Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z 2gim biegiem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zamixujpl




Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:21, 22 Lut 2018    Temat postu: Problem z 2gim biegiem

Witam, mam taki problem,że 2ka nieraz ciężej wchodzi i jak jest juz na biegu to potrafi wyskoczyć na luz, często wyskakuje przy dużym wysiłku np( podjazd pod większą górkę). Moto mam rozebrane na części i przyglądałem się wszystkim zębatką skrzyni i żadna nie ma ubytku ani nic nie jest wyrobione.
W jaki może być powód zakładając ze wszystkie zębatki od skrzyni są w dobrym stanie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek919




Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Dynowa

PostWysłany: Czw 16:04, 22 Lut 2018    Temat postu:

jakie moto model i rok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Czw 18:32, 22 Lut 2018    Temat postu:

A sprawdziłeś czy przypadkiem nożna czy nie haczy o karter lub okoliczne elementy ? Ja tak miałem podobnie w rm125. Silnik, skrzynia igła, dwójka nie wchodzi. Okazało się że nóżka miała za duży nadlew.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 20:01, 22 Lut 2018    Temat postu:

miałem tez podobnie w jakims sprzecie, nie wchodziła dwója, ale czasem sie wbiło i reszta biegów była ok, okazało sie że wadziło mi o pokrywe bo sie przegieła wajcha, a skok z 1 na dwójke wymaga najdłuzszego ruchu dzwignia w góre Very Happy

wrzuc fotki tej skrzyni, wodzików i kłów skrzyni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zamixujpl




Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:09, 22 Lut 2018    Temat postu:

Nic nie haczy,
a ta sprężyna może mieć na to wpływ? Czy ona służy tylko do cofania wałka?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:19, 22 Lut 2018    Temat postu:

a co z nią masz nie tak ? jak by miała wpływ to na kazdy bieg

jeszcze raz napisze - wrzuc fotke wodzików, kłów skrzyni biegów, i przy okazji programatora


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Pią 7:04, 23 Lut 2018    Temat postu:

Jeżeli nie wajcha to programator albo wodziki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:43, 23 Lut 2018    Temat postu:

Do weryfikacji masz napewno koło przesuwne drugiego biegu, jego kły oraz gniazdo koła z nim współpracującego, tutaj najczęściej leży przyczyna. Następnie programator, na ścieżkach nie może być żadnych zadziorów lub ubytków materiału. Trzecia część to tzw. słoneczko na programatorze, trzeba zobaczyć czy w miejscu ustawnym drugiego biegu nie ma uszkodzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Sob 8:47, 24 Lut 2018    Temat postu:

major000 napisał:
Do weryfikacji masz napewno koło przesuwne drugiego biegu, jego kły oraz gniazdo koła z nim współpracującego, tutaj najczęściej leży przyczyna. Następnie programator, na ścieżkach nie może być żadnych zadziorów lub ubytków materiału. Trzecia część to tzw. słoneczko na programatorze, trzeba zobaczyć czy w miejscu ustawnym drugiego biegu nie ma uszkodzenia.


Dokładnie, najczęściej przyczyna jest w kłach i z Twoich objawów (wypadanie pod obciążeniem), obstawiałbym właśnie na uszkodzenie kłów.
Większość osób bez doświadczenia przy skrzyniach biegów nie zauważa od razu zaokrąglonych kłów, bo naprawdę niewielkie braki materiału wystarczą, żeby biegi wyskakiwały.

Ale przyczyna może być też gdzie indziej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zamixujpl




Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:53, 24 Lut 2018    Temat postu:

żółf napisał:
major000 napisał:
Do weryfikacji masz napewno koło przesuwne drugiego biegu, jego kły oraz gniazdo koła z nim współpracującego, tutaj najczęściej leży przyczyna. Następnie programator, na ścieżkach nie może być żadnych zadziorów lub ubytków materiału. Trzecia część to tzw. słoneczko na programatorze, trzeba zobaczyć czy w miejscu ustawnym drugiego biegu nie ma uszkodzenia.


Dokładnie, najczęściej przyczyna jest w kłach i z Twoich objawów (wypadanie pod obciążeniem), obstawiałbym właśnie na uszkodzenie kłów.
Większość osób bez doświadczenia przy skrzyniach biegów nie zauważa od razu zaokrąglonych kłów, bo naprawdę niewielkie braki materiału wystarczą, żeby biegi wyskakiwały.

Ale przyczyna może być też gdzie indziej


Kły jak się przyjrzałem są trochę wytarte, postaram się zd później wstawić.
Da rade je jakoś obrobić, czy jednak trzeba je bezwzględnie wymienić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Sob 13:08, 24 Lut 2018    Temat postu:

Wstaw zdjęcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zamixujpl




Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:06, 24 Lut 2018    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:16, 24 Lut 2018    Temat postu:

Nic nie widać na tych zdjeciach. Musisz z bliska robić. Pokaż koła zębate 2 biegu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 19:30, 24 Lut 2018    Temat postu:

ta gwiazdka juz widac ma jakies nie za ciekawe wżery, wałek jakby pracował na sucho, nic pod palcem nie czuc rys ? mówie o tym co wodziki sie po nim przesuwają

reszte jak major mówi - nic nie widac, pokaż kły, i wodziki ale od góry rzut, - dokładnie to miejsce współpracy wodzika z kołami zebatymi co sie przesuwają

i skoro piszesz że kły maja slady - no to masz przyczyne, kieł powinien miec praktycznie kąt prosty , i on sie zazebia w gniazdo innego koła, - tam tez często ten próg jest wybity - przez to sie bieg ześlizguje i wybija.

obrabiac teoretycznie mozna - ale to "przykrywanie pryszcza pudrem "Very Happy raz że musiał bys to obrobić na frezarce z podzielnica, to dwa że skrzynia jest powierzcvhniowo utwardzana - jak zbierzesz troche mateirału to głebiej jest bardziej miekka i to sie bardzo szybko wytłucze znowu, no i bedzie wiekszy luz bedzie bardziej o siebie biło przy zazębianiu i tez sie przyczyni do szybszego zuzycia - wiec tutaj niestety ale masz pare kół w skrzyni do wymiany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zamixujpl




Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:13, 25 Lut 2018    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=0xVDOOhL-Po&feature=youtu.be

Trochę słabo widać, światło i olej się odbija.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin