Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pasowanie tloka exc 400

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skrobik




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:57, 17 Mar 2016    Temat postu: Pasowanie tloka exc 400

Witam. Potrzebuje pomocy przy dopasowaniu tloka do exc 400 2006r.
Przed remontem siedzial tlok elko 88.93mm czyli sel.A
Teraz nicasil jest po honowaniu i jego wymiar to 89.02
Chcialem wstawic tlok wossnera ale nie wiem dokladnie na ile setek jest pasowany wiem ze do 450 to 0,04mm.
A tloki wossnera do exc 400 sel B to 88,95mm
Wiedz po honowaniu przeskoczylem jedna sel.?
Ale exc 400 jest chyba rozprezony wiedz pasowanie powinno byc wiesze niz 0.04mm?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 21:21, 17 Mar 2016    Temat postu:

0,06 pasowanie w Twoim modelu. Wrzucaj selekcje c wossnera i lataj.
Sam niedawno miałem podobną zagwozdkę.
Liczysz luz od pierwszej selekcji danego producenta do nominału cylindra.
W Twoim przypadku wossner daje selekcje 0,06 więc idealnie w C. Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 1:06, 18 Mar 2016    Temat postu:

Wossner nie produkuje tłoków do EXC 400, o ile mi wiadomo pozostaje tylko Elko. Jeśli po honowaniu zmienił Ci się rozmiar cylindra, to pogratulować fachowca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 1:50, 19 Mar 2016    Temat postu:

Dziku napisał:
o ile mi wiadomo pozostaje tylko Elko.


Właśnie widać jak niewiele Ci wiadomo, zarówno o tłokach, jak i honowaniu Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Sob 1:51, 19 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:32, 19 Mar 2016    Temat postu:

Więc po prostu podaj przykłady w katalogach Wossnera, Prox-a, Vertexa, skoro są, to przecież nie będzie problemu? Bądź kolegą i podaj najlepiej numery katalogowe - sam chętnie skorzystam. Acha, od razu napiszę, że od SX400 i EXC 450 nie pasują. A honowanie to wykańczanie powierzchni cylindra, nadawanie mu odpowiedniej właściwości (czyli rys w choinkę,). Jakby mi ktoś powiedział, że przehonuje mi cylinder do konkretnego wymiaru, to bym mu nie dał nożyczek do naostrzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 22:43, 19 Mar 2016    Temat postu:

honowanie to obróbka wykanczająca otwór - choinka to efekt uboczny wykorzystywany jako "element" który lepiej trzyma film olejowy. ale generalnie w przemysle honowanie jest do nadawaniu okrągłosci i wymiaru odpowiedniego Wink

nikt nie zbiera po kilka setek, ale jak są jakies głębokie ryski, czy duze jajo - to w razie potrzeby cylinder jest "prostowany" honowaniem żeby trzymał lepiej parametry - wszystko robione z głową, jak jest ryska i trzeba by pół nicasilu zedrzeć żeby ją zniwelowac - to wiadomo ze to sie mija z celem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 23:33, 19 Mar 2016    Temat postu:

Honowanie jest zaliczane do obróbki skrawaniem wiec podczas jego wykonywania usuwana jest pewna część warstwy obrabianego materiału,więc jak ktoś przytrzyma za długo głowicę honownicy w otworze to ją po prostu powiększy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Nie 0:00, 20 Mar 2016    Temat postu:

tłok do EXC 400 2000-2007 - Wossner 8580DX
X na końcu to selekcja


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 2:09, 20 Mar 2016    Temat postu:

szaman108 napisał:
jak ktoś przytrzyma za długo głowicę honownicy w otworze to ją po prostu powiększy.

Właśnie o tym pisałem.

KozioŁ napisał:
Wossner 8580DX

Widziałem ten numer m.in. z Allegro, ale nie byłem pewien, ponieważ:
- w wyszukiwarce marka/model itd. na stronie Wossnera nie ma opcji EXC 400
- w sieci występuje info, ze pasuje do LC4 400
- występuje też info, że pasują roczniki 00-04, tymczasem taki sam cylinder był przecież do roku 07
- na stronie Wossnera nie ma informacji do którego to rocznika, owszem, jest info, że do EXC 9można też zasugerować się średnicą 89mm), nie ma też info o rocznikach na całej liście Wossnera, za to jest
numer tłok
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 2:15, 20 Mar 2016    Temat postu:

Sorki, tak miało wyglądać, nie wiem czemu nie mogłem wyedytować.
szaman108 napisał:
jak ktoś przytrzyma za długo głowicę honownicy w otworze to ją po prostu powiększy.

Właśnie o tym pisałem.

KozioŁ napisał:
Wossner 8580DX

Widziałem ten numer m.in. z Allegro, ale nie byłem pewien, ponieważ:
- w wyszukiwarce marka/model itd. na stronie Wossnera nie ma opcji EXC 400
- w sieci występuje info, ze pasuje do LC4 400
- występuje też info, że pasują roczniki 00-04, tymczasem taki sam cylinder był przecież do roku 07
- na stronie Wossnera nie ma informacji do którego to rocznika, owszem, jest info, że do EXC (można też zasugerować się średnicą 89mm), nie ma też info o rocznikach na całej liście Wossnera, za to jest numer tłoka 8636D z informacją, że pasuje do 00-09, gdzie przecież po 07 nastąpiła zmiana całego silnika.

Jeśli 8580D to tłok tak jak napisałeś 00-07 to świetnie, bo zmienia mi to koncepcję na zakup właśnie EXC 400 zamiast DRZ Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:41, 20 Mar 2016    Temat postu:

Pierwszy lepszy link do Olka:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wystarczyło by Ci, żebyś sprawdził po numerach, wyszło by Ci wtedy że w 400 lc4 i exc ma ten sam tłok.

Gość napisał:

Jeśli 8580D to tłok tak jak napisałeś 00-07 to świetnie, bo zmienia mi to koncepcję na zakup właśnie EXC 400 zamiast DRZ Smile


I słusznie, w tym akurat temacie nie przejmował bym się wcale ceną tłoka nawet gdyby miał iść ori. W Drz możesz się grubo przejechać na głowicy, te podobno "bezawaryjne sprzęty" coraz starsze, lata bezawaryjności mogą mieć za sobą. Wytarte wałki na panewkach, łożyskowaniu i możesz sobie z gowicy najwyżej popielniczkę zrobić. W exc masz wszystko na łozyskach, konstrukcja, którą regenerujesz w cenie łożysk o ile będzie potrzeba Wink Jak trafisz draśniętą głowicę w drz to reanimacja trupa będzie 2x droższa niż reanimacja kata. W tamacie cylinder z nicasilem- tu akurat Drz - połowa ceny exc.
Nie będę już nawet wspominał o zawieszeniu, żeby nie ubliżyć Drz Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Nie 12:54, 20 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin