|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Śro 20:16, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Łukasz125 - widocznie masz inną pompę? A masz magury? Pewnie tak. A 130zł to dobra cena ja na allegro widziałem za 169zł. Co do wysprzęglika to jest tam gumowy oring. Ja pod wysprzęglik nie stosowałem uszczelki która kosztuje 6zł a dałem na Loctite 510.
I druga sprawa jeźeli ci cieknie olej tamtędy to olej z silnika a nie z wysprzęglika. Z wysprzęglika to może cieć przez kalamitkę. W tej wnęce kartera w którą wchodzi wysprzęglik to tam jest olej silnikowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz125 pisze z roboty
Gość
|
Wysłany: Czw 6:01, 28 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Tak mam pompe magury na 'mineral oil' pod spodem pod klamką pisze 10,5. Jutro jade do serwisu bo i tak muszę odebrać tylne koło. Dam znać co zdziałałem może tylko wymiana oleju wystarczy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz125
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Czw 20:21, 28 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Dobry wieczór, wziąłem się dzisiaj za to sprzęgło bo myślę jak coś do wymiany to w serwisie jutro wezmę, ściągnąłem całkiem klamkę sprzęgła, wyciągnąłem tą gumeczkę co jest w pompie co regulacja klamki w nią wchodzi wyczyściłem tą wnękę gdzie jest tłoczek zabezpieczony segerem, wykręciłem wysprzęglik wszystko poczyściłem pooglądałem, wysorzęglnik założyłem spowrotem, wcześniej okręciłem dekielek pompy, poluzowałem odpowietrznik, zaciągnąłem do strzykawki oleju magury, nałożyłem na odpowietrznik przewodzik od strzykawki do wtłaczania jeszcze troszkę poluzowałem odpowietrznik, cisnę strzykawkę ale nie idzie patrze że bokiem wyszło przez przewodzik od strzykawki, ściągnąłem przewodzik, wykręciłem odpowietrznik wyczyściłem, wykręciłem tą część w która trzyma przewód i w którą jest wkręcony odpowietrznik poczyściłem wszystko założyłem (najpierw zapomniałem o jednej podkładce, zorientowałem się dopiero po nabiciu olejem) nabiłem płynem zakręciłem odpowietrznik ściągnąłem przewodzik od strzykawki, przez błąd z podkładką chociaż układ bardzo dobrze przeczyściłem zakręciłem wszystko łącznie z dekielkiem pompy, z klamką, wkręciłem regulację i na sucho działa, jutro odbieram koło wiec w weekend zobaczę czy wszystko ok. Sorry że tak jednym ciągiem bez kropek, w jednym długimmmmmmmm zdaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brooklyn86
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białogard
|
Wysłany: Pon 11:47, 01 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Wciskając nowy, świeży olej od spodu (od strony odpowietrznika) co się dzieje ze starym ? którędy wylatuje ? Górnym zbiorniczkiem ? I kiedy wiadomo, że to już cały stary olej zleciał - został wyciśniety? U mnie przy biegu jałowym, po wcisnięciu sprzęgła i wrzuceniu jedynki moto szarpnie i zdycha silnik, tak jakby wogóle sprzęgła nie bylo....zaczynam więc od oleju i powietrza....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pon 11:54, 01 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Weź na kalamitkę (odpowietrznik) nałóż wężyk poluzuj kalamitkę odkręć dekiel klamki sprzęgła i następnie strzykawką wsysaj cały stary olej. Jak to zrobisz to następnie wężykiem nabierz do strzykawki płynu wkręć delikatnie kalamitkę i wpompuj dużo oleju. Tam wchodzi ok 20ml ale dla pewności możesz przepompować układ żeby mieć pewność że nie będzie powietrza.
Też tak miałem, że po pewnym czasie moto mi szarpało i gasło jak wrzucałem jedynkę. Ale odpowietrzyłem na nowo i jest lepiej.
Możesz też jeszcze zrobić tak zanim ruszysz na moto. Wciskasz 10 razy sprzęgło żeby poluzować tarcze itd. odpalasz motocykl łapie temperaturę i po ok 2 min znów wciskasz 10 razy sprzęgło na sucho ale już na ciepłym oleju. Różnice sam zauważysz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszczu768
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:40, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Witam, problem wspaniałego sprzęgła magury także dotknął mnie, a mianowicie: na torze zauwazyłem że sprzegło po chwili jazdy całkowicie zniknęło, motor po wbiciu biegu poprostu gasł. W domu rozebrałem cały układ, poczyściłem, ( podkreślam że przy pompie, gdzie jest ten seger który zabezpiecza tłoczek było mokro od płynu ), złożyłem wszystko spowrotem no i zalałem płynem. Sprzęgło znów sie pojawiło lecz strasznie "ciągnie", może motor nie gaśnie ale na podnośniku wbijając pierwszy bieg koło kręci się i nie da się go zachamować. Więc:
- jedno z moich spostrzeżeń jest takie, że będzie wadliwy tłoczek, ponieważ gdy klamka jest puszczona, i nacisne minimalnie ją tylko, pojawia sie powietrze w tym otworku gdzie zasysa płyn, przy pompie, są to bardzo małe pęcherzyki powietrza ale występuja, i to przy każdym naciśnięciu klamki, no i myślę że będzie mnie czekać kupno reperaturki tłoczka, lecz chciałbym się upewnić czy to napewno jest to, a jeżeli tak to prosił bym o jakiś adres gdzie moge kupic ten zestaw naprawczy
acha, dodam że motor to ktm exc 250 99r.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 23:46, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
na 99% poszły oringi w tłoczku
[link widoczny dla zalogowanych]
koszt około 140pln za reperaturke (tłoczek +oringi) , tylko sprawdź czy masz większy czy mniejszy (jedne były chyba 11mm , drugie 9mm)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BoB
Gość
|
Wysłany: Nie 23:53, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Na jaki płyn hydrauliczny zmienić stary, bo czytałem już kilka postów i jedni upierają się przy innych drudzy przy innych. I czy te płyny można zmieszać, czy też trzeba od razu cały spuszczać i lać na nowo??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pon 11:50, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Płynów zwyczajowo się nie miesza, powinien być jeden. Odpowietrzasz sprzęgło zalecany jest olej magury, ale może być i motorexa ważne zeby był tylko i wyłącznie mineralny, nie lej płynu hamulcowego aby. Płyn hamulcowy leje się jak masz pompę np brembo.
Wymiana płynu w układzie hamulcowym to wiadomo, płyn hamulcowy. Każdy płyn będzie dobry, nie jesteś zawodnikiem żeby musiał spełniać jakieś normy czy wymogi. Odpowiednio często zmieniany każdy spełni swoją rolę.
Co do producentów lej takiego na jakiego Cie stać. Ja do sprzęgła dawałem magurę na poczatku 55zł za 75ml. Potem z pracy przyniosłem sobie zwykły olej mineralny mobila i sprzegiełko działało wyśmienicie. Płyn hamulcowy lałem motula.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mentor dnia Pon 11:51, 12 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 15:28, 12 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
kupuj lhm ~30zł/litr a nie 100ml za 30zł, 0 róznicy, płacisz tylko za naklejkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 20:29, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Witam. Mi tez nagle ucieklo sprzeglo wiec po lekturze zrobilem tak jak radziliscie mianowicie odpowietrzylem uklad i sprzeglo dziala teraz wysmienicie . Cala procedura banalnie prosta - dzieki wam bardzo juz myslalem ze zaplace majatek w serwisie . Jeszcze raz DZIEKI WIELKIE
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
manta19
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 18:04, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Przed wymianą miałem również mieszane uczucia czy Magura blood czy LHM.....Kupiłem jednak olej do LHM-u Delphi 1 litr za 23 zł,odpowietrzyłem jak koledzy pisali ale był bardzo mały ruch sprzęgła więc jeszcze odpowietrzyłem jak hamulce w samochodzie i jest LUX!!!Czy zimny czy ciepły (aż wiatrak sie kręci i żar bucha z silnika) sprzęgło działa wyśmienicie,no i zostało mi ponad 0.9 litra oleju .Wszystkim polecam LHM (jeżeli ma ktoś troszke uszczuplony budżet haha).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pią 19:11, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja LHM z valeo zalałem już dwa motocykle i oba jeżdzą w tym mój już pół sezonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:52, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
ja też na razie z powodzeniem stosuje lhma
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez barek253 dnia Pią 20:52, 08 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fahrenheit
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14:50, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Witam,
Podepnę się pod temat. Mam podobny problem jak tutaj opisywane, zrobiłem całą górę i wszystko ładnie pięknie ale sprzęgło mięknie po kilkudziesięciu minutach jazdy. Problem więc za pewne jest na dole. Moje pytanie jest następujące: wystarczy wymienić uszczelkę (oring) w wysprzęgliku czy wyciek może być jeszcze w innym miejscu? Wymieniałem ostatnio olej w skrzyni i rozumiem że jak odkręcę wysprzęglik to nie uleje mi się?
Z góry dzięki za mądre słowa.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|