Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja gaźnika keihin fcr41
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skoczu87




Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejów

PostWysłany: Śro 15:14, 17 Cze 2020    Temat postu: Regulacja gaźnika keihin fcr41

Witajcie

Mam problem z wyregulowaniem gaźnika.keihin fcr 41.Wsadzilem go w KTM Lc4 400 z 95r...generalnie zasadę regulacji gaźnika znam,wiem która dysza za jaki zakres odpowiada ale tutaj nie mogę dograć optymalnej mieszanki,a świeca po jeździe wygląda jak "du*a murzyna",może jazda tego nazwać nie mozna.,szarpie,przerywa...zjechałem już dyszami sporo zaczynałem od 178 główna potem 170 i 160,wachlowanie iglica nie przynosi skutków...niska wsadzona 42,świeca na niskich po paru minutach ciemna kawa z mlekiem,śruba składu mieszanki wykręcona o 1,75 obr...dla mnie winowajcą jest pompka przyspieszająca,która według mnie zalewa Moto po dodaniu gazu parę razy...regulacja pompki nic nie daje ..myślałem żeby odłączyć ja całkowicie wyregulować gaźnik bez niej ewentualnie po dograniu próbować ja podłączyć i spróbować ustawić optymalny wtrysk paliwa...naprawdę proszę o pomoc bo już mi sił brakuje,jeśli ktoś pomorze, odwdzięczę się dobrym piwem!! Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Skoczu87 dnia Śro 15:15, 17 Cze 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 15:44, 17 Cze 2020    Temat postu:

zobacz czy nie jest nic zuzyte za mocno, czy nie jest wytarta iglica czy rozpylacz
1,75 obrotu wychodzi ci z regulacji czy na oko bo tak da rade odpalac ?
pompka musi podawać, ona i tak tylko daje dotrysk przy odwinieciu gazu, jazda ze stala prędkoscią nie wyzwala pompki. mozną ją wypiąć i regulować bez niej - bedzie sie dławić, ale potem ona musi byc, i przy tkaim rozwązaniu lepiej jak troche paliwa podleje - nie bedzie sie dusić. no i przy tym gaxniku swieca brązowa za jasna to nie jest optymalny kolor, ja wolałbym jakby była lekko czarna - ale sucha


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 16:10, 17 Cze 2020    Temat postu:

Już sam nie wiem...tak naprawdę 2 obroty czy 1.5 motocykl i tak odpala od pierwszego kopa...ja już sam nie wiem chyba się z tym wszystkim zapętliłem...był moment ze motocykl na dyszy 178 niskich wykręcona na 1,5 obrotu i naprawdę mocno zapitalał ale po wykręceniu świeca była bardzo czarna,kopcił wtedy przy dodawaniu gazu..wizualnie iglica dysze itp wyglądają ok...Czemu mówisz ze czarna świeca w tym gaźniku jest w miarę ok?przez pompkę przyspieszającą?Pompka sika jak szalona,według mnie podaje ona za dużo paliwa przy wtrysku....podobno membrany w tym gaźniku są różne pod rożny motocykl? Może mógłbyś mnie pokierować jak zacząć ten gaźnik stroić od czego zacząć bo już mi się chyba popierdXXXX o tych różnych kombinacji...Czy na wolnych obrotach bez dodawania gazu świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skoczu87




Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejów

PostWysłany: Śro 16:13, 17 Cze 2020    Temat postu:

178 dysza wysokich obrotów oczywiście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skoczu87




Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejów

PostWysłany: Śro 16:31, 17 Cze 2020    Temat postu:

Słuchaj czy jest szansa żebyś pomógł tzn trochę uporządkował mi to wszystko?Od czego zacząć regulacje?Od niskich i przejścia na wysokie?sugeruje się cały czas kolorem świecy,co chyba nie jest dobre?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 18:48, 17 Cze 2020    Temat postu:

odpal motocykl i kręc sruba składu - zobacz co sie dzieje, jak wkręcisz na max i chodzi nadal to jest źle jak wykręcisz mu 2 obroty i go bedzie zalewało to też nie dobrze, musisz to ustalic, czyli dysze wolną - a do niej do smaku sruba składu, to nie ma znaczenia na wysokie obroty. dalej przejscie - dodajesz gazu ma równo ładnie za gazem iśc, tu dosc ciezko ocenic czy ma za bogato czy ubogo, i na koncu dysza główna, sprawdź jaka dysze ma twój model motocykla przy tym gaźniku i mniej wiecej od tego zacznij

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skoczu87




Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejów

PostWysłany: Śro 18:49, 17 Cze 2020    Temat postu:

Jest 70 wejść w mój temat? Chcecie mi powiedzieć że 70 osób nie ma zielonego pojęcia? To po co to forum? Henio chociaż się zawsze odezwie a reszta? Nie sztuką jest ustawić gaźnik z serwisowka zrobiłem przeszczep i do wszystkiego próbuje dojść sam..trochę empatii koledzy..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skoczu87




Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejów

PostWysłany: Śro 18:59, 17 Cze 2020    Temat postu:

Henio z całym szacunkiem dokładnie wiem w którym zakresie i za co odpowiada konkretną dysza,wszystko to teoretycznie rozumiem...tylko że nie mogę tego chujpstwa rozgryźć...zrobiłem tak jak kazałeś odpaliłem Moto chodził na wolnych wkręcam śrubę od regulacji mieszanki Moto zwiększyło obroty ale nie zgasło,wykręciłem o 2 obroty Moto zgasło...fabrycznie siedzi w tym strupku dellorto phm38 z niego sugerować się dyszami jakie wsadzić do keihina?



Czy jest szansa żebyś poświęcił chwilę,już nawet nie mówię za free i np poprzez Messenger mógł mi to trochę na szybko wyjaśnić? Nie chcę nikomu tego oddawać chce to sam zrobić i zrobięSmile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Skoczu87 dnia Śro 19:19, 17 Cze 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:01, 17 Cze 2020    Temat postu:

nie, posugeruj sie modelem ktma LC4 z gaxnikiem FCR, miały taki jakies wersje supermoto pzykładowo
przeciez sam wszystko wiesz to nie wiem co tu jeszcze poradzac Smile
albo cos przegapiasz - typu gaźnik jest w jakis sposób uszkodzony, albo jednak nie wiesz co do czego
ja tez do konca nie wiem - bo nie opisałeś, jaki jest objaw że chcesz regulować, czarna swieca to nie objaw - jak chodzi generalnie dobrze to czarna swieca jest OK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skoczu87




Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejów

PostWysłany: Śro 20:14, 17 Cze 2020    Temat postu:

Śruba składu mieszanki reguluje tylko i wyłącznie ilość powietrza jaka dostarczamy przez gardziel gaźnika.dysza wolnych obrotów jak sama nazwa wskazuje odpowiada za wolne.iglica,poziom paliwa w komorze i dysza wysokich odpowiada za kitę od połowy do odciny...jeśli coś źle napisałem popraw mnie.nie unoś się bo nie o to mi chodziło,regulowalem w swoim życiu gaźniki nigdy nie miałem tak ciężko jak tutaj...Moto nie wkręca się płynnie,przy jeździe szarpie nim kiedy wyczyszcze świece jest w miarę zaraz jak się zajebie czarnym nagarem to już się cuda dzieją...czy objawy o które wcześniej pytałeś przy wkręceniu śruby regulacji składu mieszanki świadczą że mam za duża dysze?

Henio,nie mam już siły czy mógłbyś mi pomóc ustawić ten gaźnik?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Skoczu87 dnia Śro 20:17, 17 Cze 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 6:12, 18 Cze 2020    Temat postu:

ja sie nie unosze Very Happy
akurat w tym modelu sruba składu odpowiada za dostarczanie paliwa - nie powietrza.
poziom paliwa w kazdym zakresie obrotów ustala dawke nie tylko od połowy
szarpie rzy gwałtownie odkreconym gazie czy w ogóle jak sie jeździ to ciezko jechac płynnym gazem ?
jak masz iglice ? tak objaw swiadczy ze masz za duza dysze wolnych obrotów
przeciez pomagam cały czas Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skoczu87




Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejów

PostWysłany: Czw 6:40, 18 Cze 2020    Temat postu:

Ło matko i córko🤔🙄teraz to już wogóle zdębiałem...mam zdrutowana pompkę więc przy gwałtownym idzie ładnie problem pojawia się sekundę dwie po dodaniu gazu...ok muszę to poukładać...
1-jesli wykręcam śrubę od składu mieszanki wzbogacam mieszankę czy ja zubożam?w tym konkretnym gaźniku?według mnie wykręcając mieszanka staje się uboga co widzę po kolorze świecy.
2-czy jest szansa abyś naprowadził mnie jak dobrze wyregulować śrubą składu mieszanki?czytałem że wkręca się śrubę do końca odpala Moto i wykręca śrubę Moto się dławi wtedy śruba od obrotów wkręcam podnoszę i tak zabawa aż się złapie optymalne obroty i przejście.tylko że to w takim razie w gaźniku gdzie śruba składu mieszanki daje powietrze?więc analogicznie tutaj sytuacja była by odwrotna,muszę wykręcić ta śrubę na max i tak zacząć regulować? Jestem mechanikiem samochodowym z wykształcenia,serwisuje obrabiarki CNC a tego ciulostwa za nic w świecie nie mogę ogarnąć,informacji w necie szczerze to jak kot napłakał😒🤨🥺

Aha poziom paliwa ustawiłem za pomocą wężyka i metody naczyń połączonych,równo że stykiem łączenia komory pływakowej i gaźnika-dobrze?Iglica ustawiona na środku...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Skoczu87 dnia Czw 7:04, 18 Cze 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 7:11, 18 Cze 2020    Temat postu:

1) jak wykrecasz to wzbogacasz
2) wykręcasz wyjsciowo na jakies 2 obroty,m odpalasz, i kręcisz osłuchujac jak sie zachowuje silnik, po objawach sie wie czy trzeba wymienic dysze czy sama srubą składu da sie dojść do ładu. mechanika samochodowa w szkole to tylko lizanie tematu
3) czy dobrze nie wiem - trzeba by przeczytac ksiązke serwisową jaki zaleca poziom paliwa dla tego modelu gaźnika, wydaje mi sie że poziom ma byc nieco ponizej płaszczyzny podziału. ja ustawiam na równoległość linii pływka do płaszczyzny podziału gaźnika
iglica na srodku ok - ale jaką masz iglice ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skoczu87




Dołączył: 12 Lip 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sulejów

PostWysłany: Czw 7:40, 18 Cze 2020    Temat postu:

1-jak mam 1.5 obrotu a motocykl chodzi tylko na wolnych wykręcam świece jest czarna.wykrecam 2 obroty motocykl tylko na wolnych chodzi świeca jest kawa z mlekiem..więc zgłupiałem bo jak się to ma do tego wszystkiego? Czyli jeśli wkręcę na maxa śrubę to obroty powinny rosnąć czy maleć?
2 iglica z OZNACZENIEM OBDTN
3- założona dysza 42 wolnych sugerujesz żeby przejść na 40 czy 38?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Skoczu87 dnia Czw 7:42, 18 Cze 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 8:15, 18 Cze 2020    Temat postu:

1)ciezko ocenic kolor swiecy po kilku minutach pracy silnika, pewnie z przegazówkami wiec to mało wiarygodny pomiar.
jak wkręcisz na max powinien motocykl zgasnać, wykręcając od max powinny obroty rosnać najlepiej jakby rosly do około 2 obrotów - po czym kolejne dalsze wykręcenie powinno dawac efekt zalewania, obroty spadaja po czasie motocykl gaśnie. mozna sobie wyobrazić że z obrotów robi sie sinusoida i szukasz miejsca "szczytu" wtedy jest prawidłowo ustawiony skłąd mieszanki wolnych obrotow, wtedy najlepej bedzie palił, nie zalewal swiecy, nie przegrzewal sie.
2) to iglica rozsądna
3) tak zaczał bym od 40 - nie ma co przesadzać chociaz jakbym miał fure przy sobie i mógł sie pobawic regulacjami to bym pewnie trafniej powiedział jaka dysza powinna byc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin