Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Setting przedniego zawieszenia, co i jak.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mazak




Dołączył: 25 Lut 2023
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:02, 25 Lut 2023    Temat postu: Setting przedniego zawieszenia, co i jak.

Witam!
Potrzebuje wszelkich informacji dot. doboru blaszek, podkładek do settingu przedniego zawieszenia. Mianowicie zależy mi aby wiedzieć jak dobierać takie blaszki pod wagę oraz np. czy ich ułożenie jest zawsze takie same.
Jeżeli są do tego jakieś tabele lub inne strony, które to tłumaczą to prosiłbym bardzo o ich podanie. Very Happy
Z góry dziękuję za odpowiedzi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:55, 25 Lut 2023    Temat postu:

niestety robienie settingu to mozna powiedziec troche sztuka, tak jak malowanie - niby wiadomo ze pedzel i farba.... ale zeby wyszło cos sensownego trzeba miec doswiadczenie
nie ma nigdzie reguły co sie dobiera, pod jaka wage itd. to nie do konca tak działa.
zawieszenia zwłąszcza w ktmie przez wiele lat były technologicznie takie same - jedyna róznica własnie w detalach jak setting a z roku na rok zawieszeniowo były odczuwalnie spore róznice, nowsze roczniki prowadziły sie miedzy innymi przez prace zawieszenai duzo lepiej - mimo technologicznie nie zmienionej konstrukcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mazak




Dołączył: 25 Lut 2023
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:45, 26 Lut 2023    Temat postu:

No ok nawet jeżeli doświadczenie, to i tak nie zmienia to faktu że skąd osoby zajmujące się Settingiem jednak wiedzą jaką blaszkę na jaką zamienić i jak ją ustawić. I tak dzięki za odpowiedź pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:19, 26 Lut 2023    Temat postu:

Ściągnij sobie książkę Motorcycle Suspension Bible (czy jakoś tak) wydana przez RaceTecha. Tam są omówione ogólnie pewne rozwiązania i zasady. Sporo można zrozumieć i postawić sobie jakieś tezy. Pomoże to ukierunkować poszukiwania przysłowiowego miodu w d...ie. Gotowych rozwiązań chyba nie ma. Za dużo zmiennych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 21:48, 26 Lut 2023    Temat postu:

dokładnie tak, tą literature tez polecam, nie znam nic innego tak w prosty sposób wyjasnione
ale tez potwierdzam - nie ma gotowego kalkulatora - to tak nie działa
co do tunerów - ja od jakiegos czasu próbuje zrozumieć jak rynek tuningu działa ( tuningu zawieszeniowego ) tunerów w ostatnich latach wyrosło jak grzyby po deszczu, i tak jak widze wiekszosc to jedynie co wymyslili kreatywnego to chwytliwe loga, naklejki i czapeczki Smile kazdy jest pod skrzydłami jakiegos wiekszego tunera..... który jak mi sie wydaje ma po prostu spis settingu pod dane moto - mniej wiecej, jestem przekonany, ze zaden tuner nie robi settingu pod danego ridera w 100%, po prostu ma wymyslona jakas sciezke dla danego zawieszenia, i na tym leci - a jak nagle ze standardowego ridera 80 kg wskoczy jakis 120kg+ to doda do smaku od siebie jedna czy dwie płytki wiecej. w PL swiadomość działania zawieszenia jest mega niska, kazdy kto serwisuje zawieszenie sie chwali ze jest po settingu co tak na prawde nie oznacza nic - bo po settngu jest kazde zawieszenie - fabryczne też. wiec tak na prawde tuner moze za gruba kase wmówic ze tak ma być i klient zadowolony.... tak postrzegam z doswiadczenia rynek w PL Very Happy


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin