|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 14:42, 23 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Przemo408 napisał: | Witam mam pytanie mam zamiar kupić MOTOREX HYDRAULIC FLUID 75 100ML czy wystarczy mi te 100 ml na wymianę ? pierwszy raz będę wymieniał wiec nie wiem ile tam tego trzeba wlać dlatego się wole się spytać niż zamówię i będzie za mało. |
jasne, ta mała flaszka starcza na kilka wymian,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 15:28, 23 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
z odpowietrzaniem na 3-4 wymiany nawet wystarcza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekKTM
Gość
|
Wysłany: Pią 12:33, 29 Sty 2016 Temat postu: brak sprzęgła na ciepłym silniku |
|
|
Witam forumowiczów! Przepraszam, jeśli ten post wyskoczy tam gdzie nie powinien, ale jestem totalnym świeżakiem tu na forum i nie wiem co gdzie i jak. Mam pewien problem. Liczę, że znajdzie się ktoś, kto mądrymi słowami pomoże mi go rozwiązać. Mój KTM 525 exc 2006r jest generalnie spoko maszyną, gdyby nie jedna wada: zanikające sprzęgło. Zdarzyło się raz, to wyczyściłem, zmieniłem oring, uszczelke i grało. Po 2 miesiącach znów to samo, nagle w trakcie jazdy klamka mięknie i lipa. Dziś próbowałem to zrobić, a chcąc być dokładnym rozebrałem wszystko, pięknie wyczyściłem, zalałem pompke świezą magurą blood, tylko ku mojemu ździwieniu nie moge pozbyć się bombelków ze zbiorniczka wyrównawczego. Od razu uprzedzam, że układ mam czyściutki, a metodą na strzykawkę od dołu niestety nie idzie tego zrobić u mnie. Nie mam pojęcia dlaczego. robiłem wszystko tak jak w instrukcji na stronie pierwszej. (klamkę również wyjmowałem) Wracając, nie mogę pozbyć się tych pęcherzyków powietrza odpowietrzając od góry. I gdy na wyłączonym silniku klamka pracuje już elegancko (pęcherzykii są nadal), to gdy odpale moto klamka zaczyna już mięknąć. Dodam jeszcze, że sprzęgła starcza dosłownie na 200 metrów jazdy. Jeźdzę na oleju motul 300V. Motocykl w poprzednim roku przeszedł remont, więc co do stanu samego sprzęgła, to jestem spokojny. Tak jak napisałem, wszystko wyczyściłem, wszystkie kanały są drożne. W układzie nie ma brudu, a oringi są na swoim miejscu. Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić co może powodować ten problem? AA! byłbym zapomniał! Przy pompce sprzęgła na kierownicy również nie ma mowy o żadnym wycieku, wszystko suche. Bardzo proszę o pomoc i jednocześnie o wyrozumiałość w związku z tym postem. Jeśli narobię bałaganu to proszę skierować mnie do właściwego działu. Dzięki za pomoc!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 12:43, 29 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
nie idzie strzykawka bo pewnie masz tłoczek lekko wcisniety, a on musi byc na maxa wysuniety zeby dało sie nabic strzykawka.
2 sprawa zdejmij wysprzęglik i zrób 2 rzeczy 1) zobacz czy na łozysku widocznym za wysprzęglikiem jest gumowa osłonka ( przeciwkurzowa łozyska) jezeli jest to ją wywal,
2) zablokuj czyms wysprzeglik - żeby nie wyskoczył z segerem tłoczek, np wkręc w imadło najlepiej w pozycji takiej jak pracuje - czyli tak powiedzmy w połowie ( taam najczęsciej jest zuzyte najbardziej powierzchnia ) i podpompuj klamka - sprzegło powinno sie zrobic twarde na kamien. nie uzywaj duzej siły, ale wcisnij lekko palcem ( no ciezko powiedziec jak, na wyczucie nie za mocno bo strzelic cos moze, ale tez nie za słabo ) i trzymaj tak palcem napięcie przez chwile - jak klamka sie zapada to a) albo płyn bedzie ciekł wysprzęglikiem - wiec tam trzeba albo cały zmienic albo sam oring b) bedzie szło w zbiorniczek - pompa do wymiany
u mnie była pompa do wymiany, po wymianie zestawu naprawczego pochodziło troche lepiej ale krótko. wymieniłem pompe na nową - sprzęgło 10X zaczeło pracowac i nic nie miękło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:45, 29 Sty 2016 Temat postu: Re: brak sprzęgła na ciepłym silniku |
|
|
wojtekKTM napisał: | Witam forumowiczów! Przepraszam, jeśli ten post wyskoczy tam gdzie nie powinien, ale jestem totalnym świeżakiem tu na forum i nie wiem co gdzie i jak. Mam pewien problem. Liczę, że znajdzie się ktoś, kto mądrymi słowami pomoże mi go rozwiązać. Mój KTM 525 exc 2006r jest generalnie spoko maszyną, gdyby nie jedna wada: zanikające sprzęgło. Zdarzyło się raz, to wyczyściłem, zmieniłem oring, uszczelke i grało. Po 2 miesiącach znów to samo, nagle w trakcie jazdy klamka mięknie i lipa. Dziś próbowałem to zrobić, a chcąc być dokładnym rozebrałem wszystko, pięknie wyczyściłem, zalałem pompke świezą magurą blood, tylko ku mojemu ździwieniu nie moge pozbyć się bombelków ze zbiorniczka wyrównawczego. Od razu uprzedzam, że układ mam czyściutki, a metodą na strzykawkę od dołu niestety nie idzie tego zrobić u mnie. Nie mam pojęcia dlaczego. robiłem wszystko tak jak w instrukcji na stronie pierwszej. (klamkę również wyjmowałem) Wracając, nie mogę pozbyć się tych pęcherzyków powietrza odpowietrzając od góry. I gdy na wyłączonym silniku klamka pracuje już elegancko (pęcherzykii są nadal), to gdy odpale moto klamka zaczyna już mięknąć. Dodam jeszcze, że sprzęgła starcza dosłownie na 200 metrów jazdy. Jeźdzę na oleju motul 300V. Motocykl w poprzednim roku przeszedł remont, więc co do stanu samego sprzęgła, to jestem spokojny. Tak jak napisałem, wszystko wyczyściłem, wszystkie kanały są drożne. W układzie nie ma brudu, a oringi są na swoim miejscu. Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić co może powodować ten problem? AA! byłbym zapomniał! Przy pompce sprzęgła na kierownicy również nie ma mowy o żadnym wycieku, wszystko suche. Bardzo proszę o pomoc i jednocześnie o wyrozumiałość w związku z tym postem. Jeśli narobię bałaganu to proszę skierować mnie do właściwego działu. Dzięki za pomoc! |
być moze masz zatarty wysprzeglik, olej z wysprzeglika ucieka do silnika...albo tylko oring juz wytarty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Pią 13:08, 29 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekKTM
Gość
|
Wysłany: Pią 13:34, 29 Sty 2016 Temat postu: brak sprzęgła na ciepłym silniku |
|
|
Dziś na pewno zastosuje patent, który podał mi henio12323 - to po pierwsze. Mam nadzieję, że to wyjaśni sprawę, bo nie powiem, jestem lekko w kropce. Sprawdzę dokładnie czy tłoczek pompy jest wysunięty na maksa - po drugie. Pawciak12 - no właśnie miałem to napisać w poście. Po rozebraniu wysprzęglika (tzn: zdjęcie segeru, tak aby wyszedł tłoczek) zauważyłem tak jakby lekkie przebarwienia na jego ściankach, właśnie jakby przytarte. Mam wrażenie, że gdy poruszam tłoczkiem, to nie chodzi on tak płynnie, tylko ma lekkie ,,zacięcia''. W związku z tym, zacznę też od wymiany oringu na tłoczku. Czy można kupić go jakoś osobno w hurtowni, czy raczej proponujecie elegancko z ktm sklepie? ( wiadomo, że tak byłoby najlepiej, ale wolę wydać najpierw parę groszy, a dopiero po kolejnej porażce inwestować, w droższe graty). Dzięki za odpowiedzi!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:21, 29 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
nie kupuj oryginalnego rozmaru tylko jeszcze jest dostepny nadwymiarowy oring,
Clutch Slave Cylinder O-Ring 23.52 X 1.78 mm, KTM P/N 0770020210,
Clutch Slave Cylinder O-Ring (oversize) 23.00 X 2.00 mm KTM P/N 0770230020,
kup ten 23x2 mm, i powinno pomóc...bo skoro piszesz ze był slad po wytarciu to moze juz tam nie trzymać cisnienia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 14:43, 29 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
wiekszy moze byc lepszy jak zaczyna podciekać, ale za duzy z kolei jak jest wszystko dosyc zdrowe spowoduje nieco wieksze opory - coś za cos.
co do oringu - ja dostałem bardzo podobny w sklepie, ale oryginał to oryginał najlepiej dopasowany.
w przyszłosci jakbys potrzebował jakis gratów pisz na PW załatwie w dobrej cenie. z ktmsklep tez mozna ale wysyłka kurierem 1 oringu to sie mija z celem ;P ja moge listem puscic czy cos to za grosze takie rzeczy mozna ogarnac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekKTM
Gość
|
Wysłany: Pią 15:55, 29 Sty 2016 Temat postu: brak sprzęgła na ciepłym silniku |
|
|
henio12323 - Odnośnie jeszcze tej podkładki, lub uszczelnia, którego nie powinno być, to u mnie nie ma na pewno.
Kupiłem oring 23x2, niestety nie było mniejszego rozmiaru w hurtowni. Dziś wieczorem idę działać, liczę na to, że wymiana tego oringu rozwieje mój problem.
Na przyszłość będę wiedział do kogo się zgłaszać po części! Choć nie ukrywam, chciałbym zamawiać ich jak najmniej Dam znać kiedy wykonam operację. Dzięki za odpowiedzi jeszcze raz!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 16:36, 29 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
oki - po prostu czasami jest tak ze olej wpływa miedzy tłoczek a uszczelnienie - pomału podczas jazdy i to skutkuje czyms takim - ze własnie klamka miękka.
ten oring moze pewnie byc, ja jak zakładalem zamiennik to kupiłem grubszy a mniejszy po naciagnieciu było spoko wazne zeby w wysprzęgliku nie chodził bardzo ciezko - ale tez zeby nie latał jak są jakies głębokie rysy to mozna spróbowac to spolerowac
no i jeszcze co do pompy - jezeli po wykonaniu testu klamka bedzie wpadała a płyn nie bedzie uciekał - to mozesz jeszcze wyciągnąc tłoczek, wymyc dobrze pompe w srodku i popatrzec pod swiatło ( swiatło by padało od strony przewody po zdemontowaniu ) i bedzie widac czy nie ma rys/ wżerów. czasami lekko sie tylko złuszczy srodek i jest to do odratowania i spolerowania. u mnie zaczeło sie łuszczyć pyłem który grawitacyjnie opadał na dno, i wyrezało mi ryse której juz nie szło spolerować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekKTM
Gość
|
Wysłany: Sob 1:55, 30 Sty 2016 Temat postu: brak sprzęgła na ciepłym silniku |
|
|
Jestem już po zabiegu. Póki co sprzęgło działa wyśmienicie, jednak nie udało mi się nabić płynu od dołu mimo wielu prób. Zrobiłem to tradycyjnym sposobem wlewając płyn od pompki na kierownicy. Nie musiałem nawet długo czekać na rezultat testu z wciśniętą klamką, bo niemalże od razu kiedy poczułem lekki opór na klamce płyn zaczynał wyciekać z tłoczka wysprzęglika. Wymieniłem oring na rozmiar 23x2 i póki co jest wszystko wporządku. Rano sprawdzę stan sprzęgła, czy klamka nie zmiękła itp. Widać u góry w zbiorniczu wydobywające się lekkie pęcherzyki powietrza raz na jakiś czas, ale wydaje mi się, że to będzie kwestia czasu i może jeszcze kilku odpowietrzeń układu. Radość z oporu na klamce nieziemska! Na przyszłość juz wiem na czym stoję. Dzięki Panowie za fachową pomoc, i z następnymi problemami (mam nadzieję, że ich nie będzie) będę konsultował się z Wami! Pozdrawiam! Duuuże Piwo dla Was!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 8:58, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
ja nigdy nie nabijam od spodu, za duzo roboty jak juz chce szybko odpowietrzyc to mozna odkręcic wysprzeglik, i wciskać tłoczek i czekac az sam wróci do segera i znowu nacinąć tak ze 3 razy i bedą bąble szły dobre ;D ale ładnie sie odpowietrza
sprzegło potem podczas jazdy tez sie non stop odpowietrza samo. ja nie raz mam że po glebie klamka jakby nizej bierze ale pare razy ponaciskam i wraca do normy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemo408
Dołączył: 18 Gru 2015
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Lublin.
|
Wysłany: Pon 21:52, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Witam mam problem z odpowietrzeniem przedniego hamulca próbowałem ze strzykawki od dołu i dalej klamka miękka potem nawet próbowałem wciskać klamkę i odpowietrznik ale i tak to nic nie zmieniło.jakies pomysły?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:57, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
ten układ praktycznie sam sie odpowietrza.
przelej jeszcze troche płynu klasycznie - wciskasz klamke, luzujesz odpowietrznik, dokrecasz i puszczasz klamke
porozkręcaj regulacje zeby przypadkiem tłoczek nie był wcisniety
kierownice skrec sobie w lewo żeby pompa była w najwyzszym punkcie, - czasem przewód jest puszczony wyzej i tam sie moze zgromadzic powietrze.
jak to nic nie da to albo nie masz pojecia jak sie odpowietrza, albo mozesz miec jakis układ uszkodzony np pompe.
mozesz jeszcze sprawdzic czy przypadkiem jak wciskasz klame to czy nie pracuje zacisk. jak miałem mocno wyjechaną tarcze i troche podjechany zacisk, to na nowych klockach pół skoku to było kasowanie wszystkich luzów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemo408
Dołączył: 18 Gru 2015
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Lublin.
|
Wysłany: Pon 22:15, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Zacisk pracuje gdy wciskam klamke właśnie tez wymieniłem klocki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|