Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja zaworu wydechowego tpi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ko$i




Dołączył: 26 Mar 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:10, 31 Paź 2019    Temat postu: Regulacja zaworu wydechowego tpi

Pacjent to huska te 250 model 19, co z regulacją otwarcia zaworu wydechowego, można tym manipulować czy lepiej zostawić jak jest? Spotkałem się z opinią że lepiej tego nie ruszać ale ten dół w 250 jest taki...no jaki jest, odkrecilem zawór na próbę i jest o niebo lepiej ale nie wiem czy nie narobie tym więcej szkód niż pożytku?

Proszę o opinię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 17:31, 31 Paź 2019    Temat postu:

ktm nie zaleca tym kręcic ale ze swojego puntu widzenia też wole pokręcic, udupic nieco góre i przejscie ale poprawić dół i np latwiej wskakiwać na przeszkdy - troche zalezy tez od terenu, fabryczne usatwienie jest najbardziej optymalne - i stosunkowo dobry dół i gora. po kręceniu, poprawiasz dól ale tez pogarsza sie gora, i odwrótnie - moze rwac za mocno górą ( przy tym przejsciu ) a dół bedzie zamulony za bardzo. - jak tobie pasuje to co zrobiłeś to tak zostaw i jeździj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ko$i




Dołączył: 26 Mar 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:56, 01 Lis 2019    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. A patent z dociążeniem kosza sprzęgłowego? Testował ktoś, jak to się sprawdza ja dłuższą metę? Są jakieś negatywne skutki tego rozwiązania?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 20:13, 01 Lis 2019    Temat postu:

bez sensu dociazac kosz sprzęgłowy bo jest duza masa z czego ta masa w srodku nie robi za duzo efektu. lepsze rozwiazanie to obciązenie na magneto bo jest duza srednica wiec wieksza masa wirowa która robi robote
mam u siebie to załozone oczywiscie są negatywne - gdyby były tylko pozywytne to było by zamontowane po prostu cięzsze koło magnesowe. z tym rozwiązaniem moto po wkręceniu sie na obroty ma lepszego kopa, fajna opcja np do trialowej jazdy ( w trialu koła są mega ciezkie są też duże grube wieńce na sprzęgle zeby wszystko było jak najwiekszej srednicy i duzej masie - ale w srodku jest max lekko ) czyli wskoczyc na murek lekko wkręcasz na gaz, puszczasz sprzęgło a idzie niezłe "uderzenie" mocy na koło, troche łatwiej szukac trakcji przy wolnej jeździe np w wąwozach, zauwazyłem też że jak sie leci na przelotach i wjedzie np w grząski piach to moto nie traci mocy, tylko z wiekszą siłą wjeżdza nie tracąc prędkosci ( to tak troche obrazowo opisałem Very Happy ) z wad jakie widze - jak sie leci na przelocie i cos wymusi przyhamowanie - przeszkoda, zakret - to potem ciezej wyjśc z gazu na obroty, trzeba zwykle zredukowac bieg, bez obciązenia z samego gazu lepej startowal. pomijam juz jakies wieksze obciązenia dla silnika, ukłądu napedowego czy hamulców - ale to w tym sporcie pomijalny temat. czy warto czy nie odpowiedź sobie sam, troche zalezy od jazdy, na same leśne przeloty raczej bym sie nie zdecydował, bo tu najwiekszą róznice poczułem ( ten brak mocy przy przyduszeniu silnika przed przeszkodą i potem powolny powrót do obrotów silnika w stosunku do lekkiego magneta )
jak chcesz mam takie koła dociążające na sprzedaż


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafi80




Dołączył: 13 Wrz 2017
Posty: 41
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:30, 04 Lis 2019    Temat postu:

Wilozofia silnika spalinowego jest taka aby masa wirujaca była jak najmniejsza więc każdy producent dąży aby magneto, kosz sprzęgła itd było lżejsze.
Im mniejsza masa tym lepiej silnik reaguje na gaz, szybciej wkreca się w obroty i do wyczynu zakłada się właśnie wszystkie elementy Max odchudzone.
Więc kupcie lc4 jak chcecie traktor.
Zawór wydechowy jasne że się ustawia. Nie wiem skąd pomysł ze ktm tego nie zaleca.
Ciekawe dlaczego sprzedaje sprężyny do zaworu w różnych kolorach - twardosciach w zależności od tego gdzie jeździmy i w jakich warunkach pogodowych.
Zawór nie podnosi mocy ani jej nie zabiera.
Pozwala na bardziej lub mniej płynne przejście ze średnich do wysokich obrotów..
Twarda sprężyna otworzy zawór bardzo późno i gwałtownie co da wrażenia kopa mocy... Itd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 11:50, 04 Lis 2019    Temat postu:

moze stąd pomysł że sie nie ustawia że ktm w instrukcji serwisowej opisuje że nie zaleca przestawiania dolnej sruby regulacyjnej Smile

spręzyny owszem zaleca zmiane, ale juz ich napięcia nie zaleca zmieniać

nie do konca, jakby chcieli zrobic mniejsze masy wirowe to by zmniejszyli srednice magneta - do konca nie chcą zmniejszać tych mas. motocykle fabryczne są dla róznego grona odbiorcy - w tym dla zawodników, amatorowi cieżkie magneto pomaga w niektórych sytacjach, owszem na kłode można wskoczyć wykręcajac silnik " pod czerwone pole" tylko amator nie ktory nie ma wyczutego sprzęgła, raz znajdzie sie na kłodzie, a raz pod motocyklem jak sprzet mocniej wyrwie, dlatego dociazajac magneto mozna na nizszych obrotach robic to samo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin