|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Czw 18:42, 21 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdź napięcia i przebicie na statorze - serwisówka dokładnie opisuje procedurę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Czw 20:00, 21 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moto jest u mechanika cały czas, więc nie bardzo mam jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Pią 13:57, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Niestety sprawa wygląda jednak trochę inaczej, bo byłem dzisiaj zobaczyć. Okazało się, że na starej cewce, gdy robiło się zwarcie, mogło ono uszkodzić cewkę zasilania w statorze lub nawet pójść dalej do modułu, bo po rozgrzaniu spada napięcie i jednak wciąż gaśnie. Co myślicie o tej diagnozie? Mi się dosyć ciężko wypowiadać w sprawach elektryki, bo nie mam zbyt dużej wiedzy w tej dziedzinie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Pią 14:01, 22 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pią 18:17, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
punk891 napisał: | Niestety sprawa wygląda jednak trochę inaczej, bo byłem dzisiaj zobaczyć. Okazało się, że na starej cewce, gdy robiło się zwarcie, mogło ono uszkodzić cewkę zasilania w statorze lub nawet pójść dalej do modułu, bo po rozgrzaniu spada napięcie i jednak wciąż gaśnie. Co myślicie o tej diagnozie? Mi się dosyć ciężko wypowiadać w sprawach elektryki, bo nie mam zbyt dużej wiedzy w tej dziedzinie. |
Awaria statora to chleb powszedni, a cewki niekoniecznie. Nikt Ci przez internet nie powie co jest nie tak, ale jakbym miał taki przypadek jak Twój to zacząłbym od pomiarów statora na zimno i na ciepło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Pią 21:46, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
To znaczy, w cewce też był problem, bo po nagrzaniu zmieniała rezystancję mocno spoza manuala. Teraz cewka ma wyniki dobre, lecz problem może leżeć dalej, czyli w statorze. Sprzęt jest cały czas u mechanika i jutro mam nadzieję, że będę miał jakieś dalsze informacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Wto 18:09, 26 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
POMOCY ! Problem niestety wciąż nie został wyeliminowany ... Cewka wn wymieniona, cewka zasilająca w statorze ponoć jest dobra, zostały przelutowane tylko kable wychodzące ze statora, ponieważ z nimi był problem, ale nie to było przyczyną. Mechanik twierdzi, że pozostał już tylko moduł. Przed chwilą kontaktowałem się z firmą Digitech i powiedzieli mi, że awarie modułów zdarzają się bardzo rzadko i najczęściej winowajcą jest właśnie cewka zasilająca, która pomimo wyników w granicach tych z manuala po prostu nie działa. Wkur*iony jestem już niesamowicie, bo zaraz będzie miesiąc, jak bez moto jestem ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
studencik
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nekla
|
Wysłany: Śro 9:33, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Wysylaj instalacje do DIGITECH . Zdiagnozuja i zrobią jak trzeba .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Śro 16:29, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jutro paczka leci do Digitechu. Te moduły są naprawialne czy trzeba nowy kupować?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Śro 16:29, 27 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
studencik
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nekla
|
Wysłany: Pią 15:35, 29 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moduły też naprawiaja w DIGITECH.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Śro 13:10, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Dla potomnych: takie objawy daje uszkodzona cewka zasilająca w statorze, pomimo że na pierwszy rzut oka w pomiarach nic nie wychodziło. W Digitechu dopiero zlokalizowali problem, przezwoili i w końcu działa ! Uprzedzam pytania - tak, niestety trwało to aż tak długo ... I rada na przyszłość: z problemem elektrycznych od razu walcie do Digitech'u, nawet nie latajcie po lokalnych mechanikach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Śro 13:19, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Te pomiary multimetrem i podane wartości sprawdzają się tylko w przypadkach gdy uzwojenie cewki ma przerwany przewód czyli obwód otwarty.Jeśli nastąpiło jakieś przebicie na izolacji to pomiar można sobie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Czw 19:20, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Po odbiorze moto od mechanika problemu z elektryką już nie ma, ale dręczy mnie strasznie jedna rzecz. W jednym zakresie obrotów może w okolicach 3-4k rpm coś klekocze, jakby od strony magneta, na wyższych i na niższych nic takiego nie występuje. Wcześniej raczej nie było tego dźwięku, bo na pewno by mnie to zaciekawiło. Co to może być, że tak nagle się pojawiło? Moto ma dopiero 35mth od remontu, więc łożyska na wale odpadają. Demontowane w warsztacie był tylko zapłon i cała instalacja, nic więcej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Czw 19:55, 02 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 19:22, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
A jesteś pewny że to silnik.
Często takie dźwięki to niedokręcona elementy nadwozia np. w drgania wpada stopka boczna, dyfuzor, tłumik, jakaś sprężyna od wydechu, łańcuch, może zużyta rolka łańcucha jak jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Czw 19:54, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Raczej na 95% to z silnika, aczkolwiek jutro dokładniej się temu przysłucham.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez punk891 dnia Czw 19:54, 02 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|