|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:54, 02 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
a co do srubki to da sie zablokować w innej pozycji - jak wkręcis na hama gdzieś w wał to go zablokujesz. dlatego ja zawsze ustawiam mniej wiecej GMP i potem swiece sobie latarką w otwór i widze dokładnie wcięcie w wale
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Pon 21:54, 02 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal7508
Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 17:15, 03 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Aha a ta śruba to jakaś serwisowa jest czy jaka? W manualu widzę, że poprostu jest. A głupie pytania zadaję bo będę się zabierał za to pierwszy raz więc nie wiem i chciałbym, żeby ktoś wytłumaczył ocb.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas88lag
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzciana/Rzeszów
|
Wysłany: Wto 19:11, 03 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Nie szukaj żadnej śruby. Ona jest fabrycznie wkręcona w prawy karter.
Bardzo ładnie ją tutaj widać (zaznaczona przeze mnie czerwoną ramką).
Normalnie jest ona wkręcona razem z podkładką (numerek 2 z rysunku), jeżeli już znajdziesz mniej więcej właściwe GMP (są 2 GMP i tylko wtedy kiedy krzywki wałka rozrządu skierowane są do dołu rozpoczynamy regulacje) przyświeć sobie w ten otwór i powinieneś zobaczyć otwór na wale, wtedy wkręcasz tę śrubkę, ale już bez podkładki - tym sposobem masz zablokowany wał.
Ja osobiście nie wkręcam tej śruby tylko patrzę na krzywki i małym śrubokrętem albo opaską zaciskową przez otwór świecy szukam Górnego Martwego Położenia Tłoka, blokując śrubką zauważyłem, że to GMP nie jest takie idealne (pewnie do regulacji wystarczy) obracając wałem dalej tłok jeszcze idzie do góry kilka cm. Moto na podnośniku stoi i uważam żeby go nie zruszyć, bo chwila nieuwagi i tracimy GMP potrzebne do ustawienia luzów zaworowych, także od tylnego koła już wtedy trzymam się z daleka.
Luzy, żeby uniknąć dodatkowego pytania w przypadku silnika RFS ustaw na 0,1 mm.
Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukas88lag dnia Wto 19:17, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:15, 03 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
[quote="lukas88lag"]Nie szukaj żadnej śruby. Ona jest fabrycznie wkręcona w prawy karter.
Ja osobiście nie wkręcam tej śruby tylko patrzę na krzywki i małym śrubokrętem albo opaską zaciskową przez otwór świecy szukam Górnego Martwego Położenia Tłoka, blokując śrubką zauważyłem, że to GMP nie jest takie idealne (pewnie do regulacji wystarczy) obracając wałem dalej tłok jeszcze idzie do góry kilka cm.
no to sie mylisz bo właśnie zblokowanie śrubą daje idealnie punkt gmp, sprawdzałem to podczas rozbiórki silnika i w tym położeniu sworzeń korbowodu jest dokładnie w środku osi cylindra, poza tym nie trzeba być ostrożnym żeby nic sie nie przestawiło...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Wto 23:16, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas88lag
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzciana/Rzeszów
|
Wysłany: Śro 18:41, 04 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
[quote="wójo"] lukas88lag napisał: | Nie szukaj żadnej śruby. Ona jest fabrycznie wkręcona w prawy karter.
Ja osobiście nie wkręcam tej śruby tylko patrzę na krzywki i małym śrubokrętem albo opaską zaciskową przez otwór świecy szukam Górnego Martwego Położenia Tłoka, blokując śrubką zauważyłem, że to GMP nie jest takie idealne (pewnie do regulacji wystarczy) obracając wałem dalej tłok jeszcze idzie do góry kilka cm.
no to sie mylisz bo właśnie zblokowanie śrubą daje idealnie punkt gmp, sprawdzałem to podczas rozbiórki silnika i w tym położeniu sworzeń korbowodu jest dokładnie w środku osi cylindra, poza tym nie trzeba być ostrożnym żeby nic sie nie przestawiło... |
No fakt przy tej metodzie nie trzeba być specjalnie ostrożnym, jeżeli rzeczywiście to GMP blokowane śrubą jest lepsze/dokładniejsze to może też się na nią przerzucę. W końcu bardziej doświadczony kolega się wypowiada. Faktem jest jednak, że obracając wałem i mijając ten otwór tłok unosi się jeszcze odrobinę - może nie kilka cm ale z centymetr może pół.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:24, 04 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
w takim razie zle znajdujesz ten punkt, nie ma opcji zeby tłok pracował góra dół w okolicach naciecia na wale do ustalania gmp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aarek1414
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 21:16, 05 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Czy w tym złym położeniu da radę ustawić zawory czy jest to niemożliwe? Ustawiałem pierwszy raz sam i się zastanawiam czy czegoś nie pomieszałem ale krzywki chyba miałem dobrze bo faktycznie widać je jak się poświeci latarką wał też zblokowałem. Ustawiłem tak że 0,1 wchodzi z lekkim oporem 0,15 nie wcisnę, przydała by się 0,12.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Czw 23:38, 05 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Można ustawiać np. jak zawory wydechowe są otwarte czyli wciśnięte wtedy ustawiasz ssące i na odwrót.Najlepiej zrobić to z kimś kto to ogarnia.A oglądałeś filmiki w necie jak się ustawia zawory?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aarek1414
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 23:50, 05 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Oglądałem ktoś gdzieś nawet wrzucił zdjęcie głowicy z krzywkami w dół więc myślę, że tutaj wszystko będzie ok. Zastanawiałem się tylko czy da się fizycznie regulować zawory przy źle ustawionym punkcie czy jest to niemożliwe dla ssących lub wydechowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DirtBike.pl
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 18:43, 17 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Aarek1414 napisał: | Oglądałem ktoś gdzieś nawet wrzucił zdjęcie głowicy z krzywkami w dół więc myślę, że tutaj wszystko będzie ok. Zastanawiałem się tylko czy da się fizycznie regulować zawory przy źle ustawionym punkcie czy jest to niemożliwe dla ssących lub wydechowych. |
Nie da się bo krzywki napierają na dźwigienki i wtedy nie ma żadnego luzu (bez względu jak duży luz ustawisz)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
januslus
Dołączył: 19 Lip 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:16, 22 Wrz 2016 Temat postu: problem z regulacją |
|
|
witam wszystkich, ostatnio zmieniałem łańcuszek rozrządu i na koniec chciałem wyregulować zawory. Wał zablokowany, tłok u góry a krzywki wałka skierowane w dół. Sprawdzam zawory wydechowe, 0,1 mm wchodzi czyli ok. przechodzę do ssących. Brak szczeliny, więc luzuję nakrętkę i wykręcam śrubę żeby wcisnąć listek 0,1. W momencie gdy listek 0,1 siedzi z lekkim oporem zaczynam dokręcać nakrętkę (bez ruszania śruby, która jest cały czas w tej samej pozycji) i tu pojawia się problem gdyż po dokręceniu nie mogę wyjąć szczelinomierza, jak gdyby jeszcze bardziej dokręcał stopkę ale śruba do regulacji jest cały czas w tym samym miejscu. Wykręcając ją bardziej i blokując jest tak samo. Poza tym można zauważyć, że dźwigienki opierają się o płytki zaworowe.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez januslus dnia Czw 18:18, 22 Wrz 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewertas
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Czw 19:23, 22 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Kolego januslus masz zawory do wymiany. Jak dźwigienki dotykają talerzyków to nie próbuj nawet odpalać tego silnika, bo może się skończyć gruuubym remontem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 21:49, 22 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
dokłądnie jak dotyka to juz nie ma co regulować limit jest chyba 0.25 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|