|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Insanus
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:47, 10 Sty 2017 Temat postu: Problem po ustawieniu zaworów |
|
|
Witajcie. Posiadam lc4 400 RA z 1995r. Postanowilem ustawić zawory lecz po ich ustawieniu slyszę dość mocny metaliczny dźwięk... Ustawialem zaworki 2 razy, sprawdzalem czy znak na megnecie nie "klamie" poprzez sprawdzenie polozenia tloka, ustawilem zaworki na 0.2mm to jak pisze na serwisówce. Mam podejrzenia że moze cos być nie tak z dekompresją bo teraz nie reaguje na zaciagniecie klamki... Coś poradzicie?
P.S Wiecie co oznacza RA?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 15:37, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżeli coś hałasuje z głowicy, to ściągnij czapkę i zobacz, bo na odległość to nikt diagnozy nie postawi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Insanus
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:43, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
No niby tak, ale przed ustawieniem zaworów nic nie stukało a teraz sa problemy.. Może czegoś nie zrobilem tak jak nalezy, może ktoś spotkal sie z tym problemem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewertas
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Wto 16:13, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Czy na pewno miałeś ustawiony prawidłowo wał korbowy? Jaki miałeś luz zaworowy przed ustawieniem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Insanus
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:25, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Powiem szczerze ze motocykl nie narzekał na złe ustawienia zaworów, ale postanowilem to zrobić w celu kontroli.. Nie sprawdzałem jaki byl luz przed moim kombinowaniem. Tak, ustawialem tlok w "gornej polozeniu". Czy mozna ustawić powiedzmy zawory wydechowe podczas gdy zawory ssace będą sie otwierać? Nie ma wtedy zadnego nacisku na nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
theodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:27, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
To przepraszam, jak skorygowałeś luz zaworowy skoro nie wiesz jaki był?
Abstrakcja jakas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Insanus
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:32, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
nie, od razy odkręciłem śruby ustalajace luz, i ustawialem na 0.2mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 16:43, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Wg. mnie to są dwie opcje, albo zrobiłeś coś źle, albo luz zaworowy nie powinien wynosić 0,2. Motocykl ma 21 lat i elementy z których się składa mogły przez ten czas ulec zmianie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Insanus
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:50, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Na jaki luz proponowałbyś ustawić?
Tak jak wyzej pytalem, czy mozna ustawić ssace kiedy to wydechowe się otwieraja? W tej fazie na ssace nie dziala żaden nacisk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
theodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:50, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
no ale skoro dekompresatpr nie działa to cos jest źle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Insanus
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:57, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Kirwa ubieram sie i w tej chwili ide to rozbierac... Czekam na dalsze propo od was..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
theodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:00, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Skoro było dobrze, a jest źle to może w złym połozeniu wału ustawiałes luzy i na podpartym zaworze ustawiłeś 0,2. I wtedy we własciwym momencie mozesz mieć drastycznie za duży luz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 17:01, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Insanus napisał: | Na jaki luz proponowałbyś ustawić?
Tak jak wyzej pytalem, czy mozna ustawić ssace kiedy to wydechowe się otwieraja? W tej fazie na ssace nie dziala żaden nacisk |
Ustawiaj jak chcesz, ja ustawiam zgodnie z serwisówką w gmp i na odpowiedni wymiar - 0,15 dla mojego motocykla, ale wiem co się dzieje pod czapką i nie mam żadnych dziwnych niespodzianek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Insanus
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:50, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dobra Panowie, mam diagnozę. Przy ustawieniu zaworów wraz z ustawieniu tłoka w górnym położeniu mam drastyczny luz, gdy teraz tam spojrzałem miałem z 2 mm luzu.. Zrobiłem to na chłopski rozum, czyli w fazie sprężania przed wybuchem ustawiałem wydechowe i odwrotnie - efekt - metaliczne stukanie tylko że mniejsze. Ale już wiem w czym jest problem - z temperaturą. Mamy za oknem minusowe temperatury u mnie chyba z -5 stopni i w takich warunkach ustawiałem zawory. A jak wiemy z fizyki rózne materiały w tym metale kurczą się i w moim wypadku zwiększa się luz zaworowy. Chyba to jedyne wytłumaczenie. Jutro zamierzam ustawić luz na 0.25 i mam nadzieje że do ciepłej wiosny już tam nie będę zaglądać. Jeszcze mam pytanie, co oznacza RA w nazwie mojego moto ktm 400 lc4 RA?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Insanus dnia Wto 18:51, 10 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 19:03, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Zdaje mi się, że troszkę przeceniasz wpływ temperatury
A zawory ustawia się w gmp następującym po suwie kompresji, więc nie wiem po co kombinujesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|