|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 16:36, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
wójo napisał: | wystarczy poznać zasady pracy silnika czterosuwowego i nigdzie nie trzeba zaglądać z latarka.
Sa 4 suwy: ssania( dźwigienki przesuwają sie do dołu), sprężania (dźwigienki praktycznie nie wykonują żadnych ruchów), pracy(podobnie jak przy sprężaniu dźwigienki stoją w miejscu), wydechu(dźwigienki wydechowe przesuwają sie do dołu).
GMP które nas interesuje jest zaraz po suwie sprężania, czyli przekręcam wałem i patrze kiedy dźwigienki dolotowe sa wciskane(tłok schodzi na dół) następnie dalej obracam wałem, dźwigienki ssące podnoszą sie i w tym momencie wkładając cos przez otwór świecy kręcimy wałem żeby zbliżyć sie do górnego martwego punktu, przed jego osiągnięciem wkładam cienki wkretak w otwór od blokady wału i delikatnie przekręcając czekam az wkrętak wskoczy w rowek, zakręcam śrubę bez podkładki i mam zblokowane poprawne gmp.
wydaje sie skomplikowane ? w rzeczywistości 3 minuty roboty. |
Wszystko jest tu opisane.
Trzeba tylko przeczytać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:44, 21 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Siemka przewaliłem temat i nie mogłem znaleźć nic , jaki jest idealny luz zaworowy w ktm 400 exc 2002? żeby chodził jak powinien ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Śro 20:50, 21 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:59, 21 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
według manuala 0.12 ssacy i wydech, duzo osób ustawia na 0.10 bo na takich chodzi lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jędrzej21
Dołączył: 28 Sie 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:10, 04 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Cześć, dopiero kupiłem KTM exc 520 z 2002 r, nigdzie nie mogę znaleźć informacji gdzie znajduje sie miejsce blokowania wału korbowego. Czy to śruba od strony kolektora wylotowego na wysokości środka skrzyni korbowej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:36, 04 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
od przodu sruba na amul 6 z grubą podkładką miedziana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eltroc
Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grójec
|
Wysłany: Wto 17:54, 19 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie
Jeżeli chodzi o tą śrubę do blokowania to jest tylko jedna pozycja na wale gdzie się wykręca bez podkładki.Blokuje ją do ustawiania zaworów chyba w dobrym momencie po cyklu ssania i koniec sprężania.?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez eltroc dnia Wto 18:00, 19 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 5:10, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Tak jest tylko jedno wciecie w wale w ktore trzeba trafic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:18, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Jak sie dobrze ustawi i poświeci w ten otwór latarką - to widać to wcięcie na przeciwadze wału
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eltroc
Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grójec
|
Wysłany: Śro 15:23, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
No teraz to znalazłem faktycznie jest poziome nacięcie i śrubę wykręca się teraz ani drgnie wał.Już jest prawie dobrze,ale kręcąc na zaworach nie mogę włożyć nawet listka 0.05.Chyba jeszcze jeden obrót i dopiero blokować.
Oglądam te filmiki i nie mogę tego ogarnąć. Robiłem to w innych motocyklach a tam były znaki na magnecie i wszystko szło prosto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 15:35, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
tutaj tez nie ma zadnego problemu, kręcisz zgodnie z obrotami silnika, jak ssące sie są wciskane to kręcisz do najblizszego GMP czyli jakies pół obrotu blokujesz wał i tyle.
a to ze nie wsadzisz listka to mozliwe że zawory sa podparte, ostatnio robiłem sx 450 było tak masakrycznie podparte ze chyba z pół obrotu srubki dopiero sie jakis luz pojawił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eltroc
Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grójec
|
Wysłany: Śro 16:01, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Jutro jeszcze raz na spokojnie podejdę to tematu ,ktoś sugerował też żeby patrzeć na tem magnes na impulsatorze,ma byc trochę za jego górną granicą.?.
Przecież to nie jakaś kosmiczna technologia ,tylko pierwszy raz zrobić ,a potem to już się będzie umiało
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez eltroc dnia Śro 16:20, 20 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 16:42, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
nie wiem, nigdy na magnes nie patrzyłem. jak juz to mozna patrzeć że wałek rozrządu ma krzywki do góry, jak poswiecisz to widac ( tłok w gmp, krzywki w górze to ten obrót wału odpowiedni )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eltroc
Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grójec
|
Wysłany: Czw 8:53, 21 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Jest zrobione trochę wystarczyło pomyśleć i skorzystać z waszych podpowiedzi dzięki.
Wszystko było poprzednio ustawione ale nie w tym momencie,wystarczyło zrobić jeszcze jeden obrót.
Teraz wydaje się to proste
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|