Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozładowany akumulator EXC 300 2017

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sajmon3503




Dołączył: 13 Kwi 2016
Posty: 26
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 13:47, 04 Kwi 2020    Temat postu: Rozładowany akumulator EXC 300 2017

Witam,wchodzę do garażu w sobotę,rozrusznik elektryczny ani drgnie,akumulator pokazuje +/- 9.5v,po naładowaniu ok. 15.6v i wszystko śmiga,w niedzielę rano jeżdżę wszystko bezproblemowo działa.Przychodzę za tydzień w sobotę,to samo.
Sytuacja ma miejsce 4 tydzień z rzędu.
Pytanie brzmi skąd ten pobór mocy,co go może rozładowywać?
Dodam że aku oryginał przebieg moto 114mth,jeżdżę bez lamp oraz zmieniłem wyłącznik zapłonu na prosty nie homologowany taki sam jak włącznik rozrusznika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 14:09, 04 Kwi 2020    Temat postu:

przede wszystkim 15,6 V po naładowaniu mogło uszkodzic akumulator, to litowo jonowy akumulator wymaga odpowiedniej ładowarki, bardzo te akumulatory nie lubią przeładowania - 15,6 to zdecydowanie za duzo - mógł sie uszkodzić
ale nalezało by jeszcze sprawdzic przede wszystkim ładowanie - odpal i zobacz ile pokazuje powinno byc około 14V, moze masz uszkodzony układ ładowania, ładuje za duzo albo za mało - jak za mało to nie doładowuje, jak za duzo uszkadza aku
mozna też zmierzyc upływnośc prądu ile moto pobiera na postoju ( upewnij sie ze licznik sie nie podswietla w momencie pomiaru ) moze jest gdzieś zwarcie drobne i prąd "ucieka"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 14:14, 04 Kwi 2020    Temat postu:

Ładowanie na pewno jest bo gdy rozruch nie reaguje odpalam go z kopa,później kręci A nawet czasem odpali.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 14:15, 04 Kwi 2020    Temat postu:

OK Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 14:47, 04 Kwi 2020    Temat postu:

henio12323 napisał:
przede wszystkim 15,6 V po naładowaniu mogło uszkodzic akumulator, to litowo jonowy akumulator wymaga odpowiedniej ładowarki, bardzo te akumulatory nie lubią przeładowania - 15,6 to zdecydowanie za duzo - mógł sie uszkodzić
ale nalezało by jeszcze sprawdzic przede wszystkim ładowanie - odpal i zobacz ile pokazuje powinno byc około 14V, moze masz uszkodzony układ ładowania, ładuje za duzo albo za mało - jak za mało to nie doładowuje, jak za duzo uszkadza aku
mozna też zmierzyc upływnośc prądu ile moto pobiera na postoju ( upewnij sie ze licznik sie nie podswietla w momencie pomiaru ) moze jest gdzieś zwarcie drobne i prąd "ucieka"


Okej,aku podładowany do 13.5v wszystko super,sam doładował 14.2v także tutaj jest ok,pytanie gdzie szukać tego zwarcia?W jakich obwodach może występować?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 14:53, 04 Kwi 2020    Temat postu:

narazie nie szukaj zwarcia tylko zmierz upływnosc, rozłącz aku, obojetne czy plus czy minus, multimetrem ustaw na Ampery, i szeregowo złącz obwód - przy załaczeniu zasilania moze sie wzbudzić licznik, trzbea bedzie odczekać aż zgaśnie albo go odpiąć i zobacz jaka wyjdzie wartość, podejrzewam że maksymalnie jak zeżre z 5-10mA to jeszcze jest OK, pewnie idealny układ ma z 0,2-0,3 mA ( tego typu bez immo itd )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 14:56, 04 Kwi 2020    Temat postu:

Okej,tak zrobię i dam znać
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 0:47, 05 Kwi 2020    Temat postu:

Ewentualnie wypnij aku z moto i monitoruj samorozładowanie- w ten sposób wykluczysz czy to aku czy moto Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin