęło się w stronę zewnętrzną i wałek zmienił położenie. Przyczyną był uszkodzony rant na którym łożysko powinno się opierać. Na szczęście bałaganu w silniku nie zrobiło, wszystkie tryby, zębatki, sprzęgło całe....
W związku z powyższym mam małe pytanie-ankietę - wklejać łożysko Loctitem 638(najmocniejszy z najmocniejszych), napawać rant i wyfrezować, wymieniać karter?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 12:21, 31 Sie 2014    Temat postu:

Ze zdjęcia wychodzi że ten kołnierz oporowy odleciał tak jakby łożysko zostało wbite ze zbyt dużą siłą,ewentualnie ktoś wybijał je w tym kierunku.Najlepszą opcja jest wymiana karterow.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:18, 31 Sie 2014    Temat postu:

Otóż to, kołnierza był uszkodzony, przy jeździe zapewne wysprzęglik wypchnął cały wałek razem z łożyskiem. No właśnie...najlepiej by tak było... z tym że z używkami do 2t z tego rocznika słabo a nowe 2,5k...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:20, 31 Sie 2014    Temat postu:

Oczywiście dla 100% pewności lepiej kupić kartery( oczywiście dwa bo pojedyńczo się ich nie wymienia).
Napawanie i obróbka wchodzi w grę jedynie wtedy gdy będzie to robił mądry magik, najlepiej taki który już spawał kartery motocyklowe. Źle wykonane spawanie spowoduję że ten karter będzie do wyrzucenia. Poza tym taka usługa na gotowo będzie droga, ale napewno tańsza niż dwa nowe kartery.
Powiem szczerze że spróbowałbym z wklejeniem bo nic nie ryzykujesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:58, 31 Sie 2014    Temat postu:

Tak też chyba zrobię. Wkleję na klej, nawet jak wałek się przesunie nie uszkodzi silnika. Jak coś będzie się działo to zawsze mogę rozebrać i kombinować dalej... jeśli chodzi o specjalistyczne spawy to znam jednego magika w trójmieście, inżynier z wieloletnim doświadczeniem, wyciął pół głowicy w samochodzie ojca żeby usunąć pęknięcie i potem to odlał Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalim1 dnia Nie 14:01, 31 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 18:41, 31 Sie 2014    Temat postu:

Najprościej to wywiercić dwa otwory pod śrubki i dać kawałek blaszki.
Śrubki oczywiście z łbem stożkowym (tak aby schować w blaszce chyba. że mogą łby wystawać) i na mocny klej do gwintów.
Ogarniesz to samemu w 20minut potrzebujesz tylko wiertarkę i gwintownik.

Tutaj masz dwa przykłady fabryczne z silnika ktm



Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:02, 31 Sie 2014    Temat postu:

Dzieki hacker, jutro dostane odpowiedz od inżyniera spawów specjalistycznych ale mysle ze to rozwiązanie byłoby wystarczające. Kombinowałem tez coś ze śrubką ale nie miałem do końca wizji.

PS. Swoją drogą niby starszy model silnika a rozwiązanie konkretniejsze...wiadomo, projektant chciał zaoszczędzić na wadze...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalim1 dnia Nie 21:44, 31 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:07, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Jeśli chodzi o spawanie - nie podejmą się tego z trzech przyczyn - nie każde kartery da się spawać, ciężko obrobić mechanicznie od wewnątrz, nie uszkadzając gniazda łożyska, podczas spawania metal może się odkształcić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:44, 01 Sie 2015    Temat postu:

Temat powrócił, łożysko zostało wypchnięte przez wyprzęgnik - rozwiązanie (może się komuś przyda) - pierścień z 2,5mm nierdzewki wyciętej na plazmie, obrobionej i przykręconej na 6 śrub M4, powierzchnia karter zabielona na frezarce. Koszty i robocizna nie współmierne do wymiany karterów a łożysko zabezpieczone lepiej niż oryginalnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalim1 dnia Sob 23:46, 01 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin