|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
racesupport
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wisła
|
Wysłany: Pon 21:23, 08 Lip 2013 Temat postu: Luz osiowy wału - domowy sposób ? |
|
|
Witam, przeczytałem już kilka tematów dot. usuwania luzu osiowego wału, natomiast u mnie sprawa wygląda następująco...
Nie mam zabardzo jak tego wykonać, w sensie pomiaru, czujnik zegarowy mam, jedyna opcja to dorobienie jakiegoś stojaka do tego czy tam wysięgnika, domyślam się, że można do tego wykorzystać któryś z gwintów w karterze i go tak zamocować, wyregulować i zmierzyć ? może macie jakieś fotki jak to domowym sposobem ogarnąć ?
druga rzecz trochę gorsza... jak oddawałem wał nawet o tym nie pomyślałem i korbe mi przełożyli oczywiście ale ani podkładki ani starych bieżni nie mam, w dodatku nie wiem czy od strony sprzęgła również była podkładka, co w takim przypadku ?
do pomiaru przydała by się stara bieżnia rozszlifowana a tak to będę musiał coś kombinować żeby zdjąć bieżnie z wału, podgrzewając ją zejdzie lekko czy nie da rady bo wał się też zagrzeje i będzie trzymać się w kupie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Wto 8:08, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wiem o czym w ogóle mówisz.
Luz osiowy można sprawdzić tylko na zamontowanym w silniku wale.
To koło zębate ani nie wchodzi, ani nie wchodzi lekko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
racesupport
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wisła
|
Wysłany: Wto 10:38, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Nie chodzi o żadne koło zębate, podejrzewam że ty myślisz o zebatce do balansera? To jest założone, chodzi o bieżnie łożyska i jej ściąganie, bo najpierw muszę złożyć obie bieżnie, złożyć silnik z uszczelka, zmierzyć luz, ściągnąć bieżnie i włożyć odpowiedniej grubości podkładkę. Dorobiłem juz bieżnie łożyska u tokarza, jest idealnie taka sama jak oryginalna tylko wchodzi gładko na wał więc mogę już dokonać pomiaru, póki co bez podkładki wał ma spokojnie 1mm luzu a jeszcze uszczelka...
To co mnie jednak najbardziej martwi to czy była podkładka jakaś od strony sprzęgła, jak to ogarnąć jeśli się tego nie wie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 12:16, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
no ja tez nie wiem z czym masz problem. złóz wszystko skoro masz dorobione, i zmierz ten luz. jak jest ok to nie rób nic. a jak masz za duzy to wsadz podkładke odpowiednią. po co ci wiedza czy podkładka była czy nie ? tego juz nie sprawdzisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
racesupport
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wisła
|
Wysłany: Wto 13:02, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Chodzi o to czy nie będzie wał wtedy za bardzo przesunięty na prawą stronę, bo jeśli była z prawej strony podkładka a teraz nie ma i dam tylko od strony magneta to jaki to ma sens? Czy tutaj nie chodzi o centrowanie a tylko pozbycie się luzu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Wto 14:06, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Centrowanie wału to jest całkiem inna sprawa.
Jeśli bieżnia wew. była dorabiana i to jeszcze na tokarce to gratuluje pomysłowości i radzę już kupić uszczelki na następną rozbiórkę.
Do demontażu wew. bieżni służą specjalne ściągacze, a nie szlifierka kątowa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Majster128 dnia Wto 14:09, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
racesupport
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wisła
|
Wysłany: Wto 14:18, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Bieżnia została dorobiona tylko w celu jej użycia do pomiaru i jest identyczna jak ta oryginalna co do setnych mm. Wiadomo że finalnie zastosuje oryginalna bieżnie. Po pomiarze wyszło 0.7mm,
luzu mam zostawić 0.15 po lekkim skręceniu i po mocnym dokręceniu powinien się on jeszcze ciut zmniejszyć do wartości jaka powinna być z tego co wyczytałem tak ? czyli kupić 0.30mm, 0.10mm i 0.15mm ? i wszystko do kupy ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez racesupport dnia Wto 15:09, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:22, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
w jakims temacie pokazałem jak mozna zamoowac cujnik nie majac statywu, mam tez statyw ale wygodniej było mi przykrecic do karteru dorobiona przystawke z czujnikem. Co do bieżni to lepiej sie upewnij czy ta dorobiona ma taka sama grubosc jak oryginalna w łozysku, czasami tokarze maja szerokie widełki dokładnosciowe prz swoich wyrobach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Wto 15:32, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
racesupport
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wisła
|
Wysłany: Wto 21:07, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wszystko się elegancko poskładało Czujnik zegarowy miałem na magnesie więc przymocowałem silnik do imadła, na imadło przyczepiłem na magnesie czujnik i tak sobie elegancko zrobiłem pomiar, zajechałem do aunera po 2 podkładki 0.30mm, złożyłem już na silikonie - nie chce mieć potem nieprzyjemności związanych z wyciekami więc prócz uszczelki jeszcze Dirko-S od elring. Po złożeniu 0.15 dokładnie Dziękuje za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|