|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 19:01, 30 Sty 2016 Temat postu: Prolink |
|
|
Zabrałem się za serwis pro linka. Okazało się że w dwóch miejscach w "kości" łożyska były zapieczone. Po zamoczeniu w benzynie z naftą i olejem udało się rozebrać jeden komplet, drugi zapieczony (ten cieńszy na kości) za cholerę nie chce wyjść. Moczyłem go, grzałem. opukałem drewnianym klockiem i dystanse siedzą jak siedziały. Ma ktoś jakiś pomysł jak je wyjąć bez wyprasowywania wszystkiego łącznie z łożyskiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 19:07, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
mozesz spróbowac uzyc młotka bezwładnosciowego tylko trzeba dobrze go dobrac. ale i tak "letko" nie bedzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 21:28, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie - te łożysko i reszta tak złapało, że próbujące to wyprasować domowym sposobem (imadło + dwie nasadki) rozwaliłem 40 letnie żeliwne imadło... oczywiście wszystko było nagrzane palnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:08, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Hehe az strach pomylec co mnie czeka w poniedziałek jak bede serwisował. Od 2 lat nie zaglądał tam nikt i jestem pewny ze wszystko bedzie zapieczone i rozwalone Z jakiej firmy kupujesz rzeczy? Ja ciągle myslę czy nie kupic calego zestawu i miec na ręce gotowe tylko poskładac. Bo szukac tych fiszek rozmiarów kazdego z osobna to trochę będzie szukania, a tam roznica w cenie bedzie podobna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 22:14, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Przeważnie jak kupuję łożyska to NTN, SKF, Koyo. Jak nie ma takich to jakieś polskie np. FŁT. Różnica w cenie z tego co oglądałem to jest. U mnie ten jeden zapieczony "pakiet" po czyszczeniu jest ok. nie widzę, żeby był jakiś większy luz, kręci się też normalnie. Muszę jedynie ogarnąć czy można dostać uszczelniacze 24X30X5 bo jeśli nie to muszę kołować z serwisu.
Odnośnie wyprasowania to umówiłem się z Piotrem Woryną (nie mam innych znajomych, którzy mają dostęp do prasy). W poniedziałek zobaczę co z tego wszystkiego wyjdzie.
Tu jest foto jak wyglądają łożyska igiełkowe. Rolki są oddalone od siebie mniej więcej o odległość równą ich szerokości.
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu winowajca wszystkich problemów... Tyle przeszło po potraktowaniu imadłem, później pękło...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Sob 22:16, 30 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:22, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Śruby też wymieniasz? a to jest potrzeba? Ja ogolnie czytalem ze 200zł plus minus sie zamyka robota.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 22:24, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się nad jedną śrubą - łożysko było zapieczone tak, że się nie ruszało. Śruba dostała po dupie i jest zdarta cała powłoka galwaniczna (nikiel/chrom czy coś takiego) i są wżery.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:29, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
No własnie zastanawiałem się bo tego sie tak nie zmienia za często a praktycznie wgl No jak trzeba było to trzeba ja miałem podobnie z oską wahacza w swoim kacie. Pamiętam palik młotek wd i tłuczenie przód tył.. masakra ale poszlo kosztem uszkodzenia gwintu w środku ośki ale na szczescie nie bylo mi to potrzebne do niczego ( do tej oslony plastikowej ramy). Jakie koszta Ci wyszły? Ja jestem gotów zapłacić 200+
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:30, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
zlewaj codziennie penetratorem te łożyska i po kilku dniach puszczą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 22:34, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Tylko tam jest problem - łożyska są pod uszczelniaczami, a uszczelniacze pod "dystansami", które nie chcą wyjść. Gumy z uszczelniaczy wystaje tyle co nic i nawet jakbym ją wydrapał to i tak nie będzie dojścia do łożyska żeby je zalać. Z większymi "zestawami" części nie było aż takiego problemu bo jest trochę inaczej to złożone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:36, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Mimo to psikaj tam penetratorem, on sobie znajdzie dojście zawsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 22:44, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Ok. Jutro potraktuje to jakąś chemią. Wysłałem zapytanie do Neron Piła (przeważnie u nich biorę łożyska uszczelniacze). Jak się odezwą to dam znać ile co kosztuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 8:24, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
o to własnie chodzi - że igiełki sa oddalone, a wiekszość oryginalnych jest igiełka przy igiełce ;D to znacznie wydłuza zywotnosc ;D i juz nie chodzi o firme, bo taka igiełka przy igiełce chinska wytrzyma wiecej niz skf oddzielony
a co do układu - stianexc - wszystko musi byc okej, sruba tez sie wyciera, mam w garazu 2 sruby z ktma z PDSa, - oba łozyska zmienione, a luz nadal jest i " co robić' wykręciłęm sruby i oczom nie wierzyłem ze mozna tak doprowadzic sruby amorka w ktmie..... nie dosc że wygięte to z 1 mm materiału sie gdzieś podziało na srodku ;D - i wszystko miało luz straszny. wiec wystarczy ze gdzies tulejka uwalona albo sruba mikroluzy - i bedzie tłukło reszte
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Nie 10:01, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
I przy układzie bezkoszyczkowym w razie w można same igiełki wymienić Uszczelniacze spokojnie znajdziesz w łożyskowym (tylko może się szerokość nie zgadzać, ale to nie problem) jednak te uszczelniacze będą dużo gorszej jakości niż ori z blachą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:35, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
No trochę racja chyba sie przeskocze do hurtowni z tym. Ponoc nie ma zestawów gotowych. Koniecznie musze je wybijac czy nie ma jakis fiszek na necie? bo chcialbym robic tak, ze kupie wszystko i zaczne po kolei wybijac i robić zeby sie nie pogubic, ale jak bym podpisał i zrobił zdj co gdzie jak to tez by poszlo.
Henio nawet jeśli w PDS miałbym wymieniać śrubę to spoko Koszt i tak jest znacznie inny niż w przypadku Bety ( Ogólny koszt 2x uszczelniacz, lozysko PDS i dajmy ta śruba, a w przypadku kiwaczki koszty ten sie powiększa chyba 3- krotnie ) Czy mi sie zdaję czy nowa śruba do PSU kosztuje tylko 13zł sztuka?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Nie 11:42, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|