Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja zaworów EXC 520/525/450
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcx




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WuWua

PostWysłany: Pią 13:02, 01 Kwi 2011    Temat postu: Regulacja zaworów EXC 520/525/450

Jako że nigdzie nie ma instrukcji postanowiłem się poświecić i zrobić fotorelację dot. regulacji zaworów. Mile widziane podpowiedzi oraz to czego nie ująłem/zapomniałem:)

Nie bawię się w odchylanie chłodnic - po prostu je zdejmuję, nie wiele roboty a przy okazji można sprawdzić kilka rzeczy Wink

1. Stawiamy moto na podstawce - CZYSTY!
2. Spuszczamy płyn chłodniczy - śrubka z podkładką pod wydechem - uwaga na podkładkę miedzianą! (najpierw odkręcić śrubkę a potem korek od chłodnicy)

[link widoczny dla zalogowanych]


3. Po spuszczeniu całego płynu odkręcamy chłodnice, mocowanie baku, wykręcamy świecę, rozłączamy wentylator jeśi jest Wink i czyścimy wszystko dookoła dekielków zaworowych - żaden syf się nie dostanie do środka

[link widoczny dla zalogowanych]

4. Odkręcamy 6 śrubek z dekielków - śruby z podkładkami miedzianymi!

[link widoczny dla zalogowanych]

5. Ustawiamy poprawne położenie zaworów do regulacji...

Włączamy 5 bieg i: patrzymy na położenie tłoka - ma być w GMP czyli na górze - sprawdzamy drucikiem/śrubokrętem przez otwór świecy, gdy będzie na górze próbujemy wkręcić śrubę bez podkładki - jeśli wejdzie i wał nie będzie się ruszał jest OK! NIC NA SIŁĘ!! Dodatkowo sprawdzam położenie krzywek w głowicy - jeśli są skierowane do dołu - JEST OK. Ciężko je zobaczyć ale można:) Jesli te trzy rzeczy są OK wtedy biore sie za regulację zaworów.

[link widoczny dla zalogowanych]

6. Szczelinomierz mam zwykły z tych lepszych Smile - za 34 PLN:D Wygiąłem sobie jak niżej

[link widoczny dla zalogowanych]

7. Kolejność regulacji obojętna. Bierzemy klucz 10 i płaski śrubokręt, luzujemy nakrętkę kluczem 10 następnie wprowadzamy szczelinomierz i regulujemy śrubokrętem odpowiednią wartość (0,10mm) zarówno na wydechowych jak i ssących

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Szczelinomierz musi wchodzić raczej ciasnawo ale bez przesady, tak żeby 0,15 nie weszło w ogóle!

Gdy mamy pewność że jest OK trzymając śrubokręt zakręcamy nakrętkę, nie ruszając srubakiem.

8. Regulacja zakończona:) Zamykamy dekilki zaworów smarując uszczelki olejem i pamiętamy o śrubkach z podkładkami miedzianymi! Tu wcale nie trzeba dokręcać mocno - raczej z jednakowa siłą dla każdej śruby i z wyczuciem!

[link widoczny dla zalogowanych]

Przy okazji regulacji zaworów sprawdzam pompę wody. Czy trzpień na wałku się nie wysunął! Czy wiatraczek OK... Jeśli wiaraczek się nie rusza - JEST OK

[link widoczny dla zalogowanych]




9. składamy wszystko do kupy, pamiętając także o śrubie z punkt 5 - zakładamy podkładkę i wkręcamy śrubę.

10. Zalewamy płyn chłodniczy iii należy jeszcze odpowietrzyć układ chłodniczy. ja najpierw przy wlewaniu płynu odkręcam śrubkę na prawej chłodnicy dopóki płyn nie zacznie się sączyć a następnie przy odpalonym moto należy odkręcić/poluzować śrubkę pod świecą na cylindrze! Jeśli płyn zacznie lecieć zakręcić i po sprawie. W razie konieczności uzupełnić płyn.

To tyle jeśli chodzi o zawory:) Jak już pisałem na górze fajnie jak będziecie dopisywać swoje uwagi i wskazówki Smile


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 14:10, 01 Kwi 2011    Temat postu:

świetny manual, można to zrobic bez wypuszczania płynu, ale dużo wygodniej jest zdjąć chłodnice, nie zabiera to dużo czasu a bardzo pomaga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pią 14:54, 01 Kwi 2011    Temat postu:

mcx - kolego dzięki za opis Smile teraz to ja to sam zrobię bez problemu. Kurde normalnie z nieba mi spadłeś z tym opisem. Jak bym cie znał bym ci kratę browara postawił. W weekend sam zrobię regulację.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcx




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WuWua

PostWysłany: Pią 16:04, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Smile

Jeszcze jedno jak zabierzecie się za ustawienie GMP są dwie pozycje!!! Ustawcie tą gdzie zawory nie są podparte! krzykwki na wałku do dołu, zawory w jednej jakby płaszczyźnie, i palcami można popychacze ruszyć głównie wydechowe bo ssące mają tendencje do zacieśniania a wydechowe do zwiększania luzu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
silwer64
Gość






PostWysłany: Wto 20:41, 21 Lut 2012    Temat postu:

co to za chlodniczka oleju skad taka dopasowales??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:19, 21 Lut 2012    Temat postu:

to z powerpatrsów chłodnica, połączona z pokrywka zapłonu Razz często stosowana w SM

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Śro 12:05, 10 Lip 2013    Temat postu:

czy to jest pozycja wałka przy której regulujemy luz zaworowy ? tłok przy tej pozycji powinien być GMP i na zdjęciu widać nawet że na górze jest, czyli wszystko ok można blokować wał ?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:57, 10 Lip 2013    Temat postu:

tak to jest ta pozycja, krzywki są w dole. tłok na górze i widać te wcięcie na wale w które wkręca sie srubke

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elspasoo




Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: Wto 8:19, 06 Sie 2013    Temat postu:

Na powyższym zdjęciu jest wałek rozrządu z wcięciem, wcześniej kolega MCX pokazuje gdzie blokować wał korbowy. To chyba 2 różne tematy, proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Czy luz zaworowy w silniku 525, regulujemy na zimnym czy ciepłym silniku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 10:31, 06 Sie 2013    Temat postu:

elspasoo napisał:
Na powyższym zdjęciu jest wałek rozrządu z wcięciem, wcześniej kolega MCX pokazuje gdzie blokować wał korbowy. To chyba 2 różne tematy, proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Czy luz zaworowy w silniku 525, regulujemy na zimnym czy ciepłym silniku?


Oj stary, wiedzę o mechanice i o czytaniu instrukcji masz bardzo słabą.
Wałek rozrządu a blokowanie wału do dwie różne sprawy.

Obejrzyj dwa ostatnie filmiki, jest tam dość jasno wszystko wyjaśnione.
http://www.ktmracing.fora.pl/serwis,6/video-serwis-ktm,2687.html
To co Ty nazywasz wcięciem na wałku rozrządu to jest dekompresator.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 10:32, 06 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elspasoo




Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: Wto 13:23, 06 Sie 2013    Temat postu:

Z czytaniem problemów raczej nie mam, wystarczy kolego ,że przeczytasz wcześniejszy post kolegi Henio. Co do wiedzy....to z mojej strony możesz myśleć o mnie ,że jestem różowym jednorożcem. Zbędna dyskusja. Laughing
Wracając do tematu ,osobiście nie widze potrzeby aby blokować korbę do ustawiania luzu zaworowego.
Czy luz ustawiamy na zimnym czy ciepłym silnku ? Miałem różne wynalazki np silniki forda OHC gdzie trzeba to było robić na ciepłym silniku ,jak jest w KTM'ach nie wiem, bo to moje pierwsze moto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 16:07, 06 Sie 2013    Temat postu:

W KTM i chyba większości nowych cross/enduro na zimno.
A poprawnie w temp. pokojowej równej 20'C


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danelczyk1988




Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:47, 09 Maj 2014    Temat postu:

Panowie a w woj Lubelskim polecicie jakis dobry serwis do regulacji ? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal7508




Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 19:50, 02 Mar 2015    Temat postu:

Ja jeszcze tak dla pewności. Blokujesz wał śrubą od dekielka pokrywki zaworów? Czy lepiej dobrać coś na sztukę na czas blokady? I czy da się zblokować wał w innym położeniu niż GMP (jakimś dziwnym sposobem gdybym czasem źle ustawił GMP) ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:22, 02 Mar 2015    Temat postu:

pierwsze słysze zeby w jakimkolwiek silniku luz zaworowy powinien byc ustawiany na ciepłym silniku.
wał nalezy zblokowac w exc bo ma tendencje to obracania sie w okolicach martwego punktu ( zreszta jak w wiekszosci singli).
Sruba do blokowania jest jedna i nie z zadnej pokrywki i nic nie trzeba dorabiac.
Ludzie wystarczy poogladac chociazby obrazki w serwisówce, nie mówie juz o czytaniu a tymbardziej w obcym jezyku a "złosliwe" odpowiedzi sa uzasadnione wedle zasady Na głupie pytania głupie odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin