Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Luz osiowy wału - domowy sposób ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Pon 21:23, 08 Lip 2013    Temat postu: Luz osiowy wału - domowy sposób ?

Witam, przeczytałem już kilka tematów dot. usuwania luzu osiowego wału, natomiast u mnie sprawa wygląda następująco...

Nie mam zabardzo jak tego wykonać, w sensie pomiaru, czujnik zegarowy mam, jedyna opcja to dorobienie jakiegoś stojaka do tego czy tam wysięgnika, domyślam się, że można do tego wykorzystać któryś z gwintów w karterze i go tak zamocować, wyregulować i zmierzyć ? może macie jakieś fotki jak to domowym sposobem ogarnąć ?

druga rzecz trochę gorsza... jak oddawałem wał nawet o tym nie pomyślałem i korbe mi przełożyli oczywiście ale ani podkładki ani starych bieżni nie mam, w dodatku nie wiem czy od strony sprzęgła również była podkładka, co w takim przypadku ?

do pomiaru przydała by się stara bieżnia rozszlifowana a tak to będę musiał coś kombinować żeby zdjąć bieżnie z wału, podgrzewając ją zejdzie lekko czy nie da rady bo wał się też zagrzeje i będzie trzymać się w kupie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Wto 8:08, 09 Lip 2013    Temat postu:

Nie wiem o czym w ogóle mówisz.
Luz osiowy można sprawdzić tylko na zamontowanym w silniku wale.
To koło zębate ani nie wchodzi, ani nie wchodzi lekko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Wto 10:38, 09 Lip 2013    Temat postu:

Nie chodzi o żadne koło zębate, podejrzewam że ty myślisz o zebatce do balansera? To jest założone, chodzi o bieżnie łożyska i jej ściąganie, bo najpierw muszę złożyć obie bieżnie, złożyć silnik z uszczelka, zmierzyć luz, ściągnąć bieżnie i włożyć odpowiedniej grubości podkładkę. Dorobiłem juz bieżnie łożyska u tokarza, jest idealnie taka sama jak oryginalna tylko wchodzi gładko na wał więc mogę już dokonać pomiaru, póki co bez podkładki wał ma spokojnie 1mm luzu a jeszcze uszczelka...

To co mnie jednak najbardziej martwi to czy była podkładka jakaś od strony sprzęgła, jak to ogarnąć jeśli się tego nie wie? Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 12:16, 09 Lip 2013    Temat postu:

no ja tez nie wiem z czym masz problem. złóz wszystko skoro masz dorobione, i zmierz ten luz. jak jest ok to nie rób nic. a jak masz za duzy to wsadz podkładke odpowiednią. po co ci wiedza czy podkładka była czy nie ? tego juz nie sprawdzisz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Wto 13:02, 09 Lip 2013    Temat postu:

Chodzi o to czy nie będzie wał wtedy za bardzo przesunięty na prawą stronę, bo jeśli była z prawej strony podkładka a teraz nie ma i dam tylko od strony magneta to jaki to ma sens? Czy tutaj nie chodzi o centrowanie a tylko pozbycie się luzu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Wto 14:06, 09 Lip 2013    Temat postu:

Centrowanie wału to jest całkiem inna sprawa.
Jeśli bieżnia wew. była dorabiana i to jeszcze na tokarce to gratuluje pomysłowości i radzę już kupić uszczelki na następną rozbiórkę.
Do demontażu wew. bieżni służą specjalne ściągacze, a nie szlifierka kątowa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Majster128 dnia Wto 14:09, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Wto 14:18, 09 Lip 2013    Temat postu:

Bieżnia została dorobiona tylko w celu jej użycia do pomiaru i jest identyczna jak ta oryginalna co do setnych mm. Wiadomo że finalnie zastosuje oryginalna bieżnie. Po pomiarze wyszło 0.7mm,

luzu mam zostawić 0.15 po lekkim skręceniu i po mocnym dokręceniu powinien się on jeszcze ciut zmniejszyć do wartości jaka powinna być z tego co wyczytałem tak ? czyli kupić 0.30mm, 0.10mm i 0.15mm ? i wszystko do kupy ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez racesupport dnia Wto 15:09, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:22, 09 Lip 2013    Temat postu:

w jakims temacie pokazałem jak mozna zamoowac cujnik nie majac statywu, mam tez statyw ale wygodniej było mi przykrecic do karteru dorobiona przystawke z czujnikem. Co do bieżni to lepiej sie upewnij czy ta dorobiona ma taka sama grubosc jak oryginalna w łozysku, czasami tokarze maja szerokie widełki dokładnosciowe prz swoich wyrobach.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Wto 15:32, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Wto 21:07, 09 Lip 2013    Temat postu:

Wszystko się elegancko poskładało Wink Czujnik zegarowy miałem na magnesie więc przymocowałem silnik do imadła, na imadło przyczepiłem na magnesie czujnik i tak sobie elegancko zrobiłem pomiar, zajechałem do aunera po 2 podkładki 0.30mm, złożyłem już na silikonie - nie chce mieć potem nieprzyjemności związanych z wyciekami więc prócz uszczelki jeszcze Dirko-S od elring. Po złożeniu 0.15 dokładnie Smile Dziękuje za pomoc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin