|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson Robinson
Gość
|
Wysłany: Nie 16:30, 03 Mar 2013 Temat postu: panowie Jeszcze raz żeby nie było niespodzianek |
|
|
Remont skończony było troszkę niespodzianek ale już silnik czeka na założenie.Najwięcej problemów miałem z ta nieszczęsną korbą.heh i dalej nie jestem pewny najpierw sie wyczekałem 2 tygodnie na przebicie a pózniej dostałem wał nie byłem pewien luzu na korbie lewo prawo bo było tam 1.20 prawie,zawiozłem wał do mechanika który wydaje sie zna sie na rzeczy.Powiedział ,że taki luz ustawia sie w 2 suwach i,że to chodzi o smarowanie Łożyska a w 4 suwach 0.50 wystarczy,zawiozłem mu kartery i powiedział że po skreceniu wał sie blokował.On dobił korbę na te powiedzmy 0.50 luzu lewo prawo i wycentrował bo delikatnie mu brakowało.powiedział,że centrować sie powinno z wału a nie bieżni żeby było dokładniej skręcił kartery powiedział ,że jest według serwisówki,korba była idealnie miedzy 2 połówkami wał nie ruszał sie w karterach lewo prawo nie dało sie tego wyczuć reką ale swobodnie się kręcił tam ma być 0.25-0.35 dystansu.skręciłem wszystko i bedę zakładał silnik.Nowy tłok chodził ładnie bez głowicy po złożeniu całego silnika w pewnym momencie był dzwięk jak by piasku w srodku heh ale po 3- 4 obrotach tłoka jest czysty dzwięk.Może zawory sie odklejały albo wina braku oleju w silniku oczywiście cylinder smarowany tak jak sie należy Co myślicie o tym wszystkim o wale korbie i reszcie??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:06, 03 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W ktm ważniejsza jest szerokość wału a nie szczelina miedzy korba a polówkami wału( chociaż ta tez nie moze byc za mała ani za duża bo ona ma wpływ na smarowanie korby i cylindra).
Luz osiowy ustawiasz odpowiedni a nie na oko żeby sie tylko wał obracał i uwierz mi ze luz osiowy o wartosci 0,1mm jest bardzo wyraznie wyczuwalny reka, i jak wszystko zostało skrecone bez wyczuwalnego luzu moze byc za ciasne.
Co do pisku to czasami swierzo po honowaniu cylindra i włożeniu nowego tłoka moze byc słyszalne jakby lekkie szuranie przy recznym kreceniu wałem.
Mostki wałków rozrzadu dokrecone odpowiednim momentem? Jak za mocno moga sie wałki poprzycierac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson Robinson
Gość
|
Wysłany: Nie 20:59, 03 Mar 2013 Temat postu: Korba |
|
|
Wójo luz osiowy =0 lub -0.01 wał jest zablokowany w karterach i nie da sie go swobodnie ruszać reką trzymając za korbe dobrze rozumiem? nawet po złożeniu silnika trzymając za kosz sprzegłowy czy zebatke z drugiej strony powinien byc luz bo przecież wszystko jest dokrecone do wału tak? czy nie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:36, 03 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
nie trzymasz nic za korbe tylko prubijesz przesuwac w karterach na boki (zały wał nie korbe)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|