|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skrobik
Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:57, 17 Mar 2016 Temat postu: Pasowanie tloka exc 400 |
|
|
Witam. Potrzebuje pomocy przy dopasowaniu tloka do exc 400 2006r.
Przed remontem siedzial tlok elko 88.93mm czyli sel.A
Teraz nicasil jest po honowaniu i jego wymiar to 89.02
Chcialem wstawic tlok wossnera ale nie wiem dokladnie na ile setek jest pasowany wiem ze do 450 to 0,04mm.
A tloki wossnera do exc 400 sel B to 88,95mm
Wiedz po honowaniu przeskoczylem jedna sel.?
Ale exc 400 jest chyba rozprezony wiedz pasowanie powinno byc wiesze niz 0.04mm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 21:21, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
0,06 pasowanie w Twoim modelu. Wrzucaj selekcje c wossnera i lataj.
Sam niedawno miałem podobną zagwozdkę.
Liczysz luz od pierwszej selekcji danego producenta do nominału cylindra.
W Twoim przypadku wossner daje selekcje 0,06 więc idealnie w C.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziku
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 1:06, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Wossner nie produkuje tłoków do EXC 400, o ile mi wiadomo pozostaje tylko Elko. Jeśli po honowaniu zmienił Ci się rozmiar cylindra, to pogratulować fachowca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
picolo
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 1:50, 19 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Dziku napisał: | o ile mi wiadomo pozostaje tylko Elko. |
Właśnie widać jak niewiele Ci wiadomo, zarówno o tłokach, jak i honowaniu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Sob 1:51, 19 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziku
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:32, 19 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Więc po prostu podaj przykłady w katalogach Wossnera, Prox-a, Vertexa, skoro są, to przecież nie będzie problemu? Bądź kolegą i podaj najlepiej numery katalogowe - sam chętnie skorzystam. Acha, od razu napiszę, że od SX400 i EXC 450 nie pasują. A honowanie to wykańczanie powierzchni cylindra, nadawanie mu odpowiedniej właściwości (czyli rys w choinkę,). Jakby mi ktoś powiedział, że przehonuje mi cylinder do konkretnego wymiaru, to bym mu nie dał nożyczek do naostrzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 22:43, 19 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
honowanie to obróbka wykanczająca otwór - choinka to efekt uboczny wykorzystywany jako "element" który lepiej trzyma film olejowy. ale generalnie w przemysle honowanie jest do nadawaniu okrągłosci i wymiaru odpowiedniego
nikt nie zbiera po kilka setek, ale jak są jakies głębokie ryski, czy duze jajo - to w razie potrzeby cylinder jest "prostowany" honowaniem żeby trzymał lepiej parametry - wszystko robione z głową, jak jest ryska i trzeba by pół nicasilu zedrzeć żeby ją zniwelowac - to wiadomo ze to sie mija z celem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 23:33, 19 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Honowanie jest zaliczane do obróbki skrawaniem wiec podczas jego wykonywania usuwana jest pewna część warstwy obrabianego materiału,więc jak ktoś przytrzyma za długo głowicę honownicy w otworze to ją po prostu powiększy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Nie 0:00, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
tłok do EXC 400 2000-2007 - Wossner 8580DX
X na końcu to selekcja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 2:09, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
szaman108 napisał: | jak ktoś przytrzyma za długo głowicę honownicy w otworze to ją po prostu powiększy. |
Właśnie o tym pisałem.
KozioŁ napisał: | Wossner 8580DX
|
Widziałem ten numer m.in. z Allegro, ale nie byłem pewien, ponieważ:
- w wyszukiwarce marka/model itd. na stronie Wossnera nie ma opcji EXC 400
- w sieci występuje info, ze pasuje do LC4 400
- występuje też info, że pasują roczniki 00-04, tymczasem taki sam cylinder był przecież do roku 07
- na stronie Wossnera nie ma informacji do którego to rocznika, owszem, jest info, że do EXC 9można też zasugerować się średnicą 89mm), nie ma też info o rocznikach na całej liście Wossnera, za to jest
numer tłok
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 2:15, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Sorki, tak miało wyglądać, nie wiem czemu nie mogłem wyedytować.
szaman108 napisał: | jak ktoś przytrzyma za długo głowicę honownicy w otworze to ją po prostu powiększy. |
Właśnie o tym pisałem.
KozioŁ napisał: | Wossner 8580DX
|
Widziałem ten numer m.in. z Allegro, ale nie byłem pewien, ponieważ:
- w wyszukiwarce marka/model itd. na stronie Wossnera nie ma opcji EXC 400
- w sieci występuje info, ze pasuje do LC4 400
- występuje też info, że pasują roczniki 00-04, tymczasem taki sam cylinder był przecież do roku 07
- na stronie Wossnera nie ma informacji do którego to rocznika, owszem, jest info, że do EXC (można też zasugerować się średnicą 89mm), nie ma też info o rocznikach na całej liście Wossnera, za to jest numer tłoka 8636D z informacją, że pasuje do 00-09, gdzie przecież po 07 nastąpiła zmiana całego silnika.
Jeśli 8580D to tłok tak jak napisałeś 00-07 to świetnie, bo zmienia mi to koncepcję na zakup właśnie EXC 400 zamiast DRZ
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
picolo
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:41, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Pierwszy lepszy link do Olka:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wystarczyło by Ci, żebyś sprawdził po numerach, wyszło by Ci wtedy że w 400 lc4 i exc ma ten sam tłok.
Gość napisał: |
Jeśli 8580D to tłok tak jak napisałeś 00-07 to świetnie, bo zmienia mi to koncepcję na zakup właśnie EXC 400 zamiast DRZ |
I słusznie, w tym akurat temacie nie przejmował bym się wcale ceną tłoka nawet gdyby miał iść ori. W Drz możesz się grubo przejechać na głowicy, te podobno "bezawaryjne sprzęty" coraz starsze, lata bezawaryjności mogą mieć za sobą. Wytarte wałki na panewkach, łożyskowaniu i możesz sobie z gowicy najwyżej popielniczkę zrobić. W exc masz wszystko na łozyskach, konstrukcja, którą regenerujesz w cenie łożysk o ile będzie potrzeba Jak trafisz draśniętą głowicę w drz to reanimacja trupa będzie 2x droższa niż reanimacja kata. W tamacie cylinder z nicasilem- tu akurat Drz - połowa ceny exc.
Nie będę już nawet wspominał o zawieszeniu, żeby nie ubliżyć Drz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Nie 12:54, 20 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|