Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odpalanie z kopki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkes




Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:38, 18 Mar 2015    Temat postu: Odpalanie z kopki

Hej,
od 2 tygodni męczę się z problemem mojego Ktm sx 125 2000r.
Mianowicie Ktm przeszedł remont (wprasowana tuleja), dobrany odpowiednio tłok wszystko na uszczelkach i przy składaniu bacznie obserwowałem czy zawór wydechowy wchodzi na swoje miejsce. Świece wymieniłem, sprawa wygląda tak, ze motocykl trzyma obroty, dobrze się wkręca i pali ładnie ale tylko z popychu..
Niestety mimo wielu prób kopania i na ciepłym i na zimnym i ze ssaniem i bez nie chce odpalić z kopki.

Czy miał ktoś może podobny przypadek/jest w stanie pomóc ?

Pozdrawiam Arkadiusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 18:05, 18 Mar 2015    Temat postu:

a przed remontem umiałeś go odpalić z kopki bez problemu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkes




Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:24, 18 Mar 2015    Temat postu:

Tydzien po kupnie odpalał z kopki bez problemu, później stopniowo przestał odpalać z kopki i jeszcze pare razy się przejechałem na pych po prostu aż do momentu jak remont zrobiłem.


Ewentualnie spytam(bo szukam przyczyny) czy możliwe jest, że źle/nie do końca popodpinałem kabelki pod bakiem i to dlatego ? Czy jeśli pali z pychu to nie ma nic do rzeczy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arkes dnia Śro 18:26, 18 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Śro 20:34, 18 Mar 2015    Temat postu:

Kopka stawia odczuwalny opór?
Gdzie robiłeś tuleje?
Kable ciężko jest źle podpiąć, tym bardziej jest dobrze że w ogóle odpala.
Spróbuj przy kopaniu dodać lekko gazu(nie więcej niż 1/4 manetki), podkrec tez trochę śrubkę od obrotów jałowych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkes




Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:48, 18 Mar 2015    Temat postu:

Tak, kopka stawia opór i ręką było by baaardzo ciężko ją nacisnąć.

Po powrocie z garażu zauważyłem, że świeca prawie w ogóle nie łapie tak testowałem:
Wykręciłem świece a następnie dotknąłem do dyfuzora
3 pierwsze lżejsze kopnięcia nic
4 kopnięcie bardzo mocne aż kopka poszła za nóżkę i poszła mała, bardzo krótka iskra

Następnie wkręciłem świece i kopałem bardzo mocno około 15 razy, niestety nie zapalił ;/

Przypominam, że świeca nówka sztuka, dziś zamontowana(moto jeździ z pychu tak samo jak wcześniej).Natomiast na starej iskrze nawet przy mocnym kopnięciu iskra się nie pokazuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arkes dnia Śro 20:48, 18 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Śro 20:52, 18 Mar 2015    Temat postu:

1. Dyfuzor nie jest najlepszą częścią przewodząca prąd.
Świecę przyłóż najlepiej do odsłoniętego, gołego i bez lakieru i rdzy kawałka ramy.
2. Sprawdź pierwsze regulację gaźnika, tak jak pisałem wyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 21:18, 18 Mar 2015    Temat postu:

Jaką masz przerwę/odstęp na świecy? U mnie jeden silnik nie chce palić na fabrycznym odstępie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkes




Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:04, 18 Mar 2015    Temat postu:

Podaje parametry świecy:
Rozwartość klucza:20,8 mm
Średnica gwintu:14,0 mm
Długość gwintu:19,0 mm
Odstęp elektrod:0,8 mm

amek721 Dzięki za rady, tylko czy na pewno regulacja gaźnika jest wskazana w momencie gdy motocykl dobrze chodzi ? bo tak jak wyżej napisałem dobrze wkręca się na obroty oraz trzyma obroty na biegu jałowym i na sprzęgle


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Śro 23:04, 18 Mar 2015    Temat postu:

Witam

Jeśli na zewnątrz silnika masz słabą iskrę to po zamontowaniu jej w cylindrze gdy podczas kopania powstaje kompresja ona po prostu się nie pojawia.Przy odpalaniu na ,,pych" masz większe obroty koła magneta co pozwala wygenerować wystarczającą ilość pola elektromagnetycznego do wytworzenia iskry czego brakuje z kopki mniejsze obroty.Na początek spróbuj zmniejszyć odległości elektrod na świecy.W dwutakcie takie zmniejszenie odległości może spowodować ,,zarzucanie świecy" nagar może stykać elektrody ze sobą co powoduje wyłączenie silnika(zanik iskry)Do sprawdzenia ewentualnie podmiany cewka wysokiego napięcia,przewód WN i cewka prądowa magneta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 23:12, 18 Mar 2015    Temat postu:

Nie wiem jaki jest odstęp w 2000 r. ale 2009 i 2014 mają mieć 0,6 mm (musisz poszukać w instrukcji/serwisówce). Sprawdź jeszcze czy na starej świecy zapali. Nie grzebałeś przy ustawieniach zapłonu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkes




Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:16, 18 Mar 2015    Temat postu:

Nic przy zapłonie nie grzebałem.
Stara świeca nawet przy bardzo mocnym kopnięciu nie wydaje iskry.
Jutro sprawdzę przystawiając świece do czegoś innego zamiast dyfuzora i dam znać co i jak.

Spróbuje również trochę zmniejszyć dystans i zdam relację.

Dzięki za rady Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 6:31, 19 Mar 2015    Temat postu:

najlepiej przyłóż świecę do głowicy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 7:07, 19 Mar 2015    Temat postu:

Podkręcenie obrotów jakowych nie można nazwać regulacją gaźnika. Jezeli będą za duże po prostu je zmniejszysz.
Gdyby motocykl dobrze chodził to odpalałby z kickstartera
Chociaż tłumaczenie szamana wydaję się dość logiczne i podstawne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkes




Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:43, 23 Mar 2015    Temat postu:

Dogiąłem elektrody i od pierwszego pali. Dzięki za rady ! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 22:08, 23 Mar 2015    Temat postu:

NMZC Smile Doginałeś na szczelinomierz czy na "oko"?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin