|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 15:59, 24 Kwi 2012 Temat postu: odpowietrzenie chłodnicy ktm |
|
|
Siemka
Większość osób pewno nie wie że w KTM'ach 400/520 po prawej stronie pokrywy głowicy jest śrubka M8 którą wykręca się by odpowietrzyć chłodnicę przy zmianie płynu chłodniczego, ale jak to wszystko prawidłowo zrobić?
Nalewam płyn by był powyzej żeberek, zakręcam korek, ruszam motorem na boki by płyn sie rozszedł po układzie, nastepnie odkręcam korek i dolewam jeśli trzeba, potem odpalam moto by popracował, gaszę i odkręcam ta śrubkę, z niej pocieknie płynu troszkę więc zakręcam i potem dolewam znów przez główny korek czy jak?
Czynność banalna ale w manualu jej nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 16:29, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Zalewasz układ płynem.
Odkręcasz śrubkę przy przy głowicy i czekasz, aż poleci ci sam płyn bez pęcherzyków. Zakręcasz.
Odkręcasz tą śrubkę odpowietrzającą na górze chłodnicy, przechylasz motocykl na stronę po której masz tą śrubkę i czekasz, aż poleci Tobie płyn. Zakręcasz śrubkę. Prostujesz motocykl i dolewasz płynu aby było go 10mm ponad żeberkami w drugiej chłodnicy.
I dopiero teraz odpalasz silnik itd.
Taka zasada jest chyba we wszystkich motocyklach.
Miałem tak w DRZ i jest tak samo w KTM.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 16:29, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:23, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
i to nie jest srubka M8 tylko M6 na klucz 8mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 8:31, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Z tym że przy chłodnicy juz nie ma śrubek do odpowietrzania. Jest tylko korek wlewu i przy głowicy śrubka, więc zalewam układ, odkręca się ją, płyn bez pęchcerzyków poleci i potem zakręcić ją i dolać płyn tak jak opisywałeś.
Cytat: | i to nie jest srubka M8 tylko M6 na klucz 8mm |
Fakt . Sorki za błąd popieprzyło mi się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawcios
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice krakowa
|
Wysłany: Czw 17:04, 26 Kwi 2012 Temat postu: Re: odpowietrzenie chłodnicy ktm |
|
|
4tSTUNT napisał: | Większość osób pewno nie wie że w KTM'ach 400/520 po prawej stronie pokrywy głowicy jest śrubka M8 którą wykręca się by odpowietrzyć chłodnicę |
Szczerze Ci powiem,że Ameryki tym nie odkryłeś
4tSTUNT napisał: | Z tym że przy chłodnicy juz nie ma śrubek do odpowietrzania. Jest tylko korek wlewu i przy głowicy śrubka, więc zalewam układ, odkręca się ją, płyn bez pęchcerzyków poleci i potem zakręcić ją i dolać płyn tak jak opisywałeś. |
w młodszych ktm (po 2002r) masz w prawej chłodnicy śrubkę do odpowietrzania...a w exc/sx 400/520 do 2002 masz wężyk od góry, który łączy obie chłodnice
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 17:20, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
w exc 525 też jest ten odpowietrznik w prawej chłodnicy
a co do odpowietrzania nie zawsze jest ono potrzebne, ja zawsze zalewam płyn pod ilosc, wchodzi nieco ponad 1 litr i bez odpowietrzania cały układ sam mi sie odpowietrza ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalpl
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:32, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
A czy to normalne że zawsze jak zaleję 10mm płynu ponad żeberka to mi wyleci przelewem jakieś 5mm poniżej żeberek? Mam tak za każdym razem. Czy to normalne? Pompa sprawna i termostat też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Nie 16:26, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
hmm dziwne bo płyn powinien być właśnie ponad żeberkami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 17:50, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
musi być nad żeberkami, jeśli zalewasz ponad i idzie ci odpowietrzeniem/przelewem (tym wężykiem przy korku) to masz nieszczelny korek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|