|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ktmpower86
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jurków/k.Limanowej
|
Wysłany: Czw 18:04, 22 Sie 2013 Temat postu: Regulacja gaźnika exc |
|
|
Witam!
Posiadam od niedawna exc 200 z 2003 roku.Dzisiejszego dnia spotkał mnie problem,motocykl nie chciał zapalić,męczyłem się dość długi czas postanowiłem sprawdzić świece,była zalana wyczyściłem następna próba odpalenia to samo w końcu spróbowałem odpalić na popych,kilka prób i motocykl w końcu się odezwał jednak zaczął strasznie kopcić,ujechałem kawałem i zgasł.Motocykl co chwile się zalewa.Tu moja prośba,znalazłem serwisówkę,jednak słabo znam angielski mógłby ktoś pomóc z tego co widzę są tylko 2 śruby do regulacji jednak nie wiem jak je ustawić do ustawień fabrycznych. Oto opis pochodzący z serwisówki:
Idling range A
Operation with closed throttle valve. This range is influenced by the position of the air control screw 1 and the idle adjusting screw
2. Only make adjustments when the engine is hot.
To this end, slightly decrease the idling speed of the engine by means of the idle adjusting screw. Turning it clockwise produces a
higher idling speed and turning the screw counterclockwise produces a lower idling speed. Create a round and stable engine speed
using the air control screw (basic position of the air control screw = open by 1.5 turns and 1,25 on EXE and Supermoto). Then
adjust to the normal idling speed by means of the idle adjusting screw.
Opening up B
Engine behavior when the throttle opens. The idle jet and the shape of the throttle valve influences this range. If, despite good
idling-speed and part-throttle setting, the engine sputters and smokes when the throttle is fully opened and develops its full power
not smoothly but suddenly at high engine speeds, the mixture to the carburetor will be too rich, the fuel level too high or the float
needle is leaking.
Part-throttle range C
Operation with partly open throttle valve. This range is only influenced by the jet needle (shape and position). The optimum
part-throttle setting is controlled by the idling setting in the lower range and by the main jet in the upper range. If the engine runs
on a four-stroke cycle or with reduced power when it is accelerated with the throttle partly open, the jet needle must be lowered by
one notch. If then the engine pings, especially when accelerating under full power at maximum engine revs, the jet needle should
be raised.
If these faults should occur at the lower end of the part throttle range at a four-stroke running, make the idling range leaner; if the
engine pings, adjust the idling range richer.
Full throttle range D
Operation with the throttle fully open (flat out). This range is influenced by the main jet and the jet needle. If the porcelain of the
new spark plug is found to have a very bright or white coating or if the engine rings, after a short distance of riding flat out, a
larger main jet is required. If the porcelain is dark brown or black with soot the main jet must be replaced by a smaller one.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ktmpower86
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jurków/k.Limanowej
|
Wysłany: Czw 18:59, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Przed chwilą poszedłem do garażu moto bez problemu odpaliło na ssaniu,ale to co się stało potem to TRAGEDIA /: .Olej tryskał dosłownie wszędzie z tłumika wylatywał i kapał po oponie,a z dyfuzora na ziemie tak,że cały garaż w oleju.Motocykl niesamowicie kopcił na biało-niebiesko tak,że sąsiad przyszedł bo myślał,że się pali .
Motocykl na niskich obrotach od razu gaśnie,na wysokich nie.Motocykl,kiedy kupiłem pali bez problemu i wszystko było w porządku.Co się mogło stać?
Dodam,że wcześniej na nie odpalonym silniku lało się paliwo z gaźnika,po odkręceniu manetki już nie.Na dole silnika słuchać dość głośny szum,którego wcześniej nie było.
No nic nie ma co gdybać idę rozbierać silnik
Czyżby to już koniec mojego KTM-a ....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ktmpower86 dnia Czw 19:05, 22 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 19:18, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
1) wymien swiece, zawsze drugą miej na zapas.
po 2) ile lejesz oleju ?
po3 ) jaki kolor ma swieca jak ostrzej polatasz
4) kiedy był ostatnio robiony remont
5) jak moto odpali, rozgrzej i ostro go przegoń. ia ma byc ok. to że tryska norma. ale moze jeszcze dojsc do tego np nie trzymający zaworek iglicowy paliwo odpływami samo nie ucieka ? ogólnie cięzko mówic co i jak jak stan techniczny nie jest pewny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:22, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
jaka mieszanke zalałeś?
wyglada ze go porządnie zalałeś próbojac go zapalić i musisz wykopcić wszystko
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez madart dnia Czw 19:30, 22 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ktmpower86
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jurków/k.Limanowej
|
Wysłany: Czw 19:22, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Nalałem do 5 litrów paliwa ok.130 ml oleju.
Świeca,gdy ją odkręciłem była czarna i zalana.
Kiedy był robiony remont nie mam pojęcia motocykl dopiero kupiłem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ktmpower86 dnia Czw 19:43, 22 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ktmpower86
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jurków/k.Limanowej
|
Wysłany: Czw 19:24, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Ale jak go wypalić trzymać go długo na wysokich obrotach?
No nic już dzisiaj nie będę budził sąsiadów,jutro spróbuje coś zrobić.
Dziękuje na razie za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ktmpower86 dnia Czw 19:26, 22 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:27, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
najlepiej sie przejechac zeby i chlodzenie bylo i bez zamulania na niskich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ktmpower86
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jurków/k.Limanowej
|
Wysłany: Czw 19:30, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
A wie ktoś może jak zmniejszyć ilość paliwa jakie dostaje motocykl w gaźniku?
Do regulacji z serwisówki,wiem,że są tylko 2 śruby jedna do ustawiania na ciepłym silniku druga na zimnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:33, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
nie zmniejszaj, nic nie zmieniaj poprostu przepal bo go zalełeś reszta pw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ktmpower86
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jurków/k.Limanowej
|
Wysłany: Czw 19:38, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie chciałem ustawić górną śrubę do fabrycznego ustawienia,bo sąsiad zaczął ją kręcić a później się okazało,że nie pamięta jak było poprzednio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:40, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
czarne pokretlo jest od obrotów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 19:42, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
po prostu trzeba ostro tym jeździc. to nie jest motorek do pyrkania. wtedy sie zalewa aż moze zarzucic swiece. i potem takie objawy. wiec wymien swiece. mozesz sciągnąc wydech i zobaczyc w jakim stanie tłok i cylinder. a gaźnik najlepiej oddaj z motocyklem oczywiscie do mechanika na ustawienie. bo sam do ładu prędko nie dojdziesz, a w ekstremalncych sytuacjach możesz uszkodzić silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ktmpower86
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jurków/k.Limanowej
|
Wysłany: Czw 19:46, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Ok,zamówię święcę,a co do pyrkanie niestety w koło pełno sąsiadów i gdy jestem już w pobliżu domu muszę pyrkać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:10, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Jak moj tato polata moim to mam podobnie ,ale wystarczy ze go odpale i pojezdze poswojemu i jest zegarek ;D ja na twoim miejscu zobaczyłbym czy dysza niebyła zmieniana na wieksza ala tuningową ,przezto go moze zalewac mimo to ze jezdzic dobrze ,wiadomo ze kolo sosiadów pocichu ale napewno przezto ze kawalek powoli przelecisz ,niebędzie takich zlych efektów ;] jaka zamówiles swiece ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ktmpower86
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jurków/k.Limanowej
|
Wysłany: Czw 23:28, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nie zamawiałem,zastanawiam się nad irydową ale piszą,że do 2T się nie nadaję.Zobaczę jutro jak będzie chodzić na tej to na razie zostawię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|