Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Smar do amortyzatorów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek919




Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Dynowa

PostWysłany: Nie 13:50, 16 Kwi 2017    Temat postu: Smar do amortyzatorów

Witam szukam smaru do uszczelniaczy amortyzatorów co polecacie
Co myślicie o tym CX80 CERACX cena przystępna ciekawe jak się sprawdzi i czy nie będzie agresywny wobec uszelniaczy
Wszystkie propozycje mile widziane
Pozdrawiam [/code]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 14:52, 16 Kwi 2017    Temat postu:

lepiej stosować cos co jest typowo dla uszczelniaczy amortyzatorów

jak chcesz mam smar KYB wal na PW to powiem co i jak cenowo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Platinum




Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:09, 17 Kwi 2017    Temat postu: Re: Smar do amortyzatorów

krzysiek919 napisał:
Witam szukam smaru do uszczelniaczy amortyzatorów co polecacie
Co myślicie o tym CX80 CERACX cena przystępna ciekawe jak się sprawdzi i czy nie będzie agresywny wobec uszelniaczy
Wszystkie propozycje mile widziane
Pozdrawiam [/code]


Każdy z tunerów zawieszeń polecam zamiast smaru silicon spray.
Smar do uszczelniaczy to nic dobrego. Tutaj nawet o tym wspomina Andrzej Szukiel :

https://youtu.be/plIjBMM2ArU

Smar KYB kupisz bez problemu w Larsson Polska:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Platinum dnia Pon 13:13, 17 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 13:18, 17 Kwi 2017    Temat postu:

a na szkoleniach z zawieszeń ( nie bede wspominał firmy.. ) kategorycznie odradzają uzywania spreja silikonowego Very Happy i zalecają rózne ilosci stałych smarów. wiec szkoły są rózne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Platinum




Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:14, 17 Kwi 2017    Temat postu:

henio12323 napisał:
a na szkoleniach z zawieszeń ( nie bede wspominał firmy.. ) kategorycznie odradzają uzywania spreja silikonowego Very Happy i zalecają rózne ilosci stałych smarów. wiec szkoły są rózne


Tutaj możecie poczytać o nakładaniu smaru:
[link widoczny dla zalogowanych]

Jak widać są dwie szkoły- jedni mówi, aby smarować, drudzy nie.

Firmy POWER 4 SUSPENSION Marek Antczak nie trzeba chyba nikomu przedstawiać.

Kilka słów od Marka A. firma P4S:

"Po pierwsze nie pakuje się smaru miedzy simeringi bo to "przyciąga" jeszcze więcej bród i kurz a do tego taki smar smaruje rurę i przykleja się wtedy kurz a to później wciska sie to do środka lagi . Smar powinno się stosować do montażu simeringow!, a do nawilżania simeringow ze by lepiej ślizgały sie wystarczy mala ilość silikonu w spreju wciśnięta miedzy simeringi kurzowy i olejowy. "

" Z mojej strony przeciwko smarowaniu lub nakładaniu smaru w przestrzeń miedzy simeringami , przemawia doświadczenie . Jeśli ma ma ktoś wyobraźnie może to przewidzieć ze smar przyciąga kurz bo smaruje rurę goleni. Simeringi kurzowe sa tak zbudowane aby na wewnętrznych ściankach i często dodatkowych "ustach " zgarniających zbierał sie brud ,w momencie kiedy to miejsce jest wypełnione smarem brud wchodzi dalej do środka lagi powoduje ze zawieszenie robi sie tępe bo drobinki kurzu wbijają się w tulejki ślizgowe ( bynajmniej taki proces jest przyspieszony ). Moje twierdzenie oparte jest na wieloletnim doświadczeniu w praktyce, a nie teorii Very Happy Jedynym praktycznym sposobem dbania o simeringi jest opuszczanie kurzowego , czyszczenie scianiek mechanicznie dodatkowo użyć można płynu specjalnie do tego przeznaczonego a na koniec mala ilość silikonu w spreju na to miejsce i ponownie wciśnięcie simeringu do rury . To powinno sie robić jak najczęściej , po umyciu motocykla."

Mam też m.in zawieszenie zrobione przez VRS - Ven Racing Suspension, tam również po pełnym setting`u nie było smaru. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek919




Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Dynowa

PostWysłany: Pon 16:42, 17 Kwi 2017    Temat postu:

no w sumie gość ma racje chyba daruje ten smar sobie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 16:54, 17 Kwi 2017    Temat postu:

To ja podam kontrargument - bez smaru syf na sucho jest wpychany pod uszcxelniacz. Jak na sucho dziala to bardziej mechanicznie uszkadzaja sie uszczelniacze. No i ze smarem bardziej gladko pracuja. Dotego smar pochlania w siebie pyl i odpycha wode. Na sucho prawktycznie co remont do wymiany da zabezpieczenia bo sa zardzewiale

Tak samo sa 2 szkoly polerki lag
Niektorzy poleruja na lustro inni robia "honowanie" tez tego i tego rozwiazania sa wady i zalety.

Trzeba miec pojecia co do czego i do jakiego uzytku. Bo chyba producent kayaba czy WP ma tez jakies doswiadczenie Very Happy chyba ze tunerzy da lepszymi specami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin