Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

panowie Jeszcze raz żeby nie było niespodzianek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson Robinson
Gość






PostWysłany: Nie 16:30, 03 Mar 2013    Temat postu: panowie Jeszcze raz żeby nie było niespodzianek

Remont skończony było troszkę niespodzianek ale już silnik czeka na założenie.Najwięcej problemów miałem z ta nieszczęsną korbą.heh i dalej nie jestem pewny najpierw sie wyczekałem 2 tygodnie na przebicie a pózniej dostałem wał nie byłem pewien luzu na korbie lewo prawo bo było tam 1.20 prawie,zawiozłem wał do mechanika który wydaje sie zna sie na rzeczy.Powiedział ,że taki luz ustawia sie w 2 suwach i,że to chodzi o smarowanie Łożyska a w 4 suwach 0.50 wystarczy,zawiozłem mu kartery i powiedział że po skreceniu wał sie blokował.On dobił korbę na te powiedzmy 0.50 luzu lewo prawo i wycentrował bo delikatnie mu brakowało.powiedział,że centrować sie powinno z wału a nie bieżni żeby było dokładniej skręcił kartery powiedział ,że jest według serwisówki,korba była idealnie miedzy 2 połówkami wał nie ruszał sie w karterach lewo prawo nie dało sie tego wyczuć reką ale swobodnie się kręcił tam ma być 0.25-0.35 dystansu.skręciłem wszystko i bedę zakładał silnik.Nowy tłok chodził ładnie bez głowicy po złożeniu całego silnika w pewnym momencie był dzwięk jak by piasku w srodku heh ale po 3- 4 obrotach tłoka jest czysty dzwięk.Może zawory sie odklejały albo wina braku oleju w silniku oczywiście cylinder smarowany tak jak sie należy Co myślicie o tym wszystkim o wale korbie i reszcie??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:06, 03 Mar 2013    Temat postu:

W ktm ważniejsza jest szerokość wału a nie szczelina miedzy korba a polówkami wału( chociaż ta tez nie moze byc za mała ani za duża bo ona ma wpływ na smarowanie korby i cylindra).
Luz osiowy ustawiasz odpowiedni a nie na oko żeby sie tylko wał obracał i uwierz mi ze luz osiowy o wartosci 0,1mm jest bardzo wyraznie wyczuwalny reka, i jak wszystko zostało skrecone bez wyczuwalnego luzu moze byc za ciasne.
Co do pisku to czasami swierzo po honowaniu cylindra i włożeniu nowego tłoka moze byc słyszalne jakby lekkie szuranie przy recznym kreceniu wałem.
Mostki wałków rozrzadu dokrecone odpowiednim momentem? Jak za mocno moga sie wałki poprzycierac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson Robinson
Gość






PostWysłany: Nie 20:59, 03 Mar 2013    Temat postu: Korba

Wójo luz osiowy =0 lub -0.01 wał jest zablokowany w karterach i nie da sie go swobodnie ruszać reką trzymając za korbe dobrze rozumiem? nawet po złożeniu silnika trzymając za kosz sprzegłowy czy zebatke z drugiej strony powinien byc luz bo przecież wszystko jest dokrecone do wału tak? czy nie?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:36, 03 Mar 2013    Temat postu:

nie trzymasz nic za korbe tylko prubijesz przesuwac w karterach na boki (zały wał nie korbe)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson Robinson
Gość






PostWysłany: Czw 21:12, 07 Mar 2013    Temat postu: Korba

wiem wiem Chodziło mi o to że jak nie ma luzu osiowego to wal sie nie obraca:)
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin