Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem typowo elektryczny
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pią 17:18, 01 Maj 2015    Temat postu: Problem typowo elektryczny

Otóż problem jest taki. Wczoraj podczas treningu na początku zero problemów. Po ok. 30min jazdy w niespodziewanym momencie moto zgasło. Trochę przestraszony zobaczyłem, że kompresja jest, także nic bardzo złego się nie mogło stać. Poczekałem z 5-10min - odpalił. Przejechałem dwa razy w jedną i w drugą stronę, żeby sprawdzić czy wszystko ok, zatrzymałem się - zgasł i znowu z 5 min musiałem poczekać, żeby odpalił. Pierwsze podejrzenia padły na zapchany gaźnik, ponieważ chwilę przed zdarzeniem zauważyłem, że wężyk od odpowietrzenia na korku paliwa nie był nałożony, więc pomyślałem, że nakurzyło się i zapchało gaźnik, objawy pasowały, bo w pierwszej chwili wydawało mi się, że gaśnie po zamknięciu gazu. Dzisiaj rano gaźnik ładnie wyczyściłem i zadowolony, w pełny już ubrany poszedłem na mały test ride. Możecie się jedynie domyślać jakie były pierwsze słowa, gdy po 10min jazdy objawy poowróciły w identycznej formie. Wracając do domu zauważyłem, że co chwilę gaśnie, więc już wiedziałem, że problemy pojawiają się, gdy sprzęt się trochę zagrzeje. Po upływie kilku minut ( ochłodzi się ) wszystko wraca do normy, by po minucie/dwóch jazdy znowu było to samo. Ale się rozpisałem. Kto dotrwał do tego momentu to fajnie, a kto nie to teraz tak w telegraficznym skrócie:
- jak się rozgrzeje to gaśnie i nie ma opcji, żeby odpalić ( najprawdopodobniej gubi iskrę ),
- gaźnik wyeliminowany - szansa, że problem leży w elektryce prawie że 100%
- świeca zmieniona i dalej to samo.

Pytanie: CO TO MOGŁO SIĘ STAĆ ?! Przewód wn? Fajka? Moduł? Pierwsze dwa można jeszcze wymienić w ciemno, bo nie jest to majątek, z tym trzecim trochę większy problem. Jak zabrać się za sprawdzanie tego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pią 18:28, 01 Maj 2015    Temat postu:

Pierwsze bym sprawdził czy rzeczywiście nie ma iskry jak jest ciepły.
Chociaż z tego co piszesz to jedyna możliwa opcja.
Jednak dużo roboty nie masz; rozgrzej maszynę, wykręć świecę, przyłóż do głowicy i szukaj iskry.
Jak stwierdzisz na pewno to posprawdzaj wszystkie przewody, styki, kostki.
Potem miernik i serwisówka w rękę i sprawdzasz rezystencje, napięcia..
Dla świętego spokoju zobacz membranę, chociaż mało prawdopodobne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pią 18:35, 01 Maj 2015    Temat postu:

Membrana odpada, objawy raczej nie pasują. Dopóki chodzi to ognia ma takiego jak zwykle. Sprawdzę jutro iskrę, bo dzisiaj już nie miałem do tego głowy. O których stykach i kostkach mówisz dokładnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makperson




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:49, 01 Maj 2015    Temat postu:

Miałem tak samo, u mnie winowajcą była fajka, może być też cewka albo kabel WN

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Sob 11:22, 02 Maj 2015    Temat postu:

Tak więc pewne info - po rozgrzaniu gubi iskrę. Po ok. dwóch minutach iskra wraca, lecz moim zdaniem jest trochę słaba z dziwnym kolorem. Nie bardzo wiem, jak tutaj powinna ona prawidłowo wyglądać, bo nigdy mnie to nie interesowało, dopóki nie pojawiły się problemy. Jedyną wiedzę jaką mam na temat iskry, to pochodzi ona z komarka, a nie wiem, czy w kacie ma być podobnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 11:11, 03 Maj 2015    Temat postu:

Jak duża jest szansa, że to będzie cewka? Fajkę podmieniłem - niestety żadnej zmiany. Teraz czekam jeszcze tylko na kabel, ale zaczynam tracić wiarę, że to będzie rozwiązanie. Najbardziej pasuje mi cewka, ale nawet ku*wa nie mogę miernikiem zmierzyć, bo problemy dopiero pojawiają się po rozgrzaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 13:26, 03 Maj 2015    Temat postu:

Możesz od kogoś podmienić moduł zapłonowy czy cewkę?Ja obstawiam moduł zapłonowy Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 13:28, 03 Maj 2015    Temat postu:

Niestety nie mam takiej możliwości. Jakbym miał, to już pewnie dawno temu bym tak zrobił :/ Mogę w jakiś sposób sprawdzić moduł?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makperson




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:33, 03 Maj 2015    Temat postu:

Spokojnie, najpierw sprawdź kabel i cewkę bo najprawdopodobniej tu leży problem, jak podmienisz/ wymienisz i dalej będzie to samo no to lecisz moduł, stator

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez makperson dnia Nie 13:34, 03 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 13:46, 03 Maj 2015    Temat postu:

Jutro podjadę spytać się do dosyć dobrego serwisu elektrycznego w moim mieście i zobaczymy, czy podejmą się diagnozy. Jeśli tak, to zawiozę całe moto do nich i niech sprawdzają. We wtorek będę miał przewód wn, więc zobaczę, czy to coś da. Jeśli ten warsztat się nie podejmie, to wyślę do firmy Digitech i oni na pewno się tym zajmą. Najgorsze jest to, że nigdzie w okolicy nie ma podobnego sprzęta, żebym mógł cokolwiek na podmiankę wziąć. A w ciemno kupować cewkę czy moduł, to trochę lipa, bo aż tak bogaty nie jestem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 13:50, 03 Maj 2015    Temat postu:

To lipa jak tak :?podmiana ułatwiła by sprawę.Miałem ten sam problem(brak dostępu do części na podmianę)W ciemno kupiłem używaną cewkę z kablem i fajką i nic Sad dopiero znalazłem gdzieś w sieci opis jak zdiagnozować stator i pomogło,wymiana na drugi i maszyna działa.U mnie był co prawda inny problem jak u Ciebie(moto nie odpalało)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szaman108 dnia Nie 13:57, 03 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makperson




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:23, 03 Maj 2015    Temat postu:

cewka nie musi być od dokładnie tego modelu żeby sprawdzić czy działa, u mnie w 4,5 zamontowałem cewkę z kablem od jakiejś 125 i to na jednym mocowaniu bo inaczej nie weszła i działało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Śro 9:49, 06 Maj 2015    Temat postu:

Dzisiaj moto odstawione do warsztatu Boscha, jeden z lepszych w moim mieście. Mam nadzieję, że sprawa szybko się rozwiąże Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Sob 13:55, 09 Maj 2015    Temat postu:

Tak więc mechanik stwierdził, że winna jest cewka. We wtorek/środę się okażę, czy problem będzie rozwiązany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Czw 17:48, 21 Maj 2015    Temat postu:

Panowie, potrzebuję pomocy. Otóż wczoraj przyszła cewka, dzisiaj została ona założona i wnioski takie. Moto już nie gaśnie, problem wyeliminowany, ale mechanik twierdzi, że po jakimś czasie działania na wolnych obrotach nie dopala świecy tak jak powinien ( co dla mnie jest jasne, bo nawet przy zbyt wolnej JEŹDZIE będzie się lało z wydechu, bo nie będzie odpowiedniej temperatury ), co jest spowodowane spadkiem napięcia po jakimś tam rozgrzaniu. Argument bardzo do mnie nie przemawia i zaczynam się zastanawiać, czy gościu nie stwierdził, że sama diagnoza cewki była zbyt banalna, więc za dużo nie może mnie skasować i chce mnie takim sposobem oje*ać na kasę w jakimś stopniu. Nurtuje mnie też pytaniu, skoro moto już nie gaśnie ( główny problem wyeliminowany ), to czy przed awarią też nie było rzekomych spadków napięcia? Szansa, że padłyby dwie rzeczy w tym samym czasie jest raczej znikoma. Jutro mechanik ma sprawdzić bebechy w module i tam szukać przyczyny. Planuję podejść do niego i przejechać się po prostu katem, żeby go rozgrzać i sprawdzić, czy wszystko dobrze, a jeśli będzie ok, to zabrać go.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin