Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulaca zaworów w EXC i SX 400, 450, 520, 525
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 16:36, 20 Kwi 2014    Temat postu:

wójo napisał:
wystarczy poznać zasady pracy silnika czterosuwowego i nigdzie nie trzeba zaglądać z latarka.
Sa 4 suwy: ssania( dźwigienki przesuwają sie do dołu), sprężania (dźwigienki praktycznie nie wykonują żadnych ruchów), pracy(podobnie jak przy sprężaniu dźwigienki stoją w miejscu), wydechu(dźwigienki wydechowe przesuwają sie do dołu).
GMP które nas interesuje jest zaraz po suwie sprężania, czyli przekręcam wałem i patrze kiedy dźwigienki dolotowe sa wciskane(tłok schodzi na dół) następnie dalej obracam wałem, dźwigienki ssące podnoszą sie i w tym momencie wkładając cos przez otwór świecy kręcimy wałem żeby zbliżyć sie do górnego martwego punktu, przed jego osiągnięciem wkładam cienki wkretak w otwór od blokady wału i delikatnie przekręcając czekam az wkrętak wskoczy w rowek, zakręcam śrubę bez podkładki i mam zblokowane poprawne gmp.
wydaje sie skomplikowane ? w rzeczywistości 3 minuty roboty.


Wszystko jest tu opisane.
Trzeba tylko przeczytać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:44, 21 Sty 2015    Temat postu:

Siemka przewaliłem temat i nie mogłem znaleźć nic , jaki jest idealny luz zaworowy w ktm 400 exc 2002? żeby chodził jak powinien ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Śro 20:50, 21 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:59, 21 Sty 2015    Temat postu:

według manuala 0.12 ssacy i wydech, duzo osób ustawia na 0.10 bo na takich chodzi lepiej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jędrzej21




Dołączył: 28 Sie 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:10, 04 Wrz 2017    Temat postu:

Cześć, dopiero kupiłem KTM exc 520 z 2002 r, nigdzie nie mogę znaleźć informacji gdzie znajduje sie miejsce blokowania wału korbowego. Czy to śruba od strony kolektora wylotowego na wysokości środka skrzyni korbowej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 20:36, 04 Wrz 2017    Temat postu:

od przodu sruba na amul 6 z grubą podkładką miedziana

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eltroc




Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grójec

PostWysłany: Wto 17:54, 19 Wrz 2017    Temat postu:

Panowie
Jeżeli chodzi o tą śrubę do blokowania to jest tylko jedna pozycja na wale gdzie się wykręca bez podkładki.Blokuje ją do ustawiania zaworów chyba w dobrym momencie po cyklu ssania i koniec sprężania.?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez eltroc dnia Wto 18:00, 19 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 5:10, 20 Wrz 2017    Temat postu:

Tak jest tylko jedno wciecie w wale w ktore trzeba trafic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:18, 20 Wrz 2017    Temat postu:

Jak sie dobrze ustawi i poświeci w ten otwór latarką - to widać to wcięcie na przeciwadze wału

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eltroc




Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grójec

PostWysłany: Śro 15:23, 20 Wrz 2017    Temat postu:

No teraz to znalazłem faktycznie jest poziome nacięcie i śrubę wykręca się teraz ani drgnie wał.Już jest prawie dobrze,ale kręcąc na zaworach nie mogę włożyć nawet listka 0.05.Chyba jeszcze jeden obrót i dopiero blokować.
Oglądam te filmiki i nie mogę tego ogarnąć. Robiłem to w innych motocyklach a tam były znaki na magnecie i wszystko szło prosto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 15:35, 20 Wrz 2017    Temat postu:

tutaj tez nie ma zadnego problemu, kręcisz zgodnie z obrotami silnika, jak ssące sie są wciskane to kręcisz do najblizszego GMP czyli jakies pół obrotu blokujesz wał i tyle.

a to ze nie wsadzisz listka to mozliwe że zawory sa podparte, ostatnio robiłem sx 450 było tak masakrycznie podparte ze chyba z pół obrotu srubki dopiero sie jakis luz pojawił


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eltroc




Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grójec

PostWysłany: Śro 16:01, 20 Wrz 2017    Temat postu:

Jutro jeszcze raz na spokojnie podejdę to tematu ,ktoś sugerował też żeby patrzeć na tem magnes na impulsatorze,ma byc trochę za jego górną granicą.?.
Przecież to nie jakaś kosmiczna technologia ,tylko pierwszy raz zrobić ,a potem to już się będzie umiało Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez eltroc dnia Śro 16:20, 20 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 16:42, 20 Wrz 2017    Temat postu:

nie wiem, nigdy na magnes nie patrzyłem. jak juz to mozna patrzeć że wałek rozrządu ma krzywki do góry, jak poswiecisz to widac ( tłok w gmp, krzywki w górze to ten obrót wału odpowiedni )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eltroc




Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grójec

PostWysłany: Czw 8:53, 21 Wrz 2017    Temat postu:

Jest zrobione trochę wystarczyło pomyśleć i skorzystać z waszych podpowiedzi dzięki.
Wszystko było poprzednio ustawione ale nie w tym momencie,wystarczyło zrobić jeszcze jeden obrót.
Teraz wydaje się to proste Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin