Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prolink
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:18, 04 Mar 2016    Temat postu:

przerabialem to juz
zadne lozysko tansze czy drozsze dlugo nie wytrzymalo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:35, 04 Mar 2016    Temat postu:

Ok dzięki. Zamawiam zestaw naprawczy z ktma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 0:16, 05 Mar 2016    Temat postu:

Tak, wszystkie lozyska i uszczelniacze z dolu mozna dostac w sklepach/hurtowniach. Zanim kupisz zestaw naprawczy to zmierz sruba mikrometryczna o ile masz wytarta tulejke i srube. Bedziesz widzial gdzie jest dokladnie luz i czy nie musisz dokupic sruby. Zanim w ogole to rozbierzesz to dokrec srube takim momente jak podaje serwisowka i jeszcze raz sprawdz luz.
Jutro jak bede przy kompie to opisze co u mnie wyszlo.


Na luz w kiwaczce składają się luzy na wszystkich elementach. Jeżeli w 2-3 miejscach jest minimalny luz to wypadkowy na wszystkim jest już dosyć mocno odczuwalny. Jeżeli wymieniacie łożyska i uszczelniacze w kiwaczce to dobrze jest zastanowić się nad wymianą tulejek i śrub. Ze śrubami jest taki problem że wycierają się od tulejek jeżeli coś jest nie tak z łożyskiem. Jeżeli śruby są wytarte to wymiana samych tulejek niewiele da. Następną sprawą jest mocowanie śrub. Te uchwyty, w które wkłada się śruby też powodują wyczuwanie luzu - mają jakąś tolerancję wykonania, przez to że np. łożysko jest wykończone to śruby poruszają się delikatnie na tych osadzeniach. Ruch śrub powoduje, że otwory się powiększają (niewiele bo niewiele ale zawsze coś się wytrze). Końcowym efektem jest to, że pomimo braku luzu na łożyskach, tulejkach i śrubach to luz jest na samych osadzeniach śrub. Jeżeli śruby są słabo dokręcone to przy ruchu zawiedzenia też się poruszają w tych otworach skutki jak wyżej. Jeżeli składacie zawieszenie to dokręcajcie je z takimi momentami jak podaje producent (kiwaczka i łącznik - 80 Nm, amortyzator 60 Nm, wahacz 100 Nm). Jeżeli ktoś jeździ dużo po błocie i wodzie to dobrze jest wymyć i przesmarować wszystkie łożyska przynajmniej 2 razy w sezonie. Jeżeli ktoś nie topi kiwaczki w wodzie to raz powinien wystarczyć. Jako smaru dobrze jest użyć wapniowego do łożysk albo jakiegoś innego odpornego na działanie wody. Nakrętki i śruby dobrze jest dokręcić na Loctice 243 i zrobić kreski farba, żeby było widać czy się nie luzują.

O sama wymianie łożysk, uszczelniaczy oraz o ich rozmiarach i orientacyjnej cenie było już opisane wcześniej.

Jeżeli nie chcecie mieć problemów to serio polecam od czasu do czasu zajrzeć do kiwaczki Smile Jeżeli ktoś zastanawia się czy do amatorskiej jazdy lepszy jest PDS czy kiwaczka - da się wyczuć różnicę w jeździ ale nie jest ona aż tak duża, natomiast koszty serwisowania są ogromne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Sob 12:29, 05 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strona 6 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin