Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja gaźnika Keihin FCR

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:24, 11 Cze 2014    Temat postu: Regulacja gaźnika Keihin FCR

Witam,
na początku chciałbym zaznaczyć - wiem, że tematów o gaźniku jest milion, przeczytałem wszystkie.

Z kolegą próbujemy ustawić gaźnik w jego exc 450, będę musiał ustawić też swój, bo przy bardzo wysokiej temperaturze zewnętrznej gasł na wolnych i ciężko pali po glebie.

Co do kolegi, ustawiliśmy skład mieszanki wg serwisówki i pompkę przyśpieszenia też w pozycji wyjściowej, przejrzeliśmy gaźnik, wyczyściliśmy dysze. Czy cała regulacja to tylko śruba skłądu mieszanki, która odpowiada w zasadzie tylko za wolne obroty i odpalanie i pompka przyśpieszenia? Czy o czymś nie wiem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:36, 11 Cze 2014    Temat postu:

Regulacja gaźnika to wbrew pozorom dość złożony i żmudny proces, szczególnie w leciwych sprzętach. To co zrobiliście to namiastka możliwości regulacyjnych w gaźniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 7:42, 11 Cze 2014    Temat postu:

regulujesz kazdą dysza, kazdym połozeniem paliwa w komorze pływakowej, iglicą rozmiarem/ustawieniem. jak kolega wyzej napisał - to chyba natrudniejsze co jest, bo trzeba duzo rzeczy ze sobą zgrać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:28, 11 Cze 2014    Temat postu:

każdą dyszą, tj wymieniając je? wszystkie są seria. Możecie mi napisać na co dokładnie wpływa położenie iglicy i opisać co znaczą kolory świecy? Wiem że dla niektórych to oczywiste, ale dopiero zaczynam z gaźnikiem..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:56, 11 Cze 2014    Temat postu:

jaacaman napisał:
każdą dyszą, tj wymieniając je? wszystkie są seria. Możecie mi napisać na co dokładnie wpływa położenie iglicy i opisać co znaczą kolory świecy? Wiem że dla niektórych to oczywiste, ale dopiero zaczynam z gaźnikiem..


Jeżeli myślisz, że ktoś napisze (chociaż kto wie) jak wyregulować gaźnik, co jest za co itd. to raczej nie licz.
Aby wszystko opisać i wyjaśnić trzeba z dwie strony A4.
W instrukcji obsługi motocykla masz już opis gaźnika i co jest za co.

Co jest za co w gaźniku:



Dysza od wolnych obrotów i śruba mieszanki odpowiada za wolne obroty
Numer przepustnicy za obroty od razu za wolnymi
Iglica za średnie obroty. Z tym, że rozróżniamy tu ustawienie iglicy na rowkach i rodzaj iglicy.
Dysza główna za wysokie obroty.


Kolory świec
[link widoczny dla zalogowanych]


Żeby wszystko zrozumieć trzeba sporo poczytać i umieć wyczuć motocykl.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:31, 11 Cze 2014    Temat postu:

dzięki hacker, zasiądę do tego później bo teraz jestem w pracy. Czytając wszystkie możliwe fora wszędzie byłeś autorytetem w dziedzinie gaźników Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Klonek




Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:54, 07 Maj 2020    Temat postu:

Panowie , mam chęć poznać bliżej zasady regulacji gaźnika więc odświeżę temat. Mam na początek proste zakladam pytanie czy dobrze rozumiem informacje z serwisowki , pacjent Husaberg TE250 2013 czyli EXC.
W danych technicznych znajduję takie informacje [link widoczny dla zalogowanych]
Zakładam że są to fabryczne ustawienia. Następnie jest tabela ustawień zależna od tego gdzie jeździmy i przy jakich temperaturach .

Czyli ja chcąc jeździć u siebie na Żuławach przy obecnych temperaturach ok.20 stopni powinienem celować w zaznaczone ustawiania ?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Klonek dnia Czw 20:56, 07 Maj 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 6:23, 08 Maj 2020    Temat postu:

dokładnie tak - tabelka dość dokładnie wstrzeliwuje sie w wysokosc i temperature, zwykle fura wtedy chodzi rozsądnie - ale bywa ze ze względu na zuzycie czy nietrafione nastawy ktma, trzeba nieco pod siebie/swój motocykl jeszcze ustawić. ale serwisujac takie motocykle jak jest problem gaźnikowy zwykle wychodze od tych fabrycznych nastawów i jest akceptowalnie,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Klonek




Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:03, 09 Maj 2020    Temat postu:

OK dzięki w takim razie ja również zacznę od tego moją zabawę z regulacją.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Klonek




Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:37, 10 Maj 2020    Temat postu:

A podpowie ktoś jaki powinien być poziom paliwa w Keihin PWK 36 ?
Znalazłem fajny film jak to zrobić dla PWK 38 https://youtu.be/vf4Ty6Yc9SY ale nie mam pewności czy w 36 jest podobnie 6,5 -7 mm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:19, 10 Maj 2020    Temat postu:

11 minut o ustawianiu pływaka ;D plus dorabianie narzędzi Very Happy troche skrajnośc....
w 80% motocykli pływak sie ustawia tak samo - równolegle płaszczyzny, tu na pływaku masz "zgrzew" który jest płaski, ma byc równolegle do płaszczyzny gaźnika - wyjdzie to samo co serwisowo odległość zmierzona jako wysokosc najwyzszego punktu to płaszczyzny podziału.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin