|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:14, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
wystarczy poznać zasady pracy silnika czterosuwowego i nigdzie nie trzeba zaglądać z latarka.
Sa 4 suwy: ssania( dźwigienki przesuwają sie do dołu), sprężania (dźwigienki praktycznie nie wykonują żadnych ruchów), pracy(podobnie jak przy sprężaniu dźwigienki stoją w miejscu), wydechu(dźwigienki wydechowe przesuwają sie do dołu).
GMP które nas interesuje jest zaraz po suwie sprężania, czyli przekręcam wałem i patrze kiedy dźwigienki dolotowe sa wciskane(tłok schodzi na dół) następnie dalej obracam wałem, dźwigienki ssące podnoszą sie i w tym momencie wkładając cos przez otwór świecy kręcimy wałem żeby zbliżyć sie do górnego martwego punktu, przed jego osiągnięciem wkładam cienki wkretak w otwór od blokady wału i delikatnie przekręcając czekam az wkrętak wskoczy w rowek, zakręcam śrubę bez podkładki i mam zblokowane poprawne gmp.
wydaje sie skomplikowane ? w rzeczywistości 3 minuty roboty.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 7:22, 18 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Pierwszy raz to mi zajęło z godzinę - a teraz faktycznie 3 minuty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas029
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 19:24, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ustawiłem luzy na zaworach w pozycji dolnej tłoka- silnik pracuje bez zarzutów. Co może się przez to stać? W górnej pozycji tłoka nie było żadnego luzu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 20:54, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
generalnie to zarowy mozesz ustawiac pozycji gdzie krzywka nie naciska popychacza. i taki moment dla obu zaworów jest chyba tylko w tej jednej górnej pozycji!. wystarczy wziac do reki wałek i łatwo mozna zobaczyc gdzie krzywka jest okrągła bez zakrzywienia na dolocie i wydechu naraz...
swoją drogą - znajomy wyczytał ma thumpertalku albo innych podobnych forach że ten GMP ustawiany srubka na wale nie jest do końca idealny w RFSach... że podobno po korekcie o kilka stopni obrotu wału krzywki lepiej sie układają. i po prostu ten pomiar jest na minimalnie "nacisnietym: popychaczu. słyszeliscie cos o tym ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:52, 30 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
na samym początku jest film prezentujący że można ustawiać ssące gdy wydechowe się otwierają i wydechowe gdy ssące sie zamykają (pod warunkiem że kręcimy silnikiem zgodnie z kierunkiem jego pracy) i metode na 1/6 obrotu
prosciej i szybciej niz tak juz sie nie da
lukas09 w gornej pozycji tloka moglo nie byc luzow bo po prostu tak bardzo sie skasowały albo jestes na nie tej gornej pozycji kiedy wałek naciska na krzywki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas029
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 10:10, 30 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
madart napisał: |
lukas09 w gornej pozycji tloka moglo nie byc luzow bo po prostu tak bardzo sie skasowały albo jestes na nie tej gornej pozycji kiedy wałek naciska na krzywki |
Odkręcałem na maksa i nie było żadnego luzu. I próbowałem też na kolejnych górnych pozycjach tłoka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
makperson
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:20, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
mam problem ponieważ nie mogę wkręcic śróbki od regulacji w prawym ssącym aby zacieśnic luz ;/ nie wiem co jest grane czy te śróbki da się wkręcic na maksa żeby je wyjąc? czy one w pewnym miejscu hamują? lewy też całkiem nie da się wykręci bo hamuje ale na tyle że da się na nim ten luz ustawic natomiast na prawym nie da się tak zacieśnic może gwint jest zjechany ale nie da się nic zrobic bo musiałbym ją wyjąc całkiem czyli wkręcac aż wyjdzie dodam że zawory ssące są nowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:40, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
moze być przeciągnięty gwint od kontrowania nakretki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:52, 16 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Regulacja zaworów KTM EXC 450, 530 2008r w górę.
Dość ciekawie i zrozumiale pokazane. Może komuś przyda się.
http://www.youtube.com/watch?v=-6i2-TxVKYg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Nie 11:55, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
jak sprawdzalem to ta srubka za kazdym suwem sie wkreca mozliwe ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Nie 14:50, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
ustawilem zawory problemy jakie napotkalem i nie wiem czy to normalne listek nie wchodzi caly tylko tak z pol i to od zewnetrznej strony, na zaworach wogole nie bylo luzow ustawilem na 0,10 po odpaleniu slychac zawory czyli zle ustawione, co do gmp to wrzucilem bieg i sa czteru skoki w tym dwa razy gmp wiec 50%
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piteros1 dnia Nie 14:51, 20 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 15:37, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
100% bo nie da sie ustawic zaworów w tym złym suwie. chyba że jakies kompletnie rozregulowane ustawienie.
ustaw porządnie wszystko, a co do listka - one sa róznie wykonane, sprawdź jeszcze moetodą 1/6 obrotu bo to daje równe 0.10 mm czyli dokręcasz z wyczuciem lekko srube, i i wzdłuz naciecia na wkrętak ustawiasz sobie nakrętke na jeden z kantów, potem wykrecasz srube na następny kant. i masz 0.10 ja zawsze tak robie i jeszcze sprawdzam szczelinomierzem i wychodzi zwykle ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Nie 16:08, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | 100% bo nie da sie ustawic zaworów w tym złym suwie. chyba że jakies kompletnie rozregulowane ustawienie.
ustaw porządnie wszystko, a co do listka - one sa róznie wykonane, sprawdź jeszcze moetodą 1/6 obrotu bo to daje równe 0.10 mm czyli dokręcasz z wyczuciem lekko srube, i i wzdłuz naciecia na wkrętak ustawiasz sobie nakrętke na jeden z kantów, potem wykrecasz srube na następny kant. i masz 0.10 ja zawsze tak robie i jeszcze sprawdzam szczelinomierzem i wychodzi zwykle ok |
czyli jak by byl ten zly gmp to nie da sie ustawic przerwy? jest jakis prosty sposob jak go zlapac bo ja krece kolem i wkladam srubokret przez swiece tylko nie wiem ktory to ten wlasciwy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 16:12, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Przecież na filmiku z pierwszego postu jest wszystko objaśnione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Nie 16:23, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | Przecież na filmiku z pierwszego postu jest wszystko objaśnione. |
nie kazdy umie angielski perfect
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|