|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcx
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WuWua
|
Wysłany: Pią 13:02, 01 Kwi 2011 Temat postu: Regulacja zaworów EXC 520/525/450 |
|
|
Jako że nigdzie nie ma instrukcji postanowiłem się poświecić i zrobić fotorelację dot. regulacji zaworów. Mile widziane podpowiedzi oraz to czego nie ująłem/zapomniałem:)
Nie bawię się w odchylanie chłodnic - po prostu je zdejmuję, nie wiele roboty a przy okazji można sprawdzić kilka rzeczy
1. Stawiamy moto na podstawce - CZYSTY!
2. Spuszczamy płyn chłodniczy - śrubka z podkładką pod wydechem - uwaga na podkładkę miedzianą! (najpierw odkręcić śrubkę a potem korek od chłodnicy)
[link widoczny dla zalogowanych]
3. Po spuszczeniu całego płynu odkręcamy chłodnice, mocowanie baku, wykręcamy świecę, rozłączamy wentylator jeśi jest i czyścimy wszystko dookoła dekielków zaworowych - żaden syf się nie dostanie do środka
[link widoczny dla zalogowanych]
4. Odkręcamy 6 śrubek z dekielków - śruby z podkładkami miedzianymi!
[link widoczny dla zalogowanych]
5. Ustawiamy poprawne położenie zaworów do regulacji...
Włączamy 5 bieg i: patrzymy na położenie tłoka - ma być w GMP czyli na górze - sprawdzamy drucikiem/śrubokrętem przez otwór świecy, gdy będzie na górze próbujemy wkręcić śrubę bez podkładki - jeśli wejdzie i wał nie będzie się ruszał jest OK! NIC NA SIŁĘ!! Dodatkowo sprawdzam położenie krzywek w głowicy - jeśli są skierowane do dołu - JEST OK. Ciężko je zobaczyć ale można:) Jesli te trzy rzeczy są OK wtedy biore sie za regulację zaworów.
[link widoczny dla zalogowanych]
6. Szczelinomierz mam zwykły z tych lepszych - za 34 PLN:D Wygiąłem sobie jak niżej
[link widoczny dla zalogowanych]
7. Kolejność regulacji obojętna. Bierzemy klucz 10 i płaski śrubokręt, luzujemy nakrętkę kluczem 10 następnie wprowadzamy szczelinomierz i regulujemy śrubokrętem odpowiednią wartość (0,10mm) zarówno na wydechowych jak i ssących
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Szczelinomierz musi wchodzić raczej ciasnawo ale bez przesady, tak żeby 0,15 nie weszło w ogóle!
Gdy mamy pewność że jest OK trzymając śrubokręt zakręcamy nakrętkę, nie ruszając srubakiem.
8. Regulacja zakończona:) Zamykamy dekilki zaworów smarując uszczelki olejem i pamiętamy o śrubkach z podkładkami miedzianymi! Tu wcale nie trzeba dokręcać mocno - raczej z jednakowa siłą dla każdej śruby i z wyczuciem!
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji regulacji zaworów sprawdzam pompę wody. Czy trzpień na wałku się nie wysunął! Czy wiatraczek OK... Jeśli wiaraczek się nie rusza - JEST OK
[link widoczny dla zalogowanych]
9. składamy wszystko do kupy, pamiętając także o śrubie z punkt 5 - zakładamy podkładkę i wkręcamy śrubę.
10. Zalewamy płyn chłodniczy iii należy jeszcze odpowietrzyć układ chłodniczy. ja najpierw przy wlewaniu płynu odkręcam śrubkę na prawej chłodnicy dopóki płyn nie zacznie się sączyć a następnie przy odpalonym moto należy odkręcić/poluzować śrubkę pod świecą na cylindrze! Jeśli płyn zacznie lecieć zakręcić i po sprawie. W razie konieczności uzupełnić płyn.
To tyle jeśli chodzi o zawory:) Jak już pisałem na górze fajnie jak będziecie dopisywać swoje uwagi i wskazówki
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 14:10, 01 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
świetny manual, można to zrobic bez wypuszczania płynu, ale dużo wygodniej jest zdjąć chłodnice, nie zabiera to dużo czasu a bardzo pomaga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pią 14:54, 01 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
mcx - kolego dzięki za opis teraz to ja to sam zrobię bez problemu. Kurde normalnie z nieba mi spadłeś z tym opisem. Jak bym cie znał bym ci kratę browara postawił. W weekend sam zrobię regulację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcx
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WuWua
|
Wysłany: Pią 16:04, 01 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno jak zabierzecie się za ustawienie GMP są dwie pozycje!!! Ustawcie tą gdzie zawory nie są podparte! krzykwki na wałku do dołu, zawory w jednej jakby płaszczyźnie, i palcami można popychacze ruszyć głównie wydechowe bo ssące mają tendencje do zacieśniania a wydechowe do zwiększania luzu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
silwer64
Gość
|
Wysłany: Wto 20:41, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
co to za chlodniczka oleju skad taka dopasowales??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:19, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
to z powerpatrsów chłodnica, połączona z pokrywka zapłonu często stosowana w SM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
racesupport
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wisła
|
Wysłany: Śro 12:05, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
czy to jest pozycja wałka przy której regulujemy luz zaworowy ? tłok przy tej pozycji powinien być GMP i na zdjęciu widać nawet że na górze jest, czyli wszystko ok można blokować wał ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:57, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
tak to jest ta pozycja, krzywki są w dole. tłok na górze i widać te wcięcie na wale w które wkręca sie srubke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elspasoo
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: Wto 8:19, 06 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Na powyższym zdjęciu jest wałek rozrządu z wcięciem, wcześniej kolega MCX pokazuje gdzie blokować wał korbowy. To chyba 2 różne tematy, proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Czy luz zaworowy w silniku 525, regulujemy na zimnym czy ciepłym silniku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 10:31, 06 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
elspasoo napisał: | Na powyższym zdjęciu jest wałek rozrządu z wcięciem, wcześniej kolega MCX pokazuje gdzie blokować wał korbowy. To chyba 2 różne tematy, proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Czy luz zaworowy w silniku 525, regulujemy na zimnym czy ciepłym silniku? |
Oj stary, wiedzę o mechanice i o czytaniu instrukcji masz bardzo słabą.
Wałek rozrządu a blokowanie wału do dwie różne sprawy.
Obejrzyj dwa ostatnie filmiki, jest tam dość jasno wszystko wyjaśnione.
http://www.ktmracing.fora.pl/serwis,6/video-serwis-ktm,2687.html
To co Ty nazywasz wcięciem na wałku rozrządu to jest dekompresator.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 10:32, 06 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elspasoo
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: Wto 13:23, 06 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Z czytaniem problemów raczej nie mam, wystarczy kolego ,że przeczytasz wcześniejszy post kolegi Henio. Co do wiedzy....to z mojej strony możesz myśleć o mnie ,że jestem różowym jednorożcem. Zbędna dyskusja.
Wracając do tematu ,osobiście nie widze potrzeby aby blokować korbę do ustawiania luzu zaworowego.
Czy luz ustawiamy na zimnym czy ciepłym silnku ? Miałem różne wynalazki np silniki forda OHC gdzie trzeba to było robić na ciepłym silniku ,jak jest w KTM'ach nie wiem, bo to moje pierwsze moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 16:07, 06 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
W KTM i chyba większości nowych cross/enduro na zimno.
A poprawnie w temp. pokojowej równej 20'C
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
danelczyk1988
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:47, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie a w woj Lubelskim polecicie jakis dobry serwis do regulacji ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal7508
Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 19:50, 02 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Ja jeszcze tak dla pewności. Blokujesz wał śrubą od dekielka pokrywki zaworów? Czy lepiej dobrać coś na sztukę na czas blokady? I czy da się zblokować wał w innym położeniu niż GMP (jakimś dziwnym sposobem gdybym czasem źle ustawił GMP) ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:22, 02 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
pierwsze słysze zeby w jakimkolwiek silniku luz zaworowy powinien byc ustawiany na ciepłym silniku.
wał nalezy zblokowac w exc bo ma tendencje to obracania sie w okolicach martwego punktu ( zreszta jak w wiekszosci singli).
Sruba do blokowania jest jedna i nie z zadnej pokrywki i nic nie trzeba dorabiac.
Ludzie wystarczy poogladac chociazby obrazki w serwisówce, nie mówie juz o czytaniu a tymbardziej w obcym jezyku a "złosliwe" odpowiedzi sa uzasadnione wedle zasady Na głupie pytania głupie odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|