|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łodzianin
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 10:26, 17 Mar 2015 Temat postu: Serwis EXC 125- pytań kilka |
|
|
Witam!
Niedawno kupiłem swoją mechaniczną pomarańczę i przygotowuję ją do sezonu. Jako, że poprzednik w ogóle o sprzęt nie dbał, to mam sporo do zrobienia. I tu pojawia się kilka kwestii, co do których nie jestem pewien:
1) Czy rozbierać i czyścić hamulce, czy wystarczy jak wymienię płyn? Chodzi mi o tłoczki, zaciski itp.
2) Coś się stanie, jak wypchnę tłoczek od hydraulicznego sprzęgła Magura(ten przy silniku)? Nie przecieka, ale pewnie nie był ruszany od daaawna i nie wiem, czy syfów nie ma. Pytam, bo słyszałem, że jak się go ruszy to potem będzie ciekł.
3) Mam trochę nietypową sytuację z tylnym hamulcem. Jak nacisnę na pedał, to tłoczek normalnie dociska do klocków, ale jak puszczę dźwignię, to tłoczek cofa się z powrotem i pomiędzy nim a klockiem zostaje spora przerwa. Co może być nie tak?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 12:53, 17 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
1) zalezy w jakim wszystko jest stanie, ja z nudów zimą siedziałem i rozebrałem wszystko na czesci pierwsze i robie to co 1-2 zimy zaleznie od ilosci wolnego czasu. zaszkodzic nie zaszkodzi a czysty sprawny układ to plus. na pewno warto chociazby dobrze wszystko domyc ewentualnie tłoczki mozna delikatnie wysunąć i przesmarowac smarem do tłoczków przy wymienia np klocków ( zeby je potem wcisnac do konca) i prowadnice nasmarowac, wiec sama ta praca to dosłownie kilka minut. płyn też warto wymieniac, teoretycznie raz na dwa lata, ale ja jak zmieniam co pół roku to po samej wymienia czuje delikatną róznice, na plus.
2) jak go wypchniesz to bedzie wypchniety ;P wyskoczy i tyle. mozesz rozebrać to bedzoe tylko sam tłoczek z oringiem, wszystko przemyj złoż i zalej nowym płynem mineralnym. a jak sie nie chcesz bawic zmien sam płyn i tez bedzie okej
3) moze masz luzy na prowadnicach, lub krzywy zacisk i po nacisneciu kasują sie luzy dopiero wiec sam docisk jest niewielki. moze byc tez że układ jest zapowietrzony, a to moze byc spowodowane złą regulacją dzwigni hamulca ( stale lekko wcisniety tłoczek nie wpuszcza z powrtem płynu do zbiorniczka wiec raz ze pracuje ciągle na jednym starym płynie, to dwa że sie sam nie odpowietrzy nigdy ) wiec zacznij od poluzowania tego bolca który wciska w tłoczek. odpowietrz układ jeszcze raz i przypatrz sie czy jak naciskasz dzwignie hamulca to czy zacisk stoi w miejscu czy sie zaczyna przechylać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łodzianin
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 10:14, 18 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie za odpowiedź
Jeszcze 2 pytanka- czym czyścić hamulce? benzyna, nafta, czy kompresorem tylko?
Do smarowania tłoczków zaopatrzyć się w jakiś specjalny smar?
Jak znajdę trochę czasu, to rozbiorę i zobaczę co i jak z tylnym zaciskiem.
Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|