Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z odpowietrzeniem przedniego hamulca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snowden




Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:37, 12 Sie 2018    Temat postu: problem z odpowietrzeniem przedniego hamulca

Witam,
Przedni hamulec w moim exc 07r nigdy nie był za mocny, na ściernisku ledwo blokowało koło. Podczas oczekiwania za inne części zabrałem się za niego.
Zamówiłem zestaw naprawczy zacisku, wyczyściłem, złożyłem na płyn chodził lekko i bez problemów.
Zabieram się za odpowietrzanie, pompa nie chciała zassać wiec odpowietrzyłem ja w miejscu gdzie wchodzi przewód, motor na lewą stronę, zassała i po czasie z zacisku leciał już czysty płyn bez bąbelków - ale klamka nadal miękka.

Próbowałem pompa na górze, zacisk na samym dole, przewód nie załamany, nie ma nigdzie "górki" w której mogły zebrać się bąbelki - przy wciskaniu klamki słychać jak klocki dotykają tarczy, ale dalej nie da się odpowietrzyć.
Przy jeździe jak się pod pompuje klamką - to jest lepiej na chwile (klamka delikatnie twardnieje).
Jedyne co mi przychodzi na myśl to, że pompa siadła.
Co o tym myślicie ?
Z góry dziękuje serdecznie za pomoc Smile
Pozdrawiam W.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 16:00, 12 Sie 2018    Temat postu:

Hej, wymień jeszcze tłoczek pompy hamulca, może puszczać ciśnienie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 17:21, 12 Sie 2018    Temat postu:

Poprawnie powinien być zacisk na górze a pompa na dole.
Wtedy masz 100% pewność, że odpowietrzasz najefektywniej.
Powietrze idzie grawitacyjnie do góry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snowden




Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:44, 21 Sie 2018    Temat postu:

Zamontowany zestaw naprawczy pompy - cylinderek w pompie w super stanie, powierzchnia lustro. Wszystko odpowietrzone na 100%. Jest trochę lepiej - hamuje ale i tak klamka wpada po samą manetkę po lekkim naciśnięciu. Bez klocków jak pompuje to nie chcą wypadać tłoczki z zacisku.
Skończyły mi się pomysły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 21:25, 21 Sie 2018    Temat postu:

Snowden napisał:
Zamontowany zestaw naprawczy pompy - cylinderek w pompie w super stanie, powierzchnia lustro. Wszystko odpowietrzone na 100%. Jest trochę lepiej - hamuje ale i tak klamka wpada po samą manetkę po lekkim naciśnięciu. Bez klocków jak pompuje to nie chcą wypadać tłoczki z zacisku.
Skończyły mi się pomysły.

ja ostatnio walczyłem z tyłem i też skończyły mi się opcje i też miałem tak że pompa nawet tłoczka nie wypychała. wymyśliłem coś takiego:
-zbiorniczek nalany do pełna
-zaworek do odpowietrzenia zakręcony
-na zaworek zakładamy strzykawkę z weżem
w strzykawce robimy podciśnienie (zasysamy tłok)
popuszczamy zawór - i do strzykawki leci płyn z powietrzem.
operację powtarzamy 2-3 razy.
trzeba kontrolować stan w zbiorniku żeby podciśnienie nie wyssało całego płynu i zassło powietrza z góry
u mnie po tej operacji tył działa perfecto,
zobacz , może na przodzie też zadziała


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
e46




Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 22:45, 21 Sie 2018    Temat postu:

A ja zamiast strzykawki polecam pompkę podciśnieniową (za 100zł). Rozwiązuje wszystkie problemy odpowietrzania

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez e46 dnia Wto 22:45, 21 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enduros70




Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Nie 21:53, 16 Wrz 2018    Temat postu:

Jak już wszystko ogarnąłeś i klamka guma to pompa jest zużyta, mimo iż stan gładzi cylinderka wzrokowo jest ok. Oznaką dobrego stanu pompy jest sprawne zasysanie płynu po opróżnieniu bez zbędnego kombinowania i wstępnego zalewania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Nie 22:58, 16 Wrz 2018    Temat postu:

Sprawdź czy klocki są równolegle do tarczy.
W jednym moto, miałem zgięty adapter zacisku i tez klamka ciągle miękka, jakby zapowietrzona.
Klocki brały jakby pod katem względem tarczy i po puszczeniu klamki za mocno cofały cylinderek.
Po wyprostowaniu adaptera, wszystko super.
Popatrz dokładnie na klocki jak pracują kiedy wciskasz klamkę i jak dopasowują się do tarczy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Nie 23:05, 16 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin