|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas88lag
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzciana/Rzeszów
|
Wysłany: Czw 10:27, 26 Sty 2017 Temat postu: REGULACJA i POMIAR LUZÓW ZAWOROWYCH EXC 450/500 - INSTRUKCJA |
|
|
Witam, pomyślałem o przyklejeniu tematu o regulacji zaworów modelach na wtrysku, na jednym wałku tj. EXC 450 oraz 500. Chyba coraz więcej osób jednak celuje w nowsze roczniki, a jeżeli jest taki temat o silnikach RFS to dlaczego by nie podkleić i tego
KROK PO KROKU:
1. Dokładnie umyj sprzęt
2. Ściągnij siedzenie
3. Zdemontuj zbiornik paliwa uprzednio rozłączając szybkozłączkę przy przewodzie paliwowym oraz kostkę elektryczną, która znajduje się pod siedzeniem.
4. Odkręć 4 śruby na pokrywie zaworów – klucz 10 mm
5. Powoli odchyl pokrywę zaworów i przy pomocy szczypców kombinerek ściśnij opaskę, która trzyma przewód odpowietrzający pokrywę zaworów
6. Ustaw tłok w GMP – wbij najwyższy bieg i obracaj kołem do momentu aż znak na kole rozrządu pokryje się ze znakiem na wałku rozrządu (kropki)
Silniki 4 suwowy jak sama nazwa wskazuje ma 4 suwy:
I suw - SSANIE - dźwigienki dolotowe/ssące przesuwają się do dołu (zawory dolotowe/ssące się otwierają)
II suw - SPRĘŻANIE - dźwigienki nie wykonują żadnych ruchów (zawory są zamknięte)
III suw - PRACA - tak jak wyżej, dźigienki nie poruszają się (zawory są zamknięte)
IV suw - WYDECH - dźwigienki wydechowe przesuwają się do dołu (zawory wydechowe się otwierają)
taki silniki ma tak naprawdę 2 GMP, to które nas interesuje znajduje się zaraz po suwie SSANIA. Obserwujemy dźwigienki dolotowe/ssące i w momencie kiedy idą one dół obracamy powoli kołem/kopnikiem, dźwigienki zaczynają się nam podnosić, jeżeli już znajdują się na górze szukamy GMP (najlepiej coś w miarę cienkiego włożyć przez otwór świecy i sobie sprawdzić, kontrolując przy tym znaki na kole rozrządu i głowicy)
7. Zabezpiecz wolną przestrzeń rozrządu czyściwem lub innym wypełnieniem aby przypadkiem nic nie wpadło do silnika.
8. Sprawdź w serwisówce jakie powinny być szczeliny na zaworach i przyciskając dźwigienki zaworowe zmierz luz zaworowy na każdym z zaworów
WYDECHOWE: 0,12 – 0,17 mm (ja ustawiam na 0,15 mm)
SSĄCE: 0,10 – 0,15 mm (ja ustawiam na 0,13 mm)
9. Najlepiej rozrysuj na kartce rozmieszczenie zaworów i przy każdym z nich opisz aktualny luz zaworowy jaki udało się zmierzyć
10. Odkręć 4 śruby trzymające dźwigienki zaworowe M7x1 (15Nm)
11. Odkręć 2 śruby imbusowe z oringami (imbus 8 mm) M14x1,25 (20Nm) w głowicy
12. Przez otwory po wykręceniu śrub imbusowych wkręć w wałki dźwigienek zaworowych śrubę M6 – wkręcamy ją tylko po to aby bez przeszkód wyciągnąć wspomniane wałki.
WAŻNE: przy składaniu włóż wałek w takiej samej pozycji jak wyciągnąłeś. Na końcówkach wałków są znaki (kropki), znaki te mają być skierowane ku górze.
13. Wyciągnij dźwigienki zaworowe
14. Przy pomocy magnesowego chwytaka wyciągnij podkładki/płytki zaworowe
15. Zmierz je suwmiarką i na kartce z rozpiską luzu zaworowego opisz grubość podkładki jaka była przy każdym z zaworów
16. Po dokonaniu pomiarów załóż odpowiednią podkładkę
17. Włóż wałek dźwigienki zaworowej w takiej samej pozycji w jakiej został wyciągnięty oraz samą dźwigienkę zaworową
18. Zakręć śruby dźwigienek zaworowych M7x1 (15Nm) – dokręcaj krzyżowo
19. Dla pewności sprawdź jeszcze raz luz zaworowy
20. Wkręć śruby imbusowe z oringami M14x1,25 (20Nm)
21. Załóż przewód odpowietrzający pokrywę zaworów
22. Załóż pokrywę i dokręć śruby pokrywy zaworowej M6 (10 Nm)
Poniżej linki obrazujący całą procedurę:
https://www.youtube.com/watch?v=-6i2-TxVKYg
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez lukas88lag dnia Pią 19:31, 14 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcx
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WuWua
|
Wysłany: Wto 20:22, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
podkleić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiktorsc50
Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:11, 04 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
witam a jak w sxf 450 2009?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 10:21, 04 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
zgodnie z ksiązką serwisową
a sama idea taka sama jak powyżej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Śro 16:23, 17 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
czy w 530 exc 2008 sa też takie znaczniki (kropki )na wałkach? co prawda każdy był wsadzony w swoje dźwigienki i w tej samej pozycji ale żadnych tam znaczników nie wadziłem.z góry dzięki za odpowiedz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 20:06, 17 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
warto to robic z serwisówka, czasem sworznie są montowane jednoznacznie, i mozna sie pomylić. w 530stce masz kropke na wałku i ona ma sie zgrać ze srubą która trzyma wałek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Pią 16:58, 19 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | warto to robic z serwisówka, czasem sworznie są montowane jednoznacznie, i mozna sie pomylić. w 530stce masz kropke na wałku i ona ma sie zgrać ze srubą która trzyma wałek |
Henio robiłem według książki(man.service 2008) ale tam o tym nic nie znalazłem (może przeoczyłem)
Dzisiaj z ciekawości te dwa wałki dźwigienek zaworowych wysunąłem i nic na nich nie znalazłem .nie ma żadnych oznaczeń ,chyba ze w młodszych modelach lub obecnie takie robią.(szkoda ze nie zrobiłem foty)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 19:56, 19 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
tez nie kojarze gdzie i kiedy a moze mi sie myli z LC4 tam jest podobny układ głowicy i tam na pewno ma to znaczenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 2:39, 29 Gru 2023 Temat postu: |
|
|
mam pytanie o tę zaślepke w punkcie:
-Wkręć śruby imbusowe z oringami M14x1,25 (20Nm)
w moim 2017 500 exc-f jest napisane 10Nm możliwe że taka różnica?
(screw, rocker arm plug - 10Nm)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motif dnia Pią 2:40, 29 Gru 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|