Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

spasowanie tłoka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej K.




Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra

PostWysłany: Śro 20:16, 22 Paź 2014    Temat postu: spasowanie tłoka

Koledzy robie remont.
Musze spasowac tłok.
Tlok bedzie wossnera jaki luz przyjąć.
Z gory dzięki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciej K. dnia Śro 20:17, 22 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 20:18, 22 Paź 2014    Temat postu:

jakie moto?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkes




Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:18, 22 Paź 2014    Temat postu:

0,6 na tuleji lub 0,5 na nicasilu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 20:28, 22 Paź 2014    Temat postu:

Wossnera dajesz na 0.06 Vertexa na 0.07

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej K.




Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra

PostWysłany: Śro 20:50, 22 Paź 2014    Temat postu:

exc-r 530 nicasil

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciej K. dnia Śro 20:51, 22 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 12:07, 23 Paź 2014    Temat postu:

A jak cylinder jest lekko jajowaty, w największym miejscu ma 66,45 to dać selekcje D?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 12:11, 23 Paź 2014    Temat postu:

nie ma co operować selekcjami bo kazdy tłok ma rózne wymiary dla danej selekcji.

po 2 jak sie ma jajo, to sie wyciąga średnią najlepiej.

kolejna sprawa to taka że 0.01 to czesto jest błąd pomiarowy, i jeszcze kolejna - że warto stosowac sie do zalecen producenta tłoka.

a najlepiej to kupowac oryginał Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:45, 23 Paź 2014    Temat postu:

Chcesz dobrze spasować tłok to:
- dokonujesz pomiaru cylindra w kilka płaszczyznach i na różnych wysokościach
- dowiadujesz się jakie pasowanie tłoka przewiduje producent tłoka i producent motocykla
- obliczasz na podstawie w/w informacji jaki tłok potrzebujesz
W przypadku nowego lub równo wytartego cylindra sprawa jest prosta. W przypadku nierówno wytartego cylindra zawsze dobierasz tłok pod pod wymiar z najmniej wytartego miejsca. Często zdaża się że w jednym miejscu masz zużycie 0 a w drugim 1-2 setki, wtedy nie wsadzasz tłoka nadwymiarowego tylko nominalny.
Podstawową sprawą jest umiejętne zmierzenie cylindra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 15:51, 23 Paź 2014    Temat postu:

Ekhm, w to w końcu średnia czy najmniejszy możliwy wymiar?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:43, 23 Paź 2014    Temat postu:

Żadna średnia tylko konkretne spasowanie pod najmniejszy wymiar. Inaczej będziesz miał za ciasne pasowanie i jest możliwość przytarcia w ekstremalnych warunkach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 19:34, 23 Paź 2014    Temat postu:

No ja przyjąłem zalecenie producenta czli wossner 0.06
Zakladam selekcje A
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 19:35, 23 Paź 2014    Temat postu:

Dzięki bardzo za konkretną odpowiedź. Czyli nie będzie to miało większego wpływu, że cylinder w którymś miejscu ma 5 setek luzu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:00, 23 Paź 2014    Temat postu:

Kolego cylinder wytarty na 5 setek kwalifikuje się do regeneracji powłoki nicasilu.
Aha i apropo poprawnego doboru tłoka to zapomniałem dodać że zgodnie ze sztuką powinno się nierówno wytartą powierzchnie poddać honowaniu(nicasil) lub szlifowaniu(tuleja żeliwna) w celu jej wyrównania. Niestety w Polsce to temat tabu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Czw 20:05, 23 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:55, 23 Paź 2014    Temat postu:

to jest właśnie efekt zbyt długiej jazdy na jednym tłoku, słynna jazda 300-500mth bez remontu
gdyby był wymieniany jak zaleca serwisówka to był by wymieniany tłok z pierwszej selekcji i spokój, a tak to cylinder w kibel


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 20:56, 23 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 20:59, 23 Paź 2014    Temat postu:

No do tego martwią mnie te przetarcia, tam już nie ma nicasilu czy co jest powodem innego koloru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin