|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej K.
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Twardogóra
|
Wysłany: Śro 20:16, 22 Paź 2014 Temat postu: spasowanie tłoka |
|
|
Koledzy robie remont.
Musze spasowac tłok.
Tlok bedzie wossnera jaki luz przyjąć.
Z gory dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maciej K. dnia Śro 20:17, 22 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 20:18, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
jakie moto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkes
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:18, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
0,6 na tuleji lub 0,5 na nicasilu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Śro 20:28, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Wossnera dajesz na 0.06 Vertexa na 0.07
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej K.
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Twardogóra
|
Wysłany: Śro 20:50, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
exc-r 530 nicasil
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maciej K. dnia Śro 20:51, 22 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buła
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 12:07, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
A jak cylinder jest lekko jajowaty, w największym miejscu ma 66,45 to dać selekcje D?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 12:11, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
nie ma co operować selekcjami bo kazdy tłok ma rózne wymiary dla danej selekcji.
po 2 jak sie ma jajo, to sie wyciąga średnią najlepiej.
kolejna sprawa to taka że 0.01 to czesto jest błąd pomiarowy, i jeszcze kolejna - że warto stosowac sie do zalecen producenta tłoka.
a najlepiej to kupowac oryginał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:45, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Chcesz dobrze spasować tłok to:
- dokonujesz pomiaru cylindra w kilka płaszczyznach i na różnych wysokościach
- dowiadujesz się jakie pasowanie tłoka przewiduje producent tłoka i producent motocykla
- obliczasz na podstawie w/w informacji jaki tłok potrzebujesz
W przypadku nowego lub równo wytartego cylindra sprawa jest prosta. W przypadku nierówno wytartego cylindra zawsze dobierasz tłok pod pod wymiar z najmniej wytartego miejsca. Często zdaża się że w jednym miejscu masz zużycie 0 a w drugim 1-2 setki, wtedy nie wsadzasz tłoka nadwymiarowego tylko nominalny.
Podstawową sprawą jest umiejętne zmierzenie cylindra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buła
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 15:51, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Ekhm, w to w końcu średnia czy najmniejszy możliwy wymiar?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:43, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Żadna średnia tylko konkretne spasowanie pod najmniejszy wymiar. Inaczej będziesz miał za ciasne pasowanie i jest możliwość przytarcia w ekstremalnych warunkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 19:34, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
No ja przyjąłem zalecenie producenta czli wossner 0.06
Zakladam selekcje A
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buła
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 19:35, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki bardzo za konkretną odpowiedź. Czyli nie będzie to miało większego wpływu, że cylinder w którymś miejscu ma 5 setek luzu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:00, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Kolego cylinder wytarty na 5 setek kwalifikuje się do regeneracji powłoki nicasilu.
Aha i apropo poprawnego doboru tłoka to zapomniałem dodać że zgodnie ze sztuką powinno się nierówno wytartą powierzchnie poddać honowaniu(nicasil) lub szlifowaniu(tuleja żeliwna) w celu jej wyrównania. Niestety w Polsce to temat tabu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Czw 20:05, 23 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 20:55, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
to jest właśnie efekt zbyt długiej jazdy na jednym tłoku, słynna jazda 300-500mth bez remontu
gdyby był wymieniany jak zaleca serwisówka to był by wymieniany tłok z pierwszej selekcji i spokój, a tak to cylinder w kibel
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 20:56, 23 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buła
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 20:59, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
No do tego martwią mnie te przetarcia, tam już nie ma nicasilu czy co jest powodem innego koloru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|