Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulaca zaworów w EXC i SX 400, 450, 520, 525
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:14, 17 Maj 2013    Temat postu:

wystarczy poznać zasady pracy silnika czterosuwowego i nigdzie nie trzeba zaglądać z latarka.
Sa 4 suwy: ssania( dźwigienki przesuwają sie do dołu), sprężania (dźwigienki praktycznie nie wykonują żadnych ruchów), pracy(podobnie jak przy sprężaniu dźwigienki stoją w miejscu), wydechu(dźwigienki wydechowe przesuwają sie do dołu).
GMP które nas interesuje jest zaraz po suwie sprężania, czyli przekręcam wałem i patrze kiedy dźwigienki dolotowe sa wciskane(tłok schodzi na dół) następnie dalej obracam wałem, dźwigienki ssące podnoszą sie i w tym momencie wkładając cos przez otwór świecy kręcimy wałem żeby zbliżyć sie do górnego martwego punktu, przed jego osiągnięciem wkładam cienki wkretak w otwór od blokady wału i delikatnie przekręcając czekam az wkrętak wskoczy w rowek, zakręcam śrubę bez podkładki i mam zblokowane poprawne gmp.
wydaje sie skomplikowane ? w rzeczywistości 3 minuty roboty.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:22, 18 Maj 2013    Temat postu:

Pierwszy raz to mi zajęło z godzinę Wink - a teraz faktycznie 3 minuty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas029




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:24, 29 Maj 2013    Temat postu:

Ustawiłem luzy na zaworach w pozycji dolnej tłoka- silnik pracuje bez zarzutów. Co może się przez to stać? W górnej pozycji tłoka nie było żadnego luzu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:54, 29 Maj 2013    Temat postu:

generalnie to zarowy mozesz ustawiac pozycji gdzie krzywka nie naciska popychacza. i taki moment dla obu zaworów jest chyba tylko w tej jednej górnej pozycji!. wystarczy wziac do reki wałek i łatwo mozna zobaczyc gdzie krzywka jest okrągła bez zakrzywienia na dolocie i wydechu naraz...



swoją drogą - znajomy wyczytał ma thumpertalku albo innych podobnych forach że ten GMP ustawiany srubka na wale nie jest do końca idealny w RFSach... że podobno po korekcie o kilka stopni obrotu wału krzywki lepiej sie układają. i po prostu ten pomiar jest na minimalnie "nacisnietym: popychaczu. słyszeliscie cos o tym ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madart




Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:52, 30 Maj 2013    Temat postu:

na samym początku jest film prezentujący że można ustawiać ssące gdy wydechowe się otwierają i wydechowe gdy ssące sie zamykają (pod warunkiem że kręcimy silnikiem zgodnie z kierunkiem jego pracy) i metode na 1/6 obrotu
prosciej i szybciej niz tak juz sie nie da

lukas09 w gornej pozycji tloka moglo nie byc luzow bo po prostu tak bardzo sie skasowały albo jestes na nie tej gornej pozycji kiedy wałek naciska na krzywki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas029




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 10:10, 30 Maj 2013    Temat postu:

madart napisał:

lukas09 w gornej pozycji tloka moglo nie byc luzow bo po prostu tak bardzo sie skasowały albo jestes na nie tej gornej pozycji kiedy wałek naciska na krzywki


Odkręcałem na maksa i nie było żadnego luzu. I próbowałem też na kolejnych górnych pozycjach tłoka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makperson




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:20, 14 Sie 2013    Temat postu:

mam problem ponieważ nie mogę wkręcic śróbki od regulacji w prawym ssącym aby zacieśnic luz ;/ nie wiem co jest grane czy te śróbki da się wkręcic na maksa żeby je wyjąc? czy one w pewnym miejscu hamują? lewy też całkiem nie da się wykręci bo hamuje ale na tyle że da się na nim ten luz ustawic natomiast na prawym nie da się tak zacieśnic może gwint jest zjechany ale nie da się nic zrobic bo musiałbym ją wyjąc całkiem czyli wkręcac aż wyjdzie dodam że zawory ssące są nowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madart




Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:40, 14 Sie 2013    Temat postu:

moze być przeciągnięty gwint od kontrowania nakretki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:52, 16 Mar 2014    Temat postu:

Regulacja zaworów KTM EXC 450, 530 2008r w górę.
Dość ciekawie i zrozumiale pokazane. Może komuś przyda się.
http://www.youtube.com/watch?v=-6i2-TxVKYg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Nie 11:55, 20 Kwi 2014    Temat postu:

jak sprawdzalem to ta srubka za kazdym suwem sie wkreca mozliwe ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Nie 14:50, 20 Kwi 2014    Temat postu:

ustawilem zawory problemy jakie napotkalem i nie wiem czy to normalne listek nie wchodzi caly tylko tak z pol i to od zewnetrznej strony, na zaworach wogole nie bylo luzow ustawilem na 0,10 po odpaleniu slychac zawory czyli zle ustawione, co do gmp to wrzucilem bieg i sa czteru skoki w tym dwa razy gmp wiec 50%

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piteros1 dnia Nie 14:51, 20 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 15:37, 20 Kwi 2014    Temat postu:

100% bo nie da sie ustawic zaworów w tym złym suwie. chyba że jakies kompletnie rozregulowane ustawienie.

ustaw porządnie wszystko, a co do listka - one sa róznie wykonane, sprawdź jeszcze moetodą 1/6 obrotu bo to daje równe 0.10 mm czyli dokręcasz z wyczuciem lekko srube, i i wzdłuz naciecia na wkrętak ustawiasz sobie nakrętke na jeden z kantów, potem wykrecasz srube na następny kant. i masz 0.10 ja zawsze tak robie i jeszcze sprawdzam szczelinomierzem i wychodzi zwykle ok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Nie 16:08, 20 Kwi 2014    Temat postu:

henio12323 napisał:
100% bo nie da sie ustawic zaworów w tym złym suwie. chyba że jakies kompletnie rozregulowane ustawienie.

ustaw porządnie wszystko, a co do listka - one sa róznie wykonane, sprawdź jeszcze moetodą 1/6 obrotu bo to daje równe 0.10 mm czyli dokręcasz z wyczuciem lekko srube, i i wzdłuz naciecia na wkrętak ustawiasz sobie nakrętke na jeden z kantów, potem wykrecasz srube na następny kant. i masz 0.10 ja zawsze tak robie i jeszcze sprawdzam szczelinomierzem i wychodzi zwykle ok


czyli jak by byl ten zly gmp to nie da sie ustawic przerwy? jest jakis prosty sposob jak go zlapac bo ja krece kolem i wkladam srubokret przez swiece tylko nie wiem ktory to ten wlasciwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 16:12, 20 Kwi 2014    Temat postu:

Przecież na filmiku z pierwszego postu jest wszystko objaśnione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Nie 16:23, 20 Kwi 2014    Temat postu:

hacker33 napisał:
Przecież na filmiku z pierwszego postu jest wszystko objaśnione.

nie kazdy umie angielski perfect


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin