|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaacaman
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:24, 11 Cze 2014 Temat postu: Regulacja gaźnika Keihin FCR |
|
|
Witam,
na początku chciałbym zaznaczyć - wiem, że tematów o gaźniku jest milion, przeczytałem wszystkie.
Z kolegą próbujemy ustawić gaźnik w jego exc 450, będę musiał ustawić też swój, bo przy bardzo wysokiej temperaturze zewnętrznej gasł na wolnych i ciężko pali po glebie.
Co do kolegi, ustawiliśmy skład mieszanki wg serwisówki i pompkę przyśpieszenia też w pozycji wyjściowej, przejrzeliśmy gaźnik, wyczyściliśmy dysze. Czy cała regulacja to tylko śruba skłądu mieszanki, która odpowiada w zasadzie tylko za wolne obroty i odpalanie i pompka przyśpieszenia? Czy o czymś nie wiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:36, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Regulacja gaźnika to wbrew pozorom dość złożony i żmudny proces, szczególnie w leciwych sprzętach. To co zrobiliście to namiastka możliwości regulacyjnych w gaźniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 7:42, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
regulujesz kazdą dysza, kazdym połozeniem paliwa w komorze pływakowej, iglicą rozmiarem/ustawieniem. jak kolega wyzej napisał - to chyba natrudniejsze co jest, bo trzeba duzo rzeczy ze sobą zgrać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaacaman
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:28, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
każdą dyszą, tj wymieniając je? wszystkie są seria. Możecie mi napisać na co dokładnie wpływa położenie iglicy i opisać co znaczą kolory świecy? Wiem że dla niektórych to oczywiste, ale dopiero zaczynam z gaźnikiem..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 10:56, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jaacaman napisał: | każdą dyszą, tj wymieniając je? wszystkie są seria. Możecie mi napisać na co dokładnie wpływa położenie iglicy i opisać co znaczą kolory świecy? Wiem że dla niektórych to oczywiste, ale dopiero zaczynam z gaźnikiem.. |
Jeżeli myślisz, że ktoś napisze (chociaż kto wie) jak wyregulować gaźnik, co jest za co itd. to raczej nie licz.
Aby wszystko opisać i wyjaśnić trzeba z dwie strony A4.
W instrukcji obsługi motocykla masz już opis gaźnika i co jest za co.
Co jest za co w gaźniku:
Dysza od wolnych obrotów i śruba mieszanki odpowiada za wolne obroty
Numer przepustnicy za obroty od razu za wolnymi
Iglica za średnie obroty. Z tym, że rozróżniamy tu ustawienie iglicy na rowkach i rodzaj iglicy.
Dysza główna za wysokie obroty.
Kolory świec
[link widoczny dla zalogowanych]
Żeby wszystko zrozumieć trzeba sporo poczytać i umieć wyczuć motocykl.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaacaman
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:31, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
dzięki hacker, zasiądę do tego później bo teraz jestem w pracy. Czytając wszystkie możliwe fora wszędzie byłeś autorytetem w dziedzinie gaźników
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Klonek
Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:54, 07 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Panowie , mam chęć poznać bliżej zasady regulacji gaźnika więc odświeżę temat. Mam na początek proste zakladam pytanie czy dobrze rozumiem informacje z serwisowki , pacjent Husaberg TE250 2013 czyli EXC.
W danych technicznych znajduję takie informacje [link widoczny dla zalogowanych]
Zakładam że są to fabryczne ustawienia. Następnie jest tabela ustawień zależna od tego gdzie jeździmy i przy jakich temperaturach .
Czyli ja chcąc jeździć u siebie na Żuławach przy obecnych temperaturach ok.20 stopni powinienem celować w zaznaczone ustawiania ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Klonek dnia Czw 20:56, 07 Maj 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 6:23, 08 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
dokładnie tak - tabelka dość dokładnie wstrzeliwuje sie w wysokosc i temperature, zwykle fura wtedy chodzi rozsądnie - ale bywa ze ze względu na zuzycie czy nietrafione nastawy ktma, trzeba nieco pod siebie/swój motocykl jeszcze ustawić. ale serwisujac takie motocykle jak jest problem gaźnikowy zwykle wychodze od tych fabrycznych nastawów i jest akceptowalnie,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Klonek
Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:03, 09 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
OK dzięki w takim razie ja również zacznę od tego moją zabawę z regulacją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Klonek
Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:37, 10 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
A podpowie ktoś jaki powinien być poziom paliwa w Keihin PWK 36 ?
Znalazłem fajny film jak to zrobić dla PWK 38 https://youtu.be/vf4Ty6Yc9SY ale nie mam pewności czy w 36 jest podobnie 6,5 -7 mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 20:19, 10 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
11 minut o ustawianiu pływaka ;D plus dorabianie narzędzi troche skrajnośc....
w 80% motocykli pływak sie ustawia tak samo - równolegle płaszczyzny, tu na pływaku masz "zgrzew" który jest płaski, ma byc równolegle do płaszczyzny gaźnika - wyjdzie to samo co serwisowo odległość zmierzona jako wysokosc najwyzszego punktu to płaszczyzny podziału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|