|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 21:35, 23 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
mówie Ci, odkrec wysprzęglik, powduszaj go i odpowietrzysz sprzegło w pół minuty.....
a co do tłoczka to musi byc całkowicie wysunięty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
manta19
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 21:56, 23 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
U siebie wg serwisówki czyli od dołu odpowietrznikiem do góry "odpowietrzałem" a raczej zmieniałem olej na LHM bo stary był do bani-zajęło maks 5 min i sprzęgło malina bierze od samej góry nie 2 cm przed końcem jak wcześniej........Tylko zauważyłem pewne "coś" jak mam dłużej wciśniętą klamke to tak jakby po ok 10 sek zaczęło ślizgać sprzęgło i zaczyna sam ruszać moto ale nie wiem co to może być może się ktoś z tym spotkał....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 22:08, 23 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
ja to miałem - okazało się że, złuszczał mi sie ten nikiel w środku i grawitacyjnie opadał na dno pompy a potem szorował i miałem dosc sporą ryse - póki nei jest za późno porozbieraj to i zobacz pod dobrym swiatłem najlepiej po przemyciu np ekstrakcyjną benzynką, i wydmuchaniu, wtedy widac co i jak, i jak jest jakas ryska, to dremelkiem i krązkami do polerowania da się znacznie to załagodzić,
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 22:34, 23 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Powiedzcie mi chłopaki co może być przyczyną, że po ok 30km mięknie klamka sprzęgła. Dodam, że wcześniej miałem wyciek i zakupiłem zestaw naprawczy do pompy sprzęgła. Układ zalany LHM i prawidłowo odpowietrzony dzięki temu tematowi. Z tą klamką jest to strasznie irytujące gdy nie zawsze wskoczy jedynka, a podczas dłuższej jazdy jest efekt jakbym wrzucał biegi bez wysprzęglania. Dodam, że motocykl to KTM LC4 640 SM z 2004r. Dzięki wielki za rady.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 22:47, 23 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
było.... zobacz czy łozysko pod wysprzęglikiem ma uszczelnienia czy nie - bo mieć nie może,
2 sprawa zobacz czy pompa nie przepuszcza, najłatwiej to sprawdzic, odkręcając wysprzęglik, zapewne dolaniu troszke płynu, i poczekaniu aż wysprzęglik odejdzie na spręzynie, potem wciskajac klamke wyciskasz tłoczek do konca i sie powinien zapierać i segera, i lekko naciskasz stale klamke, jak pomału mięknie to znaczy że przepuszcza cisnienie - i to też moze byc przyczyma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 22:52, 23 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
dzięki, będe próbować najwyżej wrócę do tematu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiencus1988
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zabrze
|
Wysłany: Czw 13:44, 10 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
czy moana lac płyn Mobil atf 220 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:13, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie bo po 5 próbie odpowietrzania dalej mi kolo trzyma na biegu ze wcisnietym sprzeglem mimo tego, że robie krok po kroku. Czy żeby poprawnie odpowietrzyć muszę odkręcić ten cały mechanizm i dopiero odpowietrznikiem? Bo zdjęć nie ma na pierwszej stronie i nic nie widziałem, ale na filmiu YT gość robił to na sprzegle od crossówki jakiejś i troche sie rozni od tego co mam... Robię tak, że nie odkrecam osłony zębatki ani dekielka wgl, tylko popuszczam odpowiertrznik nakładam rurkę z płynem cisnę do góry wychodzi odssyam troche u góry i tak z 2 razy i jak wypycham u góry to to idzie czysty nowy zielony płyn lhm ( stary wyssałem ). Czy ja coś robie źle? jak zakręcam odpowietrznik dalej trzymam strzykawkę zeby potwierze się nei dostało zakręcam kluczem 8mm i nakładam ten czopek ochronny. u góry dolewam do 3/4 i elegancko zakręcam, nawet klamkę odkreciłem i zakrecilem pod koniec razem z tym tłoczkiem. Wiem, że ten temat jest długo ciągnięty, ale chce wiedzieć gdzie robie błąd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkes
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:55, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Upewnij się, że w układzie nie masz powietrza, wpompuj więcej płynu.
Przy pompowaniu u góry, jak i w strzykawce płynu nie może zabraknąć ponieważ dostanie się powietrze.
Błędy w Twoim przypadku mogą być 3:
1. Masz powietrze w układzie (nieszczelność lub wyżej wymienione).
2. Masz wyjechane sprzęgło i się już tarcze na koszu opierają.
3. Coś jest nie tak z tłoczkiem u góry.
Ten koleś miał także sprzęgło hydrauliczne tylko z innym wysprzęglikiem co w naszym wypadku nie robi i tak żadnej różnicy. A i polecam od razu nakładać strzykawkę z wężykiem wypełnionym płynem i dopiero później odkręcać odpowietrznik, tak jak na filmie.
Niedługo także będę walczył z tym sprzęgłem, czekam na nowy przewód, zdam relacje co i jak.
Mam Ktm'a od 2 miesięcy i własnie jedyne co mnie w nim boli to sprzęgło hydrauliczne, dla amatora zwykłe by wystarczyło bo w domowych warunkach ciężkie do serwisowania
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arkes dnia Sob 16:58, 30 Sie 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lionix
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 17:35, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Niesczelnosc, jak robisz wszystko dobrze, stawiam na pompe
Robiles cos? Moze sprawdz oring wysprzeglika i pompe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 17:56, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
a co z tym wyciekiem przy pompie - naprawiłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:21, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Tak wycieku nie ma, gwint(od linki) nie był dokręcony teraz elegancko. Ale słuchajcie bo kolega napisał, że nigdy na zimnym silniku nie przepcham na biegu ze sprzegłem wcysnietym.. i już się pugibłem. Sprzęgło chodzi twardo elegancko łapie od początku ( słychać i czuć). Przejechałem się dla testu betą w której występuje to samo zjawisko zimny silnik, włączam jedynke, wciskam klamke sprzegla i też nie chce iśc lekko idzie opornie. Ok odpalam Betę czekam minute wrzucam 1 i ogień wracam po 10 minutach jazdy i biegi wchodzą od razu lepiej, i pchanie bety z wcisnietym sprzęgłem nie robi już żadnego problemu. Przy pierwszym odpowietrzaniu na tym filmiku który sie dowiedziałem, że jest zły i nie zadziała ( fakt nie zadziałało nawet sprzęgło znikło, ale to już nie ma znaczenia teraz), odkręciłem 3 śrubki i był oring no wyglądał ok więc nie ruszałem. w KTM nie mam jak tego teraz sprawdzić bo koło, leży na ziemi, ale jak załatwie problem z łożyskami to zakładam i robie próbę. Co do koła to zdaje mi się, ż kolejny raz robie fałszywy alarm bo fakt tarło to łożysko, ale ja dokręciłem na pałe mocno tą nakrętkę.. Jutro załatwie klucz dynamometryczny i dokręcę z siłą 80Nm jak dalej będzie to samo to jadę po nowe łożyska, simmeringi i powinno być ok, oddam komuś do wymiany żeby zrobił to profesjonalnie bo samemu to nawet się nie zabieram bo już czuje, że coś bym mógł zepsuć np piastę czy coś... No nic z tym odpowietrzaniem jest tak jak napisałem wyżem, czekam na odp. pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkes
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:59, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Może Ci się tarcze posklejały ? xd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 19:15, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
A jaki olej masz teraz zalany? Pisałeś, że motul 15w50 ale który? 300V czy 5100?
I jak miałeś przedtem ze sprzęgłem? Bo motocykla nie masz od wczoraj. Nigdy nie mogłeś przetoczyć motocykla na biegu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:22, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | A jaki olej masz teraz zalany? Pisałeś, że motul 15w50 ale który? 300V czy 5100?
I jak miałeś przedtem ze sprzęgłem? Bo motocykla nie masz od wczoraj. Nigdy nie mogłeś przetoczyć motocykla na biegu? |
Miałem od kupna castrol 10w50 teraz od 1-2mth jest Motul 15w50 300V. Sprzęgło po kupnie jakis pare dni i zaczęło ślizgać po paru mth się uspokoiło teraz też nic się nie działo ( przed odpowietrzaniem). Pamiętam, że wcześniej robiłem próby przetoczenia motocykla na biegu ze sprzęgłem i szedł jakoś... Był minimalny opór ale taki jak jest teraz to nawet nie ma co równać muszę pchać jak pod górkę normlanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|